snopp-ärftligt?
Är storleken på snopp ärftligt?
Är storleken på snopp ärftligt?
nej.
jag och min pappa är olika
Visst, men sedan så kan det ju råka bli så att ett barn får en stor näsa och ett får en liten, så det är ju ingen garanti. Min sambo har dessutom väldigt grov medan hans bror absolut inte har det.
Det är ärftligt till 40%
Var kommer 40% ifrån? Hur kommer det sig?
Anonym (mja) skrev 2009-05-11 00:12:40 följande:
Är storleken på f*an också ärftlig då? ursäkta frågan men eftersom det ändå diskuteras om män så....
Anonym (ja vad säger man) skrev 2009-05-11 12:40:36 följande:
Kan alltså min dotter ärva bröstens form från mig och min son sin snoppstorlek från sin mamma eftersom vi alla har kompletta genuppsättningar?
Man ärver ju som sagt inte sin fars egenskaper rakt av utan kan ärva från mamma, pappa, mormor, morfar, farmor och farfar.
Så för att veta säkert om snoppens form och storlek ärvs måste jag jämföra min och mina bröders snoppar med min pappas, morfars, farfars, mormorsfars, morfarsfars..... ja du fattar.
Så svaret du kan få av mig är att det troligen är ärftligt men jag har inte jämfört min snopp med tillräckligt många släktinagr för att veta säkert. Jag glömde fråga min mormor och farmor hur de upplevde sin mäns och färders snoppar och det finns heller inga bilder på äldre släktingars snoppar jag kan jämföra med.
Det är säkert samma sak med sköten. Har du koll på om du ärvt storleken på klitoris och blygdläppar från mors eller fars sida?
Om man med ärftligt menar styrt av generna (vilket man rimligen bör gära) så är det säkert så att snoppstorleken är ärftlig. Det betyder inte att man måste ha samma storlek som sin pappa. Så enkelt fungerar inte gener. Med andra ord är det inte så att fall där man har annan snoppstorlek än sin far eller bror motsäger att snoppstorleken är ärftlig.
Om det vore så att snoppstorleken inte är ärftlig, kan man ju undrar vad som då påverkar. Möjligheterna att skaffa större snopp borde då vara betydligt bättre.
jag har en son, och jag tror det. vi har samma "utseende" -
Intressant för dagisfröknar......=)