Vilket kaffemärke? hjälp önskas!!
Ska köpa kaffe, men vet ej vilket märke jag ska köpa. har provat vanlig röd gevalia och den var äcklig. iblan får man så himla gott hos folk, men jag vet inte vilket som är godast. vad tycker ni?
Ska köpa kaffe, men vet ej vilket märke jag ska köpa. har provat vanlig röd gevalia och den var äcklig. iblan får man så himla gott hos folk, men jag vet inte vilket som är godast. vad tycker ni?
Har inte kunnat dricka kaffe sen jag blev gravid... *suck*... konstig så saknar jag det...
Undrar just om det är Arvid Nordqvist som jag menar... är det en gubbe på förpackningen?
Det är gott i så fall. Brukar ta det som är mörkrostat.
Maxwell House! Finns inte godare kaffe *ler*
Jii, jo jag är ganska säker på att vi menar samma
milea e så himmelskt gott,ingen beska alls,bara en njutning.
Mörkrostat
Jag gillar inte alls Arvid-kaffet, tycket det smakar sump =)
Zoegas blue java är det som är absolut i topp här hemma, ibland ån annan zoegas-sort med... Maxwell house har vi aldrig köpt själva men det blir alltid det på favvo-cafét =)
Håller med alla andra som sagt Milea! Så himla gott! Fast jag dricker inte så mycket kaffe nu när jag är gravid, är inte sugen, men om det ska drickas ska det vara milea!
Gå in i ngn te-bod och kolla. De flesta olika sorters kaffe oxå, och du kan välja hur du vill ha det malet. Kanske lite dyrare men garanterat godare!
Tyvärr kan jag själv inte dricka kaffe längre... Är absolut inte sugen.
Ett tips är att fråga där du tycker kaffet är gott!
Hur kaffet blir beror dels på vilket kaffe man använder, men också på vattnet och på hur det bryggs.
Om man som jag tycker om mörkt och starkt kaffe så är Zoegas skånerost klart det bästa OM man bor så att man har ett kalkrikt vatten. Millbergs blandning (också Zoegas) är gjort för att passa Stockholmsvattnet, jag tycker även det fungerar i Uppsala trots att det vattnet är väldigt hårt. Nu bor jag så att jag har väldigt mjukt vatten och tycker att Zoegas Blue Java är det bästa.
Så mitt råd är att du frågar människor runt omkring dig vad de använder för kaffe och sedan prova utifrån det. Om ni har en kaffebutik på orten så kan de säkert ge dig lite råd också.
Jag brukar fråga vad det är för märke när det är extra gott kaffe. Oftast är det löfbergs lila.
Zoeagas Blue Java! Bäst! Har haft Classic Kaffe förut, franskrostat, men nu är Blue Java favvisen!
Håller med Lilltösa!! Zoegas Blue Java är bäst!
Löfbergs lila tycker jag är gott