• AnnCamilla

Ang. nya soffor

Hej ville höra lite hur andra resonerar ang, soffor idag. Det verkar ju vara mycket TYG soffor nu och i ljusa tyger, det är liksom inne, men det måste ju bli mycket smutsigt fort! Nu har vi skinnsoffor som vi tänkte göra oss av med och köpa nya soffor och självklart var jag inne på dessa ljusa tygsoffor som är så moderna nu....man är bortskäms med skinnsofforna som bara är att torka av när man spiller något tex. och än har vi inga barn, hur blir det med barn och tygsoffor?
    Nu börjar vi tänka om och funderar på att köpa nya skinnsoffor i stället i någon ljusare färg, är det ute med skinnsoffor?? Är man helt omodern med skinnsoffor?
    Tacksam för era funderingar

• Svar på tråden Ang. nya soffor
  • Lola Jämtland

Huvudsaken är väl att man själv trivs...skulle aldrig köpa en soffa bara för att den är modern....
    Skinnoffor är ju underbara när man har små barn! Men vill man ha en tygsoffa så bör tyget vara avtagbart o tvättbart.

• Göteborgstjej

Finns ju urläckra skinnsoffor också ju.......

• Nervis

Grannen köpte nya soffor för ett tag sedan. I skinn jättetjusiga och bulliga och fiina. Och sköna framförallt. De har en ettåring så jag förstår dem helt klart (har vi med) Vi har en blå hörnsväng som det kallas här i tyg. Visserligen mörkblå men ALLA fläckar från amning, välling och snor (isch) syns tydligt även om man använder tygtvätt.

Sååå nästa soffa blir i skinn det kan jag lova.

Ljusa soffor är jag jätterädd för nu. Hemskt att komma hem till folk som har det (för att Wilma kan fläcka ned dem) Är ju livrädd att förstöra deras fina soffa.

• Shoegal

Skinnsoffor är absolut inte omodernt, det beror ju helt och hållet på hur soffan ser ut. Tygsoffor finns ju ofta med avtagbar klädsel (men det är ganska bökigt att hålla på att tvätta klädseln var och varannan dag). Jag funderar på att köpa soffa i Microtex, ett sämskinnsliknande material (från Mio) som verkar vara ett mellanting mellan tyg och skinn. Det är tydligen vattenavstötande osv.

• Adfri

Vi har en soffa från IKEA med avtagbar klädsel, vilket innbär att vi kan tvätta HELA soffan i tvättmaskinen. Plus att man kan köpa enbart klädsel om man tröttnar på den färg man har. Smart tycker jag!

• AnnCamilla

Åhhhhh vad skönt att höra era åsikter, nu är det skinn om hägrar här kan jag lova
    Tänker också på en dagen då vi får barn (om vi får)
    Till Lola Jämtland...håller med dig man ska ju först och främst tänka på att man själv trivs men jag är sån där du vet som vill ha det moderna och senaste DUMT!!
    Nervis vart köpte din granne sina soffor, nyfiken????
    Tack för era åsikter

• AnnCamilla

Adfri
    Det var en sådan vi funderade på, en Eketorp soffgrupp....
    men jag är livrädd att det kommer folk med svarta eller blå byxor som torrfäller eller att man sitter och äter och spiller, brukar ju bli fredagsmys i soffan framför tv:n med tacos heheeee
    Hmmm
    Alla fläckar kanske inte går bort heller även om man tvättar tyget?
    Går hela tyget att ta bort, på armstöd och hela baletten?

• Göteborgstjej

anncamilla : såg att du bodde i Kungsbacka. Kolla på skinngruppen, de har hur mycket som helst! Massa olika modeller och skinn.

• Tintomara

Vi har en ljus "modern" soffa som vi köpte när sonen var 3. Det var kanske inte riktigt mitt förstahandsval eftersom den känns så "ömtålig", men mannen ville ha den färgen så då fick det bli den Vi har ALLTID filt över soffan så att den inte ska bli smutsig, jag går ALLTID och oroar mig för att våra och andras barn ska kladda ner den och för att jeans eller smutsiga kläder ska göra den solkig! Mitt tips är att om ni ska köpa en ljus soffa så köp en i skinn eller en som man kan ta av hela klädseln och tvätta i tvättmaskinen, man blir helt galen annars! Aaaaaaaahhhhhhggghhhh.....

• AnnCamilla

Göteborgstjej
    TACK för tipset!!!!!!!!!!

Svar på tråden Ang. nya soffor