Inlägg från: timmerbacka |Visa alla inlägg
  • timmerbacka

-Syskonmaffian-

Jag har varit med Mijo på kalas. Ätit gudomligt god tårta (hon som brukar baka våra tårtor bakade en Hello Kitty ttårta till dagens kalas)...

Linus skulle följt med men han hade vansinnig magknip på förmiddagen idag. Låg i soffan o skrek. Vid lunch kom en stor laddning...sen var han lite "under isen" ett tag innan han blev pigg igen.

I morgon börjar Linus hos dagmamma igen...ska bli skönt att få rå om bara ett barn under dagarna denna veckan innan jobbet börjar.

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • timmerbacka
    frida27 skrev 2009-08-02 19:31:51 följande:
    Kul med kalas timmer o skönt att Linus knip gick över.. Mina har aldrig haft det men pratade just med Sandra om det när hon var här vad jobbigt o läskigt det måste vara. Man vet ju inte om det är blindtarmen osv..Önskar verkligen att vi hade mer semester.. men nu är den över Nu ska vi se "Baksmällan" och möla Ben&Jerrys.
    Jag tänkte mest att har han inte gjort nåt innan kvällen så åker vi till Östra. Men innan jag hann säga nåt till Kent så kom ju laddningen.
    Undrar mest va det va som orsakade det hela för i natt så låg Mijo o skrek som tusan...Jag gav honom en flaska välling vid 3 för att han brukar lugna sig då. Det kändes helt avigt att ge det till nån som har magknip,men det brukar av nån anledning alltid lugna honom. Men jag vet ju inte om de hade magknip av samma anledning.

Så sällan de har ont i magen här hemma..tack o lov!
    BooBoo skrev 2009-08-02 20:23:43 följande:
    Hejsanhejsanhej!Syrran min kom igår. Vi firade min mor o Puma då.På kvällen kte vi ut till Jugan en sväng. Sa hej till alla white trash. Det var White Trash igår. Killar som dricker öl o gör en massa grenar. En gång om året vid den här tidpunkten. Idag har vi firat kusin Linnea lite. Hon ville ha ett eget kalas oxo. Klart hon ska ha det Syrran åkte även idag. Hon sitter just nu på flyget till Grekland. FUBB!Och jag är skitkass i magen. Blivit lte väl mkt junkfood nu. Jag pallar inte. Jag vill ha fräsh mat. Så imorrn blir det andra bullar cirkuspumanWeei! Har kidsen varit hemma SÅ länge Oh vad kul för Noel .. Var ett tag sen som Ville cykla nu kom ja på.. Som Sanda skrev så tror jag inte de blir nå problems med Ville o lära sig bika utan stöden. Han är sånt jädra bra balans. Konsterna har gör på sin trehjuling t ex. Sen en gågn cykla han o ställde sig på sadeln. What the.. Vad ska det bli av den mannen igentligen.Jag har vart inne på Alex blogg lite .. Men vet inte så mkt om han. Såg en intervju med han på 4.an för ett tag sen då han prata om sin bok.Men P1 lyssnar jag inte på.. Bara p3 FridaÖnskeleken lät jue som ett suveränt ställe timmerNär börjar du jobba då?
    Jag börjar nästa vecka, den 10:e....med ett läkarbesök på neurologen vid 11...så jag tror jag tar semester den dagen också, känns ju inte speciellt meningsfullt att gå till jobbet - vara där 1 timme - åka till Sahlgrenska 1 timmes resa - vara där 30 min - 1 timmes resa till jobbet - jobba några timmar...
    Är på jobbet vid 14 om jag har tur o jag slutar 16...
  • timmerbacka

ösregnade när vi vaknade, men det var uppehåll när vi skulle till dagmamman.

Så, nu är jag ledig till tisdag nästa vecka....Gööööött!!

• timmerbacka
    frida27 skrev 2009-08-03 09:59:44 följande:
    cirkus: vet du om det blir madonna o götet till helgen än?
    ska du gå?
  • timmerbacka

va inne på ticnet o kollade nyss...såg ut som det fanns platser kvar...men JAG hade inte betalat 1000 spänn för en biljett *snål*  sitter hellre utanför o lyssnar.

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-08-03 11:12:23 följande:
    Hua vad varmt de är här. Vill ni ha lite sol? Jag pallar fan inte denna värme
    Jag vill ha värme, jag vill ha SOL............
    BooBoo skrev 2009-08-03 11:13:15 följande:
    Vänta nu.. Madonna? Tusen spänn?  Näääh!! Det är väl ändå rätt så billigt. Madonna är ju stor.
    Ja det är billigt så...men om man ska trängas med 50.000 andra o få en skitdålig plats vet jag inte om det är värt det.
    Den dyraste kostade 1195 & den billigaste 695......

