• Anonym

Jag hatar Facebook!!!

Jag tog bort min sida på fb just pga problem i vårat förhållande, han ansåg att ja inte har något där då jag har honom, och vad det e för mening att massa av mina ex, kill kompisar och även kompisar ska addas på den där förbannade listan.
    Kan säga att idag utan denna sida är det mycket bättre, vi bråkar ej mer.
    Tycker även att man bara var ett namn extra pa allas lista, som om nån bryr sig vafan jag gör idag! E väl bara leta upp mig på eniro och ringa omnån saknar mig så himla mycke o e intresserad av hur ja har d :D

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-13 23:10:34 följande:
    Jag tog bort min sida på fb just pga problem i vårat förhållande, han ansåg att ja inte har något där då jag har honom, och vad det e för mening att massa av mina ex, kill kompisar och även kompisar ska addas på den där förbannade listan.Kan säga att idag utan denna sida är det mycket bättre, vi bråkar ej mer.Tycker även att man bara var ett namn extra pa allas lista, som om nån bryr sig vafan jag gör idag! E väl bara leta upp mig på eniro och ringa omnån saknar mig så himla mycke o e intresserad av hur ja har d :D
    och eftersom man kan ringa via Eniro, så vad spelar det då för roll att ha en sida på FB?
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-13 23:12:55 följande:
    och eftersom man kan ringa via Eniro, så vad spelar det då för roll att ha en sida på FB?
    det ja menar med FB e att man bara e ett extra namn på listan, man betyder typ bara som en mer på sin lista.
    Visst vissa kanske skriver regelbundet till varann, men va fan e det för mening att nån ska adda mig som ja absolut inte ens skriver till??? Med det vill ja säga att om nån bryr sig om vart ja håller hus och hur ja lever så e dom välkomna att ringa. Jag menar inte ex i detta fall utan så kallade "vänner".
  • Anonym
    Marinero skrev 2009-05-13 23:20:56 följande:
    Det är det som är så bra, man kan välja helt själv om man vill vara med i FB eller inte Ser man ingen mening me det så är det ju meningslöst!
    Precis, visst i början satt man ju där dag ut o dag in men sen insåg man , iaf jag, att det var helt meningslöst. Plus då att ja även såg vad d gjorde med mitt förhållande.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-13 23:10:34 följande:
    Jag tog bort min sida på fb just pga problem i vårat förhållande, han ansåg att ja inte har något där då jag har honom, och vad det e för mening att massa av mina ex, kill kompisar och även kompisar ska addas på den där förbannade listan.Kan säga att idag utan denna sida är det mycket bättre, vi bråkar ej mer.Tycker även att man bara var ett namn extra pa allas lista, som om nån bryr sig vafan jag gör idag! E väl bara leta upp mig på eniro och ringa omnån saknar mig så himla mycke o e intresserad av hur ja har d :D
    Lite vaktande pojkvän... Jag hoppas att han inte har kedjat dig till spisen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-13 23:51:26 följande:
    Lite vaktande pojkvän... Jag hoppas att han inte har kedjat dig till spisen.
    haha nej da, han har varken nån sida eller liknande på internet så jag gjorde det även av respekt för honom, skulle själv inte heller gilla att hans ex kontaktar han via nån sida på internet.
  • Anonym

Anledningen att dom aldrig kan få det där lilla extra som jag och en del andra är att dom visar för uppenbar äganderätt och männen drar öronen åt sig.
    Om vissa kvinnor fattade att just deras svartsjuka/äganderättsbeteende är början på slutet av deras förhållande så kanske dom skulle ta och tänka om.
    Svartsjuka ÄR en sjukdom, den går under psykisk sjukdom när den rotat sig tillräckligt djupt och tär både på den svartsjuka och hela dess omgivning.

• Anonym

Proppen 84 - Jag tycker att det skulle vara konstigt. Ok om man saknar helt vänner och har upptäckt att denna personen var en helt fantastisk kul människa som man vill umgås med... men - hur ofta händer det? Nej, det blir ofta lite patetiskt, typ: Se så många kontakter jag har!

