• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Gud vad jag hatar Facebook. Det måste vara djävulens påfund. Min sambo har just upptäckt hur "kul" FB är och det är ju "så roligt att se vad alla gamla vänner håller på med". Kiss my ass! säger jag.

Jag är inte det minsta svartsjuk trots att jag vet att ni kommer att skriva det 10 gånger om men jag fattar inte meningen med att leta reda på sina gamla flörtar och knull. Den senaste han har addat är en tjej han inte har pratat med på minst 15 år, han hade ett ons med henne på ett bröllop typ 1992 eller nåt. Vad är meningen att prata med henne? Hon är gift med samma man sen länge och har barn, dessutom bor vi 3 timmars flyg från varandra så jag är inte rädd att dom ska ha en affär men jag fattar inte meningen med att adda gamla "vänner" som man inte skulle prata med eller leta efter om det inte var för FB.

Jag undrar hur många förhållanden som går åt helvete pga FB? Snacka om att göra det lätt att vänstra.

• Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!
  • Anonym

Haha, ja du kan ju försöka intala dig att du INTE är svartsjuk.

• Anonym

Men varför bryr man sig?? Jag fattar det inte. Om jag inte orkar leta reda på någon i folkbokföringen och ringa upp så varför leta efter dom på FB?

Anonym (nyfiken!) skrev 2009-05-11 20:40:46 följande:

Det är ju superkul att se var alla gamla hångel tagit vägen och vad de gör idag! Likaså tycker jag det är intressant att se vad gamla barndomskompisar och klassisar pysslar med.
  • Anonym

EJ svartsjuk?
    Hm okej..det står svartsjuk skrivet i pannan nästan

FB är superbra sida!
    Alla har den, å man får lätt kontakt med vänner å bekanta.
    SUPERSKOJJ=)

• Anonym

Orka sitta o whina om facebook.

• Anonym

Fattar inte heller varför man addar gamla ragg...
    Gränsen går väl vid längre gamla relationer för mig.
    Inte är FB sååå jäkla bra, men visst jag har blivit bjuden på två olika roliga fester med gamla bekanta genom FB och dessa hade jag inte velat missa.

• Anonym

I just FB kan man ju lägga till vad man har för relation så på så vis är det ju bättre än mycket annat. Vill ens partner däremot inte ha sin relation uppe på FB?
    Ja då kanske man ska funder varför de hänger där...

• Anonym

LÄste just på min sambos bärbara dator.. riktigt jävla dumt.. Men jag skulle låna hans bärbara istälet för att sitta vid min stationära..
    Han hade automatisk inloggning på facebook.. *suck* det var ju dumt.. för naturligtvis skulle jag läsa hans mejl och skickade mejl

Nu vet jag saker jag inte ville veta! Hans ex stack inte bara helt plötsligt, som han har sagt. Han var otrogen med en gemensam vän till oss... Han som ALDRIG ens tänkt tanken om att vara otrogen, så det behöver jag verkligen inte oroa mig för..
    För övrigt så var deras break up betydligt mycket senare än vad han har sagt.. Uj uj..
    Små äckliga detaljer, värda att tjafsa om eller ska jag låta det rinna ut i sanden?

jävla skit FB

• Anonym

Han är och får gärna vara vän med ex som faktiskt är vänner. Han pratar irl med en tjej han var tillsammans med i 5 år och har så gjort sen det tog slut för 18 år sen. Helt okay med mig! Dom är ju vänner på riktigt. Hon bor långt från oss men hälsar på när hon är i krokarna och hälsar på sin familj och dom mejlar och pratar i telefon. Inget fel med det.

Men att adda gamla ragg eller en tjejkompis han hade i åttan förstår jag verkligen inte. Vad är meningen? Det gäller även killkompisar förövrigt.

Idag hade han addat en tjej som är dotter till en leverantör och som han träffat ett par gånger på en mässa. Tjejen är 11 år yngre än honom såg jag på profilen men han sa att hon var 17 år yngre. Hans "ursäkt" till att adda henne var att han såg henne på hennes pappas sida och ville inte att han skulle ta illa upp att han inte addade hennes dotter. Jooo men visst, säger jag. Han har aldrig nämnt henne på alla år men nu när hon kom upp så umgås dom visst på mässorna varje år. Öh, jaha??? Varför måste han adda henne? Och varför har han aldrig pratat om henne förut?

Dessutom gick han i taket när jag frågade vad hans intention är att adda människor till höger och vänster på FB rent generellt.

Jag tror verkligen inte att han är otrogen och han har inte varit det vad jag vet förut men jag hävdar med bestämdhet att FB öppnar dörrar för att vänstra.

Ta hans ons i min ts, han hade aldrig pratat med henne igen om det inte var för FB. Så nu har dom lite kontakt vilket lätt kan bli "hej, jag är i din stad nästa vecka ska vi träffas?" samtidigt som hon har bråkat med sin man, han tycker att jag har varit dum och plötsligt så har vi otrohet. Okay, lite överdrivet kanske -men ändå inte - jag ville bara att ni ska förstå vad jag menar.

Anonym nedanför summerar ganska bra vad jag menar.

Anonym (JAG) skrev 2009-05-11 23:40:08 följande:

Mitt t.ex! Eller jag kan väl inte säga att det egentligen var FB "fel" utan mer mitt x dåliga självkänsla och behov av bekräftelse i samverkan med att det blev busenkelt att skaffa bekräftelsen..
  • Anonym

En sak till, Familjeliv är inte alls samma sak. Här är man helt anonym om man vill och jag tror att övervägande delen av alla användare är så gott som anonyma och utan riktiga namn trots att det kanske finns några bilder. Här är inte huvudmotivet att söka sina ex, vänner, klasskompisar och kusinens grannes kioskinnehavares pappas dotters syster för att hooka up igen. Här diskuterar man allt mellan himmel och jord, att kontakta sina ex och flörtar är ju inte precis huvudmotivet här.

Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!