Äggallergitråden: del 11
Någon här som vet ett märke på pannbiff som är utan ägg?
Självklart kan man ju göra egna....men jag tänkte mig den färdiga sorten.....
Någon här som vet ett märke på pannbiff som är utan ägg?
Självklart kan man ju göra egna....men jag tänkte mig den färdiga sorten.....
Rapport från IKEA i Örebro angånde ÄGG-allergi
Den vanliga vaniljglassen innehöll ägg. Men i samma frysbox (som man själv som kund tar) så fanns det en röd isglass-pinne också som var både ägg och mjölkfri. Tydlig innehållsförteckning fanns på frysboxens lock.
Precis i början av restaurangen (där man går in) stod ett högre podium med en bok och på en stor tydlig skylt ovan stod et Allergi-info. Jag nämner detta för ofta tycker jag att allergi-info brukar finnas på en undangömd plats i restauranger, de gånger det ens finns någon.
Elin fick pasta med köttfärssås.
Bullarna var penslade med ägg så jag hade med egen bulle. Men vi åkte tidigare så vi köpte aldrig fika där. Så jag vet inte om de hade openslade bullar bakom eller så.
Men högsta betyg till IKEA örebro...så när som att de hade gott kunnat ha en vaniljglass utan ägg. Men isglas var helt okey och Elin var mycket nöjd!!
Någon av er som varit på Skara Sommarland med äggallergiskt barn? Tänkte om ni har någon erfarenhet av restaurangerna där?
Vet ni hur det är? Kan äggallergiker ta svininfluensavaccinet? Jag har hört både ja och nej.
Jga har säkert frågat förut...men vet ni om det finns någon färdig potatissallad på burk som inte innehåller ägg/majonäs?
Någon som vet....
Jag har säkert frågat förut...men vet ni om det finns någon färdig potatissallad på burk som inte innehåller ägg/majonäs?
Någon som varit i Turkiet med äggallergi? Något extra att tänka på utöver det "vanliga"?