MrsDeepblue skrev 2009-05-25 13:29:08 följande:
Sorry, men ditt försök till härskarteknik funkar inte på mig. Svartsjuka är per definition irrationell. Sen kan du ha hemmasnickrade definitioner på saker om du vill, men i diskussion med andra är det bättre att hålla sig till gängse definitioner. Att ha obefogad oro för att en partner ska lämna en kan aldrig vara sunt. Det är hjärnspöken. Sen kan man säkert intala sig att saker och ting är sunda, som en försvarsmekanism. Självinsikt är ju inte alla förunnat.
Absolut inte tal om härskarteknik. Enbart relevanta saker.
Du vet väl att man ska bilda en alldeles egen uppfattning, och det SÄGS att det inte lär vara hälsosamt att tycka som alla andra.
Du vet, man kan ju inte alltid ha den uppfattningen du nämner "gängse definitioner".
För en massa år sen, var "gängse definition" på mörkhyade människor samma sak som mindre värde,slav inga rättigheter, you name it..
Näe det är inte hälsosamt. Och inte heller speciellt sunt var detta heller.
Skaffa dig en egen uppfattning istället för att gå på "gängse definition".
Detta kan man spinna vidare på i det oändliga..Ta ex vis porrindustrin, finns de som "gängse definierar" att om man inte accepterar sin man/fru att titta på porr, har man dålig självkänsla, medans det i själva verket kan handla om brist på respekt, förnedring osv..
Det är ju helt personligt, och helt olika. Från var och en människoindivid.
Jag definierar inte på samma sätt som du gör. Jätteenkelt. Tur är det. Att vi alla tycker olika och samhället utvecklas!
Respektera det istället.
Jag respekterar självklart din "gängse definition".
Och jag är glad att vi är i ett sådant starkt samhälle där alla har rätt till sin uppfattning!
Helt underbart att leva i Sverige!
Mitt inlägg tidigare, var enbart menat som att det är ens handlingar som man kanske ska fokusera på. Och enligt min uppfattning, brist på respekt, från TS man.
För TS är detta en väldigt viktig sak.
Och det är INTE, enligt min uppfattning, FB´s "fel".
Sen om man addar ex eller inte, det är ju som sagt, upp till var och en.
Enligt min uppfattning.