Inlägg från: timmerbacka |Visa alla inlägg
  • timmerbacka

-Syskonmaffian-

Varit på bio ..såg 2 filmer... med  Jakob Eklund...(Johan Falk)
    Film 1: "GSI" Film 2: "Vapenbröder".
    Den ena har inte premiär ännu o den andra va inte färdig än... Lite smågrejjer kvar att fixa..

Jag tycker han är suverän skådis!!!!!!

Nu lär det dröja innan vi går på bio igen...så jag har verkligen njutit ikväll.

Boo trist...kämpa på!

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • timmerbacka

Mådde bra i morse....lämnade barnen...åkte till jobbet...vid 11 fick jag M A G K N I P !! Vid 12 började jag må illa,men det hände inget mer...vid 14 sa de att jag "skiftade färg" i ansiktet & ville INTE ha mig kvar..så jag åkte o hämtade Mijo på dagis,sen gick vi hem. Spytt 3 ggr & suttit på dass 2 ggr..Vid 17 kom Kent & Linus hem då gick jag & la mig..sov till strax efter 18. Mår som vanligt..ingen magknip, dock väldigt väldigt trött...

Vill inte va magsjuk...om det nu är det jag är/var...måste varit nåt jag ätit..vad det nu skulle va...ingen annan på jobbet eller hemma är ju dålig.
    Jeje..skönt att det är helg.

Hoppas på bättre väder i morgon för det R E G N A R här i Göteborg idag!! Och Linus var den LYCKLIGASTE killen ute i morse...Han sprang runt & hoppade i vattenpölar hela vägen till dagmamman.

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-06-13 10:57:20 följande:
    Hej hej..Nappavvänjning här.. Meeeen, det var kankse en dålig dag att börja det med. Puma har lite feber och ögoninflammation. Min napp min napp min napp skriker hon. Har lagt henne nu. Gett na alvedon. Lilla plutt. Anledningen till att jag börjar vänja av vid nappen är för att Sue tar hennes nappar o ger till sina ungar. Nu har Puma bara en napp kvar utav hundra.. typ! Nappar kostar. Så det vore bra om hon kunde bli nappfri iaf dagtid till att börja med..timmerHur mår ni?Här REGNAR det. Vilken härlig sommar..UUHur har det gått?
    Vi mår bra...känner mig lite små matt bara..inget annat. Det är vanlig tråkig lördag, inget att göra..halv mulet..
    Va ute en stund med Linus så han fick springa av sig,men sen när vi kom in vart ha skit grinig. Fixade mat och nu hoppas jag att killarna sover en stund.

Får se vad vi hittar op sen..

Tar katten nappen till kattungarna?? SMART katt!! Men det är klart det kanske är läge att vänja av nappen på Pumis...tror också på dagavvänjning.
  • timmerbacka

Så nu är utredningen med Mijo klar...nästa steg är Habiliteringen.
    Han är för liten för att fastställa en 100% diagnos. Men han har till 99,9% en lätt utvecklingsstörning. Men hon tyckte att vi skulle be om en ny utredning om ca 1 år för att se hur han ligger till då.
    Men enligt neuropsykologen så ligger han på en 12-14 månaders nivå.

Jag är INTE förvånad! Skönt att äntligen fått detta gjort...men klart att det svider lite i mammahjärtat.

• timmerbacka
    Sanda skrev 2009-06-15 19:52:26 följande:
    timmer;det sa de om Adrian oxå, han låg efter med 8-9 månader när vi var där och han var 2 1/2 år, nu har han kommit ikapp hur mycket som helst! VI ska på den nya undersökningen efter sommaren, så får vi se vad dom säger då!
    Jo, men barn är ju sånna att de lär sig i perioder...det kan gå långt mellan varje ny kunskap...eller så blir det massor på en gång och sen ett långt hopp till nästa utv fas.

Men Mijo har aldrig varit nån större "huvudvärk"..jag har känt på mig att det varit nåt med honom. Så jag tycker att det är skönt att vi fått klarhet i det.