Nu kollade jag inte vad det va som va ledigt för nu är det FULLT!
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-08-03 12:15:35 följande:
    Jag är inte ett jättestort Madonna fan så jag skulle inte pröjsa tusen.. Men jag pröjsar gärna tusen o ser Bowie
    det kan jag nog hålla med om...Bowie är ju kult..

-------
    Mijo va klängig i morse..gnällig! Tänkte att han kanske tyckte det va skit att va ensam hemma med mig utan yrvädret storebror...
    Jag njöööööööööt av tystheten när Mijo väl la sig. Det enda jag hörde var regnet!! Sen så hör jag efter 1,5 timme Mijo's ILLVRÅL innefrån sängen. Då hade han spytt - HELA sängen!
    Kändes varm,men jag brydde mig inte om att ta tempen..spolade av honom så han blev ren, bytte sängkläder...sen så la vi oss i våran säng o myste en stund.
    Han blev piggare - men ACK va gnällig han är.............*mamma mamma mamma*

Så jag fick ringa Kent så han hämtar Linus...till svar får jag "är det för att det spöregnar ute???" {#lang_emotions_undecided} men, han hämtar Linus o jag fortsötter höra klagosången här hemma...lär inte få mkt gjort innan Mijo somnar ikväll..
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-08-03 17:46:56 följande:
    Ville har tjatat om dagis sen mitten på juli. Han börjar den 24.e igen. Sambon börjar jobba v34 . Ska bli kul för han o börja igen Och imorse gick jag till skokansliet o lämnade in Pumas ansökan om dagisplats. Jag tackade nej. Vill ha henne på samma dagis som Ville. Så jag sökte om nu till årsskiftet. Så förnyar jag vårdnadsbidraget året ut.timmerLille Mijo.. Hoppas han mår bättre nu..
    Mijo kroknade 2 i natt....illvrål i omgångar - sov imellan.
    Jag fattar ingenting!
    Helt klart är att en förändring är ett måste, men VAD? Vällingen är det som får honom lugn när han är hysteriskt ledsen...så jag vet inte om jag "vågar" ta bort den.

Han verkar iaf lite gladare idag...
    frida27 skrev 2009-08-04 07:43:15 följande:
    God morgon SKönt att ni kan vara hemma lite till Boo!Usch i natt vaknade jag och kunde sedan inte somna om förrän jag skulle upp.. men nu är jag på jobbet med en kaffe på bordet så ska väl piggna till snart Måste bara berätta... ni vet ju att jag berättat att min storasyster väntar sitt tredje barn nu. Och att hon mått så illa och svimmat ett antal ggr.. Så i förra veckan åkte hon in och ut på sahlgrenska då de ville ta en massa prover men de sa aldrig vad de misstänkte.. Så igår fick hon svaret. Hon väntade trillingar. På naturlig väg!! Men två har dött så det är bara en liten överlevare kvar i magen men den mår prima . Men ändå så chockerande med trillingar när vi inte har det i släkten och det är på naturlig väg. Nu vet hon varför hon mått så dåligt iaf Dessutom tog det 10 år för dom att få ett syskon till Nathaniel men då blev hon plötsligt ultrafertil
    Va häftigt med trillingar, vad synd att det inte blir 3...men vad SKÖNT att en är överlevare!
    Jepp! Kroppen är ett mysterium...rena CSI
  • timmerbacka

jag är evigt tacksam för att vi fått en i taget...

Frida... när är det dax då? Alltså, när är bf för den fina överlevaren?

• timmerbacka
    Zaphy skrev 2009-08-04 20:38:45 följande:
    UU: Ja snälla nån, du är knappast någon värdelös mamma! Låter inte som det iaf. Barn kan nå allting om dom bara vill. Man kan ju knappast sitta över dem hela tiden. Ibland känns det som att det är vissa saker dom bara måste skada sig på för att lära sig att det är farligt. Konstigt, men sant. Ja fy vad hemskt med mamman och sonen! Och stackars deras andra barn som får leva utan tvillingbrorsan och med två skadade (psykiskt) föräldrar! :( Tragiskt!Idag var jag i Borås med äldste sonen för att kolla hans syn. Det visade sig att han behöver glasögon. Han har visst brytningsfel och lider av översynthet. Min stackars son! Jag har inte misstänkt något sådant alls. Men så skönt att han kan få glasögon nu! Större chans att han kan få bättre syn senare ju. :)
    mamma, jag, min mellansyster fick vi alla glasögon när vivar runt 15-16 år...Har en syster på 7,5 år...och det är ganska solklart att hon också kommer skaffa det när hon kommer i den åldern.

