Inlägg från: pappe jonthe |Visa alla inlägg
  • pappe jonthe

behöver hjälp att tappa några kilon

kan bara hålla med om föregående talare, har börjat med rätt strikt lchf för 3 veckor sen. Som grav skeptiker gick jag in , men finner mig nu predika om det nästan haha. Jag fattar inte riktigt att man är som en narkoman när det kommer till socker, och som läran är lite, människan har ju ätit så här i ca 2 miljoner år, sen för 150-200 år sen kom väl förfina produkter in och vipps så började folk bli feta, men under 90 talet när allt skulle bli så jävla fatfree och nyckelhåls produkter ja då tog fett boomen riktigt fart. Med den kosten jag äter idag dvs, frukost bacon och ägg med lite annat gott oftast, eftermiddag, pannbiffar med grönsaksmix och gräddsås, på kvällen en dessert med grädde och hallon oftast. Med denna kost går jag ner ca 300-500 gram, om dagen, och jag bibehåller mina träningsresultat vid tungdlyftning och uthållighet så jag antar att kroppen inte käkar upp mina muskler som vid idiot pulver dieter.

Har faktiskt fått min far som kår på dialys och måste bli av med 12 kilo innan han hamnar på donationslistan att gå emot sin dietist som promtar på att han måste ta bort alla fett produkter, vilket kolhydrater.ifokus.se/ har ett par vetenskapliga artiklar om hur idiotiskt det är, och hur fett hatare faktist inte har något hållbart belägg för vad dem säger. Far min har gått ner 2 kilo på 1½ vecka, det är siffror som farsan har hållt på med i 3-4 månader med dietistens mål. Och far min äter som han säger , så jävla gott, till skillnad ifrån kanin maten innan.

Om inget annat käre herr ts, så testa lchf i 2 veckor. Rätt så strikt.

Jag som talaren innan kan faktist inte minnas när min kropp mådde såhär bra. En dag fulade jag i en svacka och beställde värsta menyn på mackedonken. 10 min efter så hade jag feta huvudvärken och bröstet bara tryckte och låg som en klubbad säl. 1 timma senare va jag vrålhungrig. Detta händer helt enkelt inte med lchf kost, Där står jag mig en 5-6 timmar perr måltid, och äter sen när jag är hungrig då det inte krävs att man äter 5 ggr om dagen vid utvalda tidpunkter.

• pappe jonthe

Nja LCHF gör så att man mår bra, viktminskningen kommer med på köpet änna, ditt blodsocker blir jämt och ja kroppen funkar änna som den ska.

Galet hur mycket socker det är i alla produkter som är tillsatta för smak och fettet borttaget. Nu efter en månad på lchf så känner jag mig lurad sen barnsben.

Och farsans dietist på sjukhuset som promtar på att all fet mat ska bort, ska få sig en känga då farsan i smyg gått över till lchf kost. farsan mår bättre och har gått ner 3 kilo på 1½ vecka, vilket med dietistens diet har enbart kunnat hända på typ 3 månader.

Hur mycket man går ner i vikt det varierar hur strikt man är med socker, Max 5% av hundra gram ska man ha på alla livsmedel. Men huvudsaken är ju att man inte ska äta socker. Håller jag mig strikt och då äter jag ju fortfarande tokmycket och as gott Så går jag ner 300-500 gram om dagen. Visst man kan gå ner asmycket på pulver eller att helt enkelt inte äta, men det enda det för med sig är att du tappar muskler och vatten och sen tas det på fettet då kroppen är rätt smart och vet att fettet är viktigast att spara i energiväg. Äter man mycket fett då bränner kroppen bara fett och blodsockret åker inte jojo hela dagarna som den gör med tallriksmodellen.

Och man behöver inte äta på bestämda tider heller. Man äter när man är hungrig och känner efter på sin kropp. Och inga jävla points eller mäta o skit.

Läs lite här, Och alla som är osäkra , testa detta lite strikt i 2 veckor, jag va helt ninja skeptisk innan. Nu ångrar jag att ingen sa detta till mig för en evighet sen då alla typ 15 kilo sambofett bara hopat sig

www.lchfrecept.com/Links.aspx

www.kolhydratiker.se/dokument/LCHF.pdf

www.kolhydrater.ifokus.se/Articles/Read.aspx&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup

Svar på tråden behöver hjälp att tappa några kilon