• Disco

Tips på bra barnfilmer, 2 åring!

Min tvååring har percis upptäckt att Tvn inte är fruktansvärd!!! han har verkligen hatat när vi satt oss framför tvn, gjort allt för att vi inte skall titta. Dragit ut kortet eller stängt av mm mm Nu har vi varit förkylda och jag hade spelat in fimlen BIlar från Tv. Nu har vi sett den......två ggr per dag i snart en vecka... Har ni tips på andra "bra" fimler för små barn? Nåt att växla med istället för Bilar (jag kräks snart på Bilar...) Bra att ha nåt att göra regninga dagar.....

• Svar på tråden Tips på bra barnfilmer, 2 åring!
  • lillajag82

astrid lindgrens filmer
    byggare bob
    stora maskiner
    bambi

~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • Min högsta önskan

Vår son på drygt 2 år gillar "Tjorven och Skrållan", "Filmen och Nalle Puh", och "Teletubbies". Fast den sistnämna tröttnar man som förälder på VÄLDIGT fort!!

• Duckan74

Siri är fortfarande ganska ointresserad av film, men Fifi får henne att stanna upp några minuter och även Little people från Fisher Price.

• Fiviva

Nicke nyfiken är en hit här.
    Även doktor snuggels
    Lejonkungen
    hugo djungeldjuret
    rorry racerbil

• SanTan

Lotta på bråkmakargatan, Madicken, Pippi, Emil
    och Nicke nyfiken är största favoriterna hemma hos oss. Funkar toppen till både 2-åringen och 4-åringen!

Kan även rekomendera "Mora träsk på Cirkus"
    En jätterolig DVD med musik och sånglekar som tjejerna hemma älskar att sjunga med till och dansa till!
    www.discshop.se/shop/ds_produkt.php&id=42152&lang=se&subsite=music&&ref=

• bebistess

När min lilla började intressera sig för tv var hon nästan 2 år och då var det en film om djur som vi fått från pampers eller liberoklubben eller liknande. Bara olika musikstycken och filmklipp på djur som lekte...
    Sedan:
    Teletubies (suck)
    Emil
    Ronja

• Disco

Skall nog passa mig för de där Teletubbies..., verkar inte vara en höjdare för oss föräldrar...Skall satsa några slantar på Astridfilmerna. "De snälla", får vänta med MIo min Mio och Bröderna lejonhjärta....ÅÅ, de är ju så bra. Tack för Mora träsk tipset!

• Kitties

Min dotter är 2,5 år och det är bara filmen "Bilar" som gäller.

• levandecharader

När mina barn var i den ålder älskade dom Noddy filmerna:

Fiffi, bumbibjörnarna, Nalle puh, AL filmerna, (speciellt Lotta och Pippi) Pelle svanslös m.fl. gick också hem

Svar på tråden Tips på bra barnfilmer, 2 åring!