Inlägg från: Adoniram |Visa alla inlägg
  • Adoniram

behöver hjälp att tappa några kilon

För ett par år sedan vägde jag 125kg (195cm lång) och tyckte det var dags att göra något åt saken. Självförtroendet var inte som det borde och jag ville må och leva bättre. Frugan hade börjat med Viktväktarna och eftersom hon körde programmet hoppade jag med på vagnen, så kunde vi motivera varandra och ge stöd när det var jobbigt. 6 månader senare visade vikten 97kg och bäst av allt så hade jag fått en vana att styrketräna och motionera. Klarade 100kg i bänkpress, skämdes inte för att gå på stranden och njöt av den nya uppmärksamheten jag fick från fruntimmer.

Så blev frugan gravid och så 'glömde' vi allt om mat, motion och hälsa. Ungen var allt vi tänkte på. I två år motionerade jag inte en enda gång och struntade i maten. För 2 månader sedan vägde jag 107 och så var det dags igen. Viktväktarna och, för att prova något nytt och utmanande, börja springa. Jag har alltid hatat att springa ocg blivit trött och fått ont redan efter en kilometer.
    För att fixa lite motivation köpte jag Nike+ mätaren till iPoden och hittade några bra podcast med träningsprogram för nybegynnare.

Nu står vikten på 101kg och idag sprang jag 6km utan pauser och tyckte inte ens det var jobbigt. Tyvärr gick mina gammla dojor sönder efter 5km, men jag tyckte det var dags för en belöning och köpte några ordentliga skor för en mindre förmögenhet idag.
    Självförtroendet är i topp, kilona rasslar av och jag är mycket mindre stressad än jag brukar.

Svar på tråden behöver hjälp att tappa några kilon