• mona83

0707-bebbar - tråd 11

Jag hade velat haft ett sent 2010 barn, men blir ju svårt när man inte har nån karl.
    Samtidigt som jag nog tror att det är bättre att vänta tills Leah och Tobias blivit lite äldre, tror inte jag vill ha en bebis samtidigt som en 3- årig bebis .
    Så antingen så väntar jag tills den rätta dyker upp eller så följer jag min plan om ett par år, åker ner till danmark och så får det bli en bebis på det sättet.

• mona83
    Pasadena skrev 2009-05-21 09:03:00 följande:
    Har era små visat tendenser till att sluta sova på dagarna eller slutat helt redan?V vägrar sova middag hemma men är helt slut vid 18-tiden på kvällarna och sover rätt oroligt sen på natten. Men låter man henne sova en timme på dan är hon omöjlig att få i säng före 21-21.30 på kvällarna.. På dagis får hon ju sova för att orka med men det är samma sak då, man får henne inte i säng före halv tio på kvällarna.
    Leah får helst inte sova middag längre, hon somnar aldrig på kvällen då.
    Igår somnade hon i bilen när vi åkte från busfabriken såklart tog det väldigt lång tid innan hon somnade sen på kvällen.
    Men tycker det verkar som hon klarar av att inte sova middag, hon orkar vara uppe till läggningen vid halv 8.
  • mona83

Till våran VC får man inte ens komma med barn som blivit allergiska inte ens när sjukvårdsrådgivningen sagt att man skulle dit.

Tobias har varit jätte svullen runt ögonen flera gånger nu under våren, ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att jag skulle ringa VC för att träffa en läkare som kunde skriva ut medicin.
    Men nepp det var verkligen tvärstopp. Den enda "hjälp" jag fick var att dom sa åt mig att gå till apoteket och köpa allergimedicin.
    Ringde istället till Dr Wigertz och fick en tid där på måndagen, ringde på fredagen.
    Hade tagit kort på hur han såg ut när han hade reagerat.
    Så på fredag ska han dit för pricktest. Gick väldigt snabbt där .

Ångrar att jag inte pratade om Leahs mage oxå när jag ändå var där.
    Hon är fortfarande hel kass i magen. Har tid hos bvc på torsdag så får jag vad dom säger och händer det inget nu heller så kan man ju alltid ta det på fredagen när jag ska till Dr Wigertz med Tobias.

• mona83
    Pasadena skrev 2009-05-24 11:24:47 följande:
    Har era smått trätt in i den famösa 2-årstrotsen? Huuu säger jag. Här är det trots på HÖG nivå! Skrik och gråt och gnäll om allt och ingenting. På ntäterna sover hon om möjligt ännu sämre. I natt låg vi vakna i flera timmar och försökte få henne lugn - hon bara skrek och grät och så fort hon höll på att somna ryckte hon till och skrek igen och igen och igen.. Hon är så trött idag.. Och jag med.
    Jag kan märka något litet att hon håller på att bli 2. Hon kan ligga och rulla runt på golvet när hon inte får som hon vill.
    Så sömnen märker jag det mest på, hon har vaknat kl 4 2 mornar i rad nu. Jag hoppas inte hon kommer fortsätta med det. Eftersom hon är omöjlig att få att sova middag på dagen och vill lägga sig halv 7 eftersom hon vaknar så tidigt på morron.
  • mona83

Jag vill kunna flytta in Leah till Tobias men det omöjligt så länge som Leah inte kan bestämma sig när hon ska vakna. Hade varit mkt bättre om hon och Tobias sov lika länge.
    Just nu är det ju ännu mer omöjligt för vill ju inte att Leah ska väcka Tobias vid 4a om hon bestämmer sig för att det är den tiden hon tänker vakna.

• mona83

Var hos bvc med Leahs mage igen, och ne vad trodde jag egentligen?
    Leah har varit dålig i magen i ca 6 månader nu men går upp i vikt, ca 300 g på ca 2 månader, så dom tänker inte inte kolla varför.
    Hon har NOG bara en lös mage som bvc tanten sa, det försvinner när hon blir 3. Och om den inte gör det? Ska hon behöva ha det så i 1 år till innan den blir kollad?
    Ne jag ska ta en snack med dr Wigertz i morron när jag ska dit med Tobias för prick test.

• mona83
    Teskedsmamman skrev 2009-05-28 23:15:44 följande:
    Tycker jag absolut att du ska göra, jag hade slutat gå till bvc förutom för rutinkontroller, jag hade gått till den där andra läkaren direkt.
    Jag snackade med läkaren idag. Han sa att det kunde bero på magsjukan hon hade i julas, då var det ju laktosen. Den biten har jag provat och har slutat med för ca nån vecka sedan.
    Gluten var det inte eftersom hon gick upp i vikt, det kunde han säga direkt.
    Däremot så sa han en sak som INGEN tipsat om förut. Han sa prova att ta bort grönsaker och frukt i 2 veckor och sedan börjar du men en frukt/grönsak i taget. För grönsaker/frukt är ju sånt som håller igång magen.
    Så det har jag börjat med idag. Se om det hjälper nått. Han skulle tom anteckna det i hennes journal.
    Så hjälper det inte får jag väl ringa igen och höra vad dom säger. Tycker han att jag ska avvakta får jag göra det då, han vet ju iaf vad han snackar om. Varit med länge och är en populär gammal barnläkare.

Tobias gjorde prick test idag, kollade bla katt, björk, gråbo, kvalster, kanin mm. Sammanlagt så testade dom 9 olika saker på honom.
    Han reagerar mot Björk, vart en 4a på testet och enligt dom var det en ganska rejäl reaktion.
    Så skulle hålla lite koll på om han ev reagerar mot annan pollen.
    Iom att han är björkallergiker kan han reagera mot även äpple, päron, olika nätter, rå potatis, morötter mm.

Var lite orolig att det inte skulle visa nått alls eller att det var djuren han reagerade på.
  • mona83

Leah hade ju vätska i mellanörat så var på g med rör för hennes del runt året, men har inte hört nått sen dess. Kankse bara var om inte hörseltestet vart godkänt, kunde ju inte göra det på bb så sprang på öron nästan ett år innan dom var nöjda.

• mona83

Får gratulera Ella.

Nån som har bra tips till en som är besatt¨?
    Har gått pomenader med stegräknare i nån månad eller 2 nu, har gått ner en stlk i midjan .
    Ska rida nästa fredag och kom faktikst i mina ridbyxor och kunde knäppa dom men väldigt trånga i midjan iofs. Skulle behöva ett bra sätt att få bort lite till runt magen tills dess, även rumpa och lår. Men mest magen.

Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11