Inlägg från: timmerbacka |Visa alla inlägg
  • timmerbacka

-Syskonmaffian-

Hmmm...å var är mitten??? NU har jag pengar...men i juli vette faan..beror på hur dyrt vi ska leva under den första veckan i juli..

Mitt projekt denna semester är att återuppta Linus blöj - toa träning. Mitt mål är att ha han blöjfri på dagarna..

timmerbacka.blogspot.com/ .....Linus 2005 - Mijo 2007
  • timmerbacka
    Sanda skrev 2009-06-22 23:33:05 följande:
    timmer; vi har väl alltid sagt typ örebro hihi säg du först bara när ni kan och inte så kan vi kolla på aktivitet och priser sen! Ingen närvaroplikt
    Örebro vore ju en bra plats...Gubben skulle bli glad som en {#lang_emotions_sunny} ..han kommer ju därifrån o har flera kompisar kvar!

Men som sagt...beror på när osv.. 
    Ingen närvaroplikt, nääääääää men som sist...Jag VILL ju träffa er ..
  • timmerbacka
    cirkuspuman skrev 2009-06-23 08:26:46 följande:
    Jag gogglade lite och det verkar som om Laxå ligger mitt emellan Sthlm och Gbg finns det nåt kul att göra där måntro?Här är vi i full gång med morgonens bestyr Två byggfirmor har varit här och lämnat offerter på en ny carport samt att vi ätit frukost och duschat, vad ska vi hitta på nu måntro? Funderar på om vi ska ta t-banan in till stan och fika med en kompis...barnen har tjatat om att åka tåg nu i två veckor..Vad händer hos er idag?
    I Laxå finns inget att göra...
    BooBoo skrev 2009-06-23 09:34:26 följande:
    Googlade Laxå. Verkar vara en riktigt tråkig stad. Sen kom Vikke o sa att staden var tråkig, hihi. Men nu är det jue sällskapet som räknas Såg att dom hade allsång Annars får vi väl ta Öreeeebro da. Finns nog mkt mer kuligt där =) Vi får spåna.TimmerGe oss ditt schema NÄR ni kan Idag skiner solen så fint. Blå himmel.Ska köpa målarfärg till Pumas rum. Jag ska måla hela världen.Kaaaaaankse blir en tripp till v-ås..
    9-31 juli har jag inget spikat...mer än att jag ska toa träna Linus...
  • timmerbacka

Åhh...nu funkar det det juu...

Idag har vi varit på del 2 av mormors 80 års kalas...så nu har hon blivit firad ordentligt!!

När vi kom hem så tog vi av Linus blöjan...räknade iskallt med att han skulle sprida pölar...men han kom o sa till innan    *lycklig*

Givetvis får vi räkna med olyckor..men det är ju en bra början att han säger till före!!

Men vi har pratat om det ett tag att vi nu under sommarlovet ska försöka bli av med blöjan på dagarna...han har inte varit så pigg på det...

Sanda skrev 2009-06-25 23:26:26 följande:
    ok, ikväll hände något konstigt! Jag blev erbjuden en 1 1/2 års vikariat på min praktik som fsklärare! men shit jag poluggar ju, kan ju ta sabbatsår eller ska man plugga klart OMG hjälp!!! vad ska jag göra??? måste bestämma mig nu, börjar v32 isåfall
    Jag tycker du ska ta ett sabbatår....så du får känna på "verkligheten"....sen fortsätter du efter det...
  • timmerbacka

Jag har aldrig varit nåt stort MJ-fan...flera av hans låtar är bra...thats it.. Tyckte det gick till överdrift när han började började ändra ansiktet...

Jepp, i morgon blir det nog? en paus i toa träningen..vi ska iväg o bada...men skönt om det kan funka hemma i första hand.

