• LaFontaine

När jag får barn ska jag bara gå i klackade skor!

Så känns det i alla fall nu, efter att jag ännu en gång fått höra vad jag kommer/inte kommer att göra när jag får barn.

Vid en helt vanlig konversation med tre kollegor häromdagen pratade vi om skor. Jag älskar skor och bär alltid en sko med lite klack. Klackhöjden varierar från ett par centimeter upp till en decimeter, men gemensamt för i princip alla skor förutom löparskorna är att de har en liten klack. Mina kollegor var djupt imponerade att jag alltid bär just klack och jag berättade att jag faktiskt får ont i både rygg och hälsenor om jag går i platta skor.

Så kom det, som vanlig, utan att jag ens bett om det.
    "Men när du får barn, då kommer du inte kunna ha klackade skor. Du kan ju inte dra barnvagn i sånt!"
    Jag reste ragg (som vanligt när folk oombedda berättar för mig hur det blir när jag får barn) och ifrågasatte detta. Hur kommer det sig att man som mamma inte kan bära klackar? Jodå, blev svaret, man ska ju dra barnvagn och sitta i sandlåda. Detta kan absolut inte ske om man bär minsta lilla klack.

Så, mina vänner, om inget dramatiskt händer med min kropp, kommer jag, när jag fått barn, konsekvent att bära klackade skor. För jag förstår inte, kör man vagnen sämre med lite klack? Bygger man sämre sandslott i en lite högre sko? Roar man barn sämre i en snyggare sko?

Jag förstår inte, red ut detta åt mig!

• Svar på tråden När jag får barn ska jag bara gå i klackade skor!
  • TheCoopers
    brojer skrev 2009-05-13 07:24:42 följande:
    Jag hade hoga klackar nar jag var 9 manader gravid, har fortfarande hoga klackar nar jag jag ar ute med min barnvagn. Har inte haft nagon som har reagerat, inte maste jag har mysbyxor, inget smink och laga skor for att jag har tre barn?
    Men måste man antas se ut som en uteliggare för att man inte har klackar ?

Man kan väl vara snygg och fräsch , sminkad men utan 10 cms klackar ´- visste inte ens att dessa existerade fortfarande

Snyggheten sitter ju knappast i skorna ...
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Anna Collovin skrev 2009-05-13 07:20:42 följande:
    Precis går hur bra som helst byggde finare sandslott än dem andra med min dotter i går och det i 13 cm stiletter är ju inte skorna man bygger med
    Men avrför har man 13 cm stilleter i sandlådan om man nu inte använder dem som ett verktyg
  • Audrey Will

Jag har alltid älskat att rå om mitt utseende med kläder, smink och hår, och jag var evigt trött på alla självgoda kommentarer som haglade över en innan jag fick barn -"Vänta bara tills du blir mamma, då kommer du inte hinna med/bry dig om sånt"!
    Jag bryr mig precis lika mkt om mitt utseende nu som innan jag fick barn, jag ser inte varför jag inte skulle. Jag har knappast tappat intresset och jag mår bra av att känna mig fräsch och snygg!
    Så kör på bara TS!

• Stjärnmamma

Ha, ha!! Tänk att de finns människor som tror att man inte kan dra en barnvagn med höga klackar. Stackars dem!

Jag har alltid haft på mig det jag själv känner mig mest bekväm i. Vare sig det gällt korta kjolar, skor med klack, långt hår, sminkad eller gympaskor, keps och träningsbyxa!

Personligen har jag aldrig varit en mysbyxemamma.. Bor i en liten ort där folk numera har vant sig vid att inte alla mammor går i bruna kappor och lågskor...

Skit i folks dumma kommentarer och fortsätt att kontra dem!!

• Oneesan

Va ts! Du vet väll om att de står i dörren på BB och klipper av klackarna på alla skor, mammor ska ju inte ha höga klackar.

