• dae

er bästa potatismos

som frågan lyder.... vill ha recept på er bästa potatismos....

• Svar på tråden er bästa potatismos
  • MissLillan

varm mjölk massa smör salt peppar och lite riven/mald muskot

• MissLillan

för jag brukar göra rätt mycket mos och inte bara till typ 2 pers och då blir det ju kallt om jag inte värmer mjölken....

dae skrev 2009-05-10 18:56:26 följande:
    vff varm mjölk...
  • dae
    MissLillan skrev 2009-05-10 19:00:31 följande:
    för jag brukar göra rätt mycket mos och inte bara till typ 2 pers och då blir det ju kallt om jag inte värmer mjölken....
    aha hehehehe oki..
  • Tess76

Byt ut lite av mjölken till grädde, och ha i lite aromat, blir gôtt mos

• hellan5454

i potatis mos ska det vara kokt potatis som man kokar utan salt. när den har kokat mjukt så tar man fram elvispen och kör tills potatisen är en grynig massa,, nu ska det saltas efter smak vitpeppar nypa socker,, tillsätt en klick smör,, vispa igen,,, nu tillsätts mjölk,, sit i att värma den som vissa påstår bara onödigt det där med muskot också överreklamerat mitt mos är det godaste man kan äta!!

• tisteln

Använder stav för att göra mos, inte visp!!
    Bara matfett i, ingen mjölk alls.
    Massor av persilja!!!

Grönt potatismos!! Ungarna älskar det! Och så är det nyttigt med persilja. Vill du vara lite onyttig tar du lite mer matfett

• Ellika82

jag tar hett vatten häller i lite pommesfrites krydda, smör riven ost och vitlök som jag mixar (stav) med potatismos pulver, mumma... iblande tar vi en sprits och spritsar ut "rosor" på en plåt och kör i ugnen....

• hellan5454
    tisteln skrev 2009-05-11 15:09:02 följande:
    Använder stav för att göra mos, inte visp!! Bara matfett i, ingen mjölk alls. Massor av persilja!!! Grönt potatismos!! Ungarna älskar det! Och så är det nyttigt med persilja. Vill du vara lite onyttig tar du lite mer matfett
    nu gör ju jag mitt goda potatismos men visp,, med stav blir det potatis puré... mjölk har jag i när jag gör mos dock inte om man ska göra potatis bullar! Tråden var en som undrade hur VI GÖR VÅRT POTATIS MOS inte att du skulle tillrättavisa andra PUCKO
Svar på tråden er bästa potatismos