Jag hade inte gillat om min kille gjorde så.

• Anonym

min fd sambo tog kontakt med en helt okänd tjej på FB.Vi hade det jjäkligt dåligt men det ledde till ett slut efter 5 år! Så FB hade lite med vår seperation att göra! GÖTT!

Jävla skit sida plus kille!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-20 21:53:25 följande:
    min fd sambo tog kontakt med en helt okänd tjej på FB.Vi hade det jjäkligt dåligt men det ledde till ett slut efter 5 år! Så FB hade lite med vår seperation att göra! GÖTT!Jävla skit sida plus kille!!!
    Ja, det är ju säkert FB's fel......att din kille tog kontakt med en brud vill säga...

Kan tala om för dig, och andra som blajjar om FB, att FB är som Familjeliv.
    Vilken nolla skulle skylla ett uppbrott på denna sida??
    Det är ENBART upp till en själv vad man skriver, till vem man skriver etc

Går ett förhållande åt helvete så är det människan som är orsaken.
    Spelar ingen roll om det är FL, FB eller någon porrsajt.
    Finns säkert några stackare som anser porrsajter vara orsak till otrohet, separationer etc
    *hahaha*
    Så patetiskt, och barnsligt att skylla ifrån sig på annat, fast vad väntar man sig av vissa??
  • Anonym
    Anonym (luren) skrev 2009-05-21 18:22:27 följande:
    cc Kitty skrev 2009-05-21 18:21:03 följande: Äh, skiter väl jag i vad du tycker.
    Det lär inte din kille göra den dagen han märker vilken falsk person han är med...
  • Anonym

haha..förlåt..men jag måste skratta..lite grann..
    Är denna tråden fortf igång?
    Jag håller med ganska många..

Jag är JÄTTE svartis..
    Min man lika så..
    Kan bero på bakgrunder osv..Jag älskar min man och han mig, men
    för mig är svartsjukan ett tecken på att man är rädd att förlora den man
    älskar.. Min mans föräldrar är skilda sen många år p g a hans mammas otrohetsaffärer.
    En kusin till mig, vart bedragen av mannen sin, fast de båda och alla trodde
    de vart "det där" paret ni vet..
    Ja, nu handlar det ju inte om varför man är svartsjuk..
    Detta handlar fortfarande om respekten till varandra.
    Man ska respektera varandras åsikter och tycken, och sen försöka respektera
    dessa så gott man kan.
    Vet din man om att du blir sårad utav vissa saker, som att han då tar kontakt med ex på facebook, så är det totalt respektlöst!
    Inte ditt fel.. Inte din åsikts fel.. Inte fb´s fel..Inte exets fel..Utan din mans bris på respekt.
    Sen, dessvärre av egen erfarenhet, finns det många ex (min mans ex) som vill ha tag i sitt ex(min man dårå)..Trots många ers gemensamma liv med ny partner (mig) och som försöker göra mycket bittert för en..Inte lätt att "ta allt"..
    Men inte fan e det dära fb¨s fel..Nej, det är la var människas val!

Superenkelt!

Som mängder skrivit tidigare: Det är upp till varje människas handlingar hur resultatet blir!

• Anonym

haha..Svartsjuka är aldrig sunt?
    Haha...*asgarvar*
    Johodå..Det kan jag lova dig att det är för oss..
    Inte sån svartsjuka så man befinner sig 10 meter bakifrån hela tiden, dygnet runt,
    näe, detdär har du rätt i då.
    Men för oss är det Väldigt positivt..Går inte in närmre på hur..

Jag blir också bekymrad för dig, vännen...
    Du är väl ändån inte av den enkla och enkelriktade uppfattningen att nåt som är sunt för den ena måste innebära att den är sund för alla?
    Käranåndå..Som nasse skulle säga. Stress exvis, anser jag också är positivt..Givetvis inom rimliga gränser, men det trodde jag var ganska självklart.
    Stress för mig är mycket positivt, men stress för min granne är mycket negativt..
    Älskar mig själv och mina anhöriga. Villkorslöst. Så det har för mig absolut ingenting med min självkänsla att göra..Näenäe..