Själv tycker jag att det har blivit lättare att träna att gå i höga klackar sen jag fick barn, man har ju vagnen att stödja sig på när man går

• TheCoopers
    Stjärnmamma skrev 2009-05-13 10:08:57 följande:
    Ha, ha!! Tänk att de finns människor som tror att man inte kan dra en barnvagn med höga klackar. Stackars dem!Jag har alltid haft på mig det jag själv känner mig mest bekväm i. Vare sig det gällt korta kjolar, skor med klack, långt hår, sminkad eller gympaskor, keps och träningsbyxa!Personligen har jag aldrig varit en mysbyxemamma.. Bor i en liten ort där folk numera har vant sig vid att inte alla mammor går i bruna kappor och lågskor... Skit i folks dumma kommentarer och fortsätt att kontra dem!!

Måste man ha mysbyxor bara för att man inte ha klackar ? Varför antar man att alla som inte har 13cm på hälen skiter i hur de ser ut ?

Kanske är en nyhet ... men så är det inte
  • Anna Collovin
    TheCoopers skrev 2009-05-13 09:42:16 följande:
    Men avrför har man 13 cm stilleter i sandlådan om man nu inte använder dem som ett verktyg
    Nä men jag älskar högklackade skor bara tycker det är ursnyggt tänker inte så mycket på det utan tar på dem lika naturligt som vissa tycker gympaskor tycker det är upp till var och en vad man har på fötterna
  • TheCoopers
    Anna Collovin skrev 2009-05-13 10:22:03 följande:
    Nä men jag älskar högklackade skor bara tycker det är ursnyggt tänker inte så mycket på det utan tar på dem lika naturligt som vissa tycker gympaskor tycker det är upp till var och en vad man har på fötterna
    Absolut upp till var och en ! Där håller jag helt med ... samtidigt tycker jag det är konstigt att man verkar tycka att snyggheten sitter i skorna .
    Alla utan klack är slashasar som inte badar

Det är ju inte heller speciellt snällt .. om man inte vill att andra ska kommentera deras klackar så kanske man ska leva som man lär
  • Stjärnmamma
    TheCoopers skrev 2009-05-13 10:17:12 följande:
      Måste man ha mysbyxor bara för att man inte ha klackar ? Varför antar man att alla som inte har 13cm på hälen skiter i hur de ser ut ? Kanske är en nyhet ... men så är det inte
    Jag menade verkligen inte att man skiter i sitt utseende för att många går i mysbyxor eller att alla gör det. Jag svarade mest på att man visst kan gå i högklackat. Och där jag bor så är det faktiskt mest träningskläder som gäller.. Och det är såklart helt okej om det känns bäst för de som har det! Även om det inte händer ofta, så gör även jag det ibland. Det var ju detta jag skrev, det jag känner mig mest bekväm i.. Var sig det är kjol eller mysbyxa!

Personligen känner jag mig (observera - min åsikt!) ganska grå och tråkig de dagar jag drar på mig träningskläderna.. Därför gör jag inte det ofta.

Helt okej att göra som man vill. Sade bara hur jag brukar göra och vad jag känner! För du vet väl att man faktiskt kan dra en vagn när skon har en hög klack...?
  • TheCoopers
    Stjärnmamma skrev 2009-05-13 10:27:33 följande:
    Jag menade verkligen inte att man skiter i sitt utseende för att många går i mysbyxor eller att alla gör det. Jag svarade mest på att man visst kan gå i högklackat. Och där jag bor så är det faktiskt mest träningskläder som gäller.. Och det är såklart helt okej om det känns bäst för de som har det! Även om det inte händer ofta, så gör även jag det ibland. Det var ju detta jag skrev, det jag känner mig mest bekväm i.. Var sig det är kjol eller mysbyxa!Personligen känner jag mig (observera - min åsikt!) ganska grå och tråkig de dagar jag drar på mig träningskläderna.. Därför gör jag inte det ofta. Helt okej att göra som man vill. Sade bara hur jag brukar göra och vad jag känner! För du vet väl att man faktiskt kan dra en vagn när skon har en hög klack...?
    Klart jag vet ! Älskar klackar ! Men .. jag sover inte med dem på och jag måste inte ha klackar på skorna för att känna mig fin och "make a statement "

Finns fina träninsgkläder / jeans / tröjor som man kan ha till sneakers ..sandaler eller valfritt Men i slutändan gör man som man vill ..

det gör jag
Svar på tråden När jag får barn ska jag bara gå i klackade skor!