• Teskedsmamman

0707-bebbar - tråd 11

Nu har de passerat 18 mån och viljan står på topp!!

Tråd  1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd  2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd  3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd  4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd  5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd  6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd  7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd  8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd  9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41085805.html

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

Vissa är aktiva i tråden, andra inte och
    en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Fick 3 killar på 3½ år ☆ tesked.blogspot.com/virkaholic.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11
  • Pasadena

Åhh vad du är duktig! Vilka fina !!!

• OZgirl

Wow, Tesked! Superfina!

Är det nån av oss som är kvar här som funderar på en tvåa/nästa kid? Vi har börjat så smått med att köra oskyddat nu. Jag är 35 och ja, klockan klämtar för mig! Som fan! Dessutom skulle vårt oerhört bortskämda barn behöva nån annan som får uppmärksamhet, värsta divan. Men det är väl så det är med första barnet.

Tack för ny tråd Tesked!

Våren är här! Äntligen!
  • Skarpa

Halloj!

OZ: vi har pratat om en tvåa, men än är inget bestämt. Vi vill inte ha för lång tid mellan syskonen, men det hade kanske varit bra om jag hade kunnat få ut mer än lägstanivån i fp...

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Skarpa

Vilka fina grejor, Tesked, även om jag aldrig sett Drömmarnas trädgård, så jag vet inte vilka figurer det är

Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Ella174

Tesked, tack för ny tråd och vad fina figurer! Drömmarnas Trädgård är favvis här hemma också...

Oz, ja, nu tänkte vi väl dra igång försök för tvåa... Precis hemkommer från en veckas semester, "sista natten med gänget" typ, om man nu skulle bli gravid snart... Gillar liksom att njuta av ett glas vin lite då och då, men det är absolut inga problem att avstå, men nu har jag njutit rejält i en vecka...

• Pasadena

Ella, hade ni det bra på semestern?

En tvåa, ja det hade nog behövts till lillfisan ett syskon här med. Hon får precis ALL uppmärksamhet. Just nu är hon inne i en period då hon ska göra allt precis som hon vill. Man får inte sitta och äta frukost ifred, man ska sitta bredvid henne, annars får hon utbrott. Samma sak med det mesta här hemma..
    MEN ingen av oss är direkt sugen på att börja om från början igen, just nu. Och med tanke på att V inte sover hela nätter ännu vill jag faktiskt börja få sova ordentligt först innan en ny liten terrorist anländer.
    Om nåt år kanske vi tar den diskussionen om ett syskon skulle jag tro.

• Ella174

Pas, ja, vi hade det kanon. V tyckte allt var superkul, inklusive varma och trånga bussar... Lite regn två dagar, så då åkte vi runt lite och kikade.
    Har ni haft det bra?

Ja, det finns ju både nackdelar och fördelar med syskon.
    Har varit omgiven av barnfamiljer under semestern och kul att se alla syskon som leker med varandra.

• mona83

Jag hade velat haft ett sent 2010 barn, men blir ju svårt när man inte har nån karl.
    Samtidigt som jag nog tror att det är bättre att vänta tills Leah och Tobias blivit lite äldre, tror inte jag vill ha en bebis samtidigt som en 3- årig bebis .
    Så antingen så väntar jag tills den rätta dyker upp eller så följer jag min plan om ett par år, åker ner till danmark och så får det bli en bebis på det sättet.

Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 11