Och alla är vi ju av olika åsikter. Respekter totalt din åsikt om att för just dig så är svartsjuka hos dig brist på självkänsla.
    Är absolut inte att det är så för alla..

• Anonym

joorå..Visst är det svartsjuka..
    Det är jag helt säker på..
    Men all sån behöver inte vara negativ..Och all sån beror inte på dålig självkänsla.
    Finns ju undantag för allt. Men det vet vi ju alla vuxna.

Och nu är det helt enkelt så det är för oss.
    Inte svårare än så.

• Anonym

Svartsjuka kan komma sig av många olika orsaker, dålig självkänsla, vilket inlägg 294 dementerar, en annan och mycket vanligare svartsjuka är den som kan bli farlig både för den svartsjuke och inte minst för den som drabbats i dess närhet.
    Den svartsjukan kommer sig av ett kontrollbehov, den svarsjuke vill ha kontroll över allt som rör dess partner och ofta även annat som kan komma.
    kontrollbehovet märks tydligt hos dom som läser sin partners post, mail, msn historik m.m. slutligen så ska den som har kontrollbehov kräva att dess partner inte får göra si, inte får göra så....där börjar förgiftningen i ett förhållande, början till slutet i ett dåligt förhållande.

• Anonym
    MrsDeepblue skrev 2009-05-25 13:29:08 följande:
    Sorry, men ditt försök till härskarteknik funkar inte på mig. Svartsjuka är per definition irrationell. Sen kan du ha hemmasnickrade definitioner på saker om du vill, men i diskussion med andra är det bättre att hålla sig till gängse definitioner. Att ha obefogad oro för att en partner ska lämna en kan aldrig vara sunt. Det är hjärnspöken. Sen kan man säkert intala sig att saker och ting är sunda, som en försvarsmekanism. Självinsikt är ju inte alla förunnat.
    Absolut inte tal om härskarteknik. Enbart relevanta saker.

Du vet väl att man ska bilda en alldeles egen uppfattning, och det SÄGS att det inte lär vara hälsosamt att tycka som alla andra.
    Du vet, man kan ju inte alltid ha den uppfattningen du nämner "gängse definitioner".
    För en massa år sen, var "gängse definition" på mörkhyade människor samma sak som mindre värde,slav inga rättigheter, you name it..
    Näe det är inte hälsosamt. Och inte heller speciellt sunt var detta heller.
    Skaffa dig en egen uppfattning istället för att gå på "gängse definition".

Detta kan man spinna vidare på i det oändliga..Ta ex vis porrindustrin, finns de som "gängse definierar" att om man inte accepterar sin man/fru att titta på porr, har man dålig självkänsla, medans det i själva verket kan handla om brist på respekt, förnedring osv..

Det är ju helt personligt, och helt olika. Från var och en människoindivid.

Jag definierar inte på samma sätt som du gör. Jätteenkelt. Tur är det. Att vi alla tycker olika och samhället utvecklas!

Respektera det istället.
    Jag respekterar självklart din "gängse definition".
    Och jag är glad att vi är i ett sådant starkt samhälle där alla har rätt till sin uppfattning!

Helt underbart att leva i Sverige!

Mitt inlägg tidigare, var enbart menat som att det är ens handlingar som man kanske ska fokusera på. Och enligt min uppfattning, brist på respekt, från TS man.
    För TS är detta en väldigt viktig sak.
    Och det är INTE, enligt min uppfattning, FB´s "fel".
    Sen om man addar ex eller inte, det är ju som sagt, upp till var och en.
    Enligt min uppfattning.
  • Anonym

Anonym (va fn är detta??) skrev 2009-05-25 15:21:38 följande:

.Bra att man tycker vad man själv tycker inte går i ledband!
    Nää, ledbandet får den svarsjukes partner gå i tydligen
Svar på tråden Jag hatar Facebook!!!