Vet dock inte om detta "ärvts" vidare till mina killar...återstår att se... Min man har översyn, men det fick han veta för typ 1 år sen....när han skulle kolla synen för körkortet så gjorde han en rejäl undersökning...

-------------
    SOL{#lang_emotions_sunny}  Älskar detta väder............Borde nog flytta söder ut...Har inget emot regn,men jag vill inte ha regn varje dag hela sommaren...
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-08-06 10:34:16 följande:
    Hörrni.. Har era börjat intressera sig för klockan?Ville frågar ofta hur mkt klockan är. Alltid på morgnen säger han att klockan är nio och att vi ska upp o äta Han har en klocka som han fick av farmor som man har på armen. Funderar på att köpa en leksakskocka så vi kan träna klockslag. Har han visat intresse så är det jue bara o köra på Puma har oxo börjat lite smått. Hon hakar efter brorsan hon..
    Linus kan säga ganska ofta att klockan är ex "Nu är klockan 10"...fast den kanske är 3...
    Vi har brjat visa honom klockan på kvällarna. "När stora visaren är där o den lilla är där då ska du sova." Och han brukar ha stenkoll på klockan då. Men det är iaf lika hopplöst att få han i säng..
    Men idag va han TRÖTT!! Läsa bok o busa skulle han göra i sängen, men sova? Inte!

ex så kom vi av nån anledning in på hur barn blir till...(minns inte hur)...Men han nappade på att man är PYTTELITEN när man blir till innan man blir stor bebis.

Sen så skenade hans fantasi iväg & han säger följande: "
    ....Nej mamma så här är det: gammelmormor äter upp mormor Riitta när hon är pytteliten och när hon är färdig bebis då spottar hon ut mormor Riitta.

Jag frågade "sen då? hur blev mamma till då?"
    Han tänkte en stund & svarade: Mormor Riitta åt upp dig när du var pytteliten och sen spottade hon ut dig.

Då frågade jag hur Han blev till....då sa han "Jag var redan stor bebis och mormor Riitta åt upp mig ändå."

hmmmmmmm...vad ska det bli av denna fantasifulla kille?? {#lang_emotions_wink}
  • timmerbacka

Säkert världens dummaste fråga...men hur gör man för att få upp "den lille" ovanpå kläderna när han ska kissa ute?

Idag på vägen hem från dagmamman så gick Linus utan blöja...plötsligt sa han att han ville kissa och vi stack in i skogen..men risken för att han skulle kissa på byxorna var STOR....hinner ju lixom inte ta av honom allt.

Nu kom det inget, han höll sig tills vi kom in...

Ni som har killar, står pojkarna upp eller har ni dom sittandes på huk????????

• timmerbacka

Igår lördag så va det fullt ös på oss..vi rensade källaren! Bokhyllor som jag köpte när jag flyttade hemifrån 1990 fick åka iväg nu... + alla barngrejjer som babysitter,bilstol,trasig gunghäst i trä.... + massa annat skit.

Efter det arbetet som ändå tog3-4 timmar med lastning,slänga o lämna kärra så åkte vi o hämtade lillsyrran..sen upp till mormor o morfar i mölndal. Kent klippte häcken, jag o Linus plockade röda krusbär ..jisses va mkt bär!!!!! Som avslutning på dagens slit slängde vi oss i sjön. De bor precis intill Stensjön i Mölndal....så himla fint..

Va väl hemma vid 19 ungefär...

Idag är det lugn dag...varit ute på gården o lekt lite...

frida:
    Hoppas ni får en underbar kväll !!!

• timmerbacka

Jag tycker vi fortsätter som syskonmaffian......för nog är vi en maffia (iaf barnen)

Nu börjar jag få ångest för att min semester är slut...efter 6 veckor {#lang_emotions_sealed} Har en extra ledig dag i morgon,men det är för att jag ska till neurologen.
    Mijo ska på sin första dagis dag....ska bli kul att lämna honom igen nu när han blivit så duktig under sommarlovet.

• timmerbacka

Idag har Mijo sagt hela dan "pappa bil" :D ...så jag frågade kent om han hade god ekonomi utan att jag visste om det..Han såg undrande ut...

Ja va tusan?! en dyr volvo i garaget och sen 30+ bilar hemma och alla bilarna är tydligen "pappa bil" ....kent svarar: ja du skulle bara veta

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-08-10 14:52:41 följande:
    Ok! Vem startar ny tråd då?   Imorrn stängs denna ner... 3 månader går fan fort...
    du?
Svar på tråden -Syskonmaffian-