Teskedsmamman skrev 2009-05-28 23:15:44 följande:
Tycker jag absolut att du ska göra, jag hade slutat gå till bvc förutom för rutinkontroller, jag hade gått till den där andra läkaren direkt.
Jag snackade med läkaren idag. Han sa att det kunde bero på magsjukan hon hade i julas, då var det ju laktosen. Den biten har jag provat och har slutat med för ca nån vecka sedan.
Gluten var det inte eftersom hon gick upp i vikt, det kunde han säga direkt.
Däremot så sa han en sak som INGEN tipsat om förut. Han sa prova att ta bort grönsaker och frukt i 2 veckor och sedan börjar du men en frukt/grönsak i taget. För grönsaker/frukt är ju sånt som håller igång magen.
Så det har jag börjat med idag. Se om det hjälper nått. Han skulle tom anteckna det i hennes journal.
Så hjälper det inte får jag väl ringa igen och höra vad dom säger. Tycker han att jag ska avvakta får jag göra det då, han vet ju iaf vad han snackar om. Varit med länge och är en populär gammal barnläkare.
Tobias gjorde prick test idag, kollade bla katt, björk, gråbo, kvalster, kanin mm. Sammanlagt så testade dom 9 olika saker på honom.
Han reagerar mot Björk, vart en 4a på testet och enligt dom var det en ganska rejäl reaktion.
Så skulle hålla lite koll på om han ev reagerar mot annan pollen.
Iom att han är björkallergiker kan han reagera mot även äpple, päron, olika nätter, rå potatis, morötter mm.
Var lite orolig att det inte skulle visa nått alls eller att det var djuren han reagerade på.