• timmerbacka
    cirkuspuman skrev 2009-06-28 08:13:32 följande:
    Åh vad less jag blir! Jag skrev ett långt inlägg som försvann då sidan inte gick att ladda Frida: Välkommen hem! Hoppas att ni haft det toppen Boo: Jag kom inte heller in igår UU: Lycka till!Timmer: Heja Linus Sandra: Förstår att valet är svårt...hur känner du inför skolan? jag är en person som ogillar att ha saker hängande i luften så jag hade nog pluggat klart men alla är ju inte som jag BM: Hur har du det?Här har det inte hänt så mycket...vi har mest röjt i trädgården på fm och packat upp kartonger på em samt målat/spacklat och slipat på kvällarna/nätterna!Sjukt vad lite sömn vi fått de senaste veckorna men på något underligt vis så funkar man ändå Igår åkte G och plockade ur det sista ur huset medans jag och barnen åkte och vaccinerade oss mot TBE, vi fick stå i kö i 40 min mitt i gassande sol så alla barn en och jag brände axlarna Nej nu kom G upp....vi ska äta frulle och sedan ska vi sätta upp studsmattan och gräva ur gräsmattan och lägga grus för poolen
    Hade så klart ett bakslag idag...när vi kom hem VÄGRADE han va utan blöjan...Blev smått hysterisk när jag försökte föreslå det...fattar inte varför...så jag lät han ha blöjan på.
    Underbara ungar skrev 2009-06-28 19:58:33 följande:

">

" target="_blank">

Jag bara måste Någon som kommer ihåg???????
    Nope..minns inte...

--------
    Idag har vi alltså varit o badat...9 satt vi i bilen...Kent släppte av mig o Linus vid badplatsen...10 kom han tillbaka med Mijo's nya dagis kompis (ska börja i aug på samma avd) och hennes mamma.
    Vid 14 åkte vi hem...4 timmar sol,bad,äta,dricka saft...ligga o sola? inte en chans när man har smått...men med bikini på så fick jag nog lite mer färg idag.. så snart ser jag ut som en röd kräfta *haha* (jooo jag smörjer in mig....lite)
  • timmerbacka
    cirkuspuman skrev 2009-06-28 22:57:53 följande:
    Såna där lekar blir poppis nu vi har varit med på ett par och det är faktiskt jäkligt kul *s* Oj, jo då den kommer man ihåg! Låter härligt! Ang pottträning så är alla olika, jag skulle inte stressa på utan låta det ta sin tid?!
    Jo...det är ju det vi gör.. nu sitter han iaf på toa några ggr/dag om man frågar eller när han säger till själv...vill han ha blöjan på så är det ok..
    En annan skulle ju tycka att det är vääääldigt varmt..men han får bestämma själv.
  • timmerbacka

Linus o jag har varit i farten hela dan..

Vi lämnade Mijo 8:30

Åkte till jobbet o hämtade min baddräkt..jobbarkompisarna såg måttligt roade ut när jag kom...jag har ju semester o dom jobbar denna veckan ut.

Sen åkte vi hem med spårvagnen o väntade o väntade o väntade på att mamma o LILLsyrran skulle hämta oss för vi skulle åka o bada...
    Linus tyckte det va jobbigt att vänta ända till 14...så han roade sig med att äta 4 pinnglassar, 2 clementiner o några vindruvor till lunch.."Mat - nejtack, det är för varmt mamma!"

När de väl kom så åkte vi o badade...åt lite middag hos MIN mormor o morfar...sen badade vi en gång till innan vi åkte hem.
    Han va trött vid sista badet...stod upp o sov några sekunder på stranden...fick hålla i honom
    I bilen så fick vi underhålla honom så han inte somnade, när vi väl kom hem så blev han "pigg" igen för pappa o Mijo väntade ju på oss...

Men nu är det slutbadat för min del under några dagar...bränt mig på nedre delen av ryggen..

• timmerbacka

Morsan: JAG tycker inte Bugaboo är värt den groteska prislappen...har du kollat nån snygg begagnad?

Svar på tråden -Syskonmaffian-