"Vad betyder ordet?"
rika människor som lever i lyx (från början bara européer som blivit rika i Indien)
Vad betyder onomatopoetisk?
rika människor som lever i lyx (från början bara européer som blivit rika i Indien)
Vad betyder onomatopoetisk?
arbetspulpet för farmaceut på apotek (finns dock ej med som benämning i NE)
vad är spiroketer?
att dämpa ett fruktansvärt lidande genom att använda sedativa droger för att kunna kontrollera symptomen och minska lidandet.
vad betyder memorandum?
kutan har med hud att göra...tex orientböld, mer får jag inte fram! har du en mer utförlig förklaring så skriv gärna!
är diplomatisk ordet du undrar över?
ordet kommer från grekiskan; vika ihop och avser främst den diplomatiska representationen som länder har sinsemellan - detta för att lösa konflikter på fredlig väg och för att upprätthålla maktbalansen. I sociala sammanhang så handlar diplomati mest om strategi, att inte konfrontera utan yttra sina åsikter på ett artigt sätt.
och ja, jag anser att jag är diplomatisk i vissa situationer - främst kanske bland människor jag inte känner väl.
vad betyder färist?
isagogik är en vetenskapsgren som försöker klargöra bibelns historiska bakgrund och uppkomst, även kanons uppkomst.
vad betyder sovereign?
slingerköl är något som tillkommit för att inte båtar ska röra sig för mycket i sidled när det går sjö.
vad betyder ad hominem-argument?
många ad hominem-argument här på fl
combine painting är engelska och är målning som kombinerats med tredimensionella saker, som att tex sätta till en klocka eller en burk på duken.
vad betyder filigran?
hjonelag är en äldre benämning för äktenskap
vad betyder badlands?
ett kärl som kan hålla volymer vid mycket låga temperaturer
vad betyder deprivation?
det är en hyvel som man använder för att rikta och plana större ytor.
vad betyder hyperkinesi?