Det som spökar är Linus...Är det normalt att va sånt yrväder som han är?? Förstår inte hur han själv orkar. Men tydligen är han lugnare hos dagmamman - iaf vad hon själv säger.
    Men där är det strikta rutiner...vi försöker ju ha det hemma också,men samtidigt känner jag att hemma måste man få slappna av och vara crazy - IBLAND. Men han får ju PANIK om han inte har nåt att göra hela tiden. Eller om han inte vet vad som ska hända "sen..." 
  • timmerbacka

Vet inte om denna åldern är mest jävlig. Tycker 2 åringen va värre...för då kunde han inte uttrycka sig i mer än skrik och slag. Nu kan han ju argumentera sönder våra nerver ist.
    Men han förstår mer vad vi säger och Varför vi säger så.

Men det är inte det som jag/vi tycker är "jobbigt" utan mest att han (Linus)  H E L A tiden måste höras och ses. Och står vi och gör nåt (diskar,lagar mat, grejjar med Mijo, pratar i telefon m.m.. och han måste vänta 1 min innan vi kan lyssna/se honom så blir han TOKIG!

Sen också att han måste ha nåt att syssla med hela tiden. Han ser inte nöjjet att sitta i soffan och titta på Bompa 1 timme. 20 min är max.
    Han ser inte nöjet i att leka med alla sina bilar i sitt rum..han måste vara exakt där vi är.
    m.m..
    Och om han nu inte får den uppmärksamheten han tycker sig behöva så springer han omkring som en "yr höna"...

• timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-06-17 10:59:21 följande:
    Idag, 12.30, ker jag och ungarna på en liten minisemester med Kicki o Klara. Vi åker till Skeberg i Dalarna där dom har en stuga. Vi blir bara borta en natt. Men ändå. Skönt o komma iväg lite.Ska gå till systemet o köpa en flarra vin till oss morsor som vi kan njuta av ikväll till solnedgången Jag har packat lite nu. En natt och ändå så mkt packning Pumisen kan vara lite efter ibland. Hon har sina mammiga perioder.Ville däremot kan lugnt sitta på sitt rum o leka läääänge. Bygger med sitt lego. Och Puma är så välkommen. Brukar sitta med en kopp kaffe o titta på. Dom är så fina ihop Solen skiner timmerBörja på nå gympa med han, dans.. simskola?  Boxning Simskola tänkte jag börja med Ville snart. Är väl när dom fyllt fyra..
    I slutet på augusti ska han börja på nån rörelse lek/gympa...12 söndagar...40 min.
    Hoppas det roar honom. Tror ju inte han blir lugnare,men det är något som fokus är på honom och inte lillebror.
  • timmerbacka
    GLAD MIDSOMMAR,vänner!!!

Idag ska vi fira lungt....men det är mormors 80 års dag + vår bröllopsdag så det kommer nog ätas en del under dagen..
  • timmerbacka
    BooBoo skrev 2009-06-20 17:41:58 följande:
    Hey ho everyone..Igårkväll partajjade jag o karln. Ungarna sov hos sin mormor o morfar.Det blev lite öl, rödvin, sprit och korv. Sen dans till 90-talshits.. Dansade Små grodorna till Mora Träsk.Hemma 2.. Sov till 10. Hämtade barn 12 .. Åkte till Fritte som fira 4. Tårtkalas!Åh vad vi har cyklat. Flera mil sen igår. Mina ben. Ajaj! Snart får jag nog Anja Persson lår Det blev iaf inge dans runt midsommarstång på dan. Det regnade Next year maby..Hur har er midsommar vart då?
    Lugn ...hemma efter 15..käkade sill o potatis..Mijo gillar sill, inte Linus.

Övrigt...
    Njutit av att få fixa lite sidor till barnens fotoalbum...slängt upp det på FB..(fråga mig inte varför, har ju bdb..men nu blev det så..)

Idag har vi varit i Sätila...träffat kompisar...Linus "blivande fru" (som vi skojat om sen de va bebisar)...De kan inte komma hit eftersom vi har katten...
    De ska ha bebis i slutet av juli o kompisen såg OTROLIGT pigg ut..Hon erbjöd sig va barnvakt, hon hade varit ute o rensat i rabatten, plockat sten i stenröset de har bakom huset........Tokstolle... Frågade henne om hon ville åka in tidigare..men hon sa att hon lider inte av att ha magen i vägen, så länge hon mår bra så gör hon det hon kan..

Tänk om en annan mådde så bra sista månaden...

I morgon ska det jobbas igen..2 veckor kvar..innan semestern.
Svar på tråden -Syskonmaffian-