• AnnCamilla

Ang. nya soffor

Hej ville höra lite hur andra resonerar ang, soffor idag. Det verkar ju vara mycket TYG soffor nu och i ljusa tyger, det är liksom inne, men det måste ju bli mycket smutsigt fort! Nu har vi skinnsoffor som vi tänkte göra oss av med och köpa nya soffor och självklart var jag inne på dessa ljusa tygsoffor som är så moderna nu....man är bortskäms med skinnsofforna som bara är att torka av när man spiller något tex. och än har vi inga barn, hur blir det med barn och tygsoffor?
    Nu börjar vi tänka om och funderar på att köpa nya skinnsoffor i stället i någon ljusare färg, är det ute med skinnsoffor?? Är man helt omodern med skinnsoffor?
    Tacksam för era funderingar

• Svar på tråden Ang. nya soffor
  • Celice

Jag ska bara inflika med att när man tvättat ett överdrag till IKEA soffor så blir tyget både skrynkligt konstig passfors efter. Jag har haft min Tomelilla soffa i ett år nu och den ser ut som F*n efter otaliga tvättar! Så en ljus soffa blir de aldrig igen.

• Göteborgstjej

Vi köpte en nougataktig med liksom lite spräckligt skinn. Kanon!

• Manga Is

Vi har också en vit gammal soffa från IKEA och det tyget går utmärkt att tvätta. Stryker det på hög värme innan tyget torkat helt. Den ser som ny ut. Sen att jag inte vill rekommendera IKEA:s soffor för att jag tycker det är dålig kvalitet i dem och de blir nersuttna, är en annan sak.

• AnnCamilla

Celice
    Tack för det, jätte BRA att veta!!!!!!
    Låter ju inte kul, man kan väl inte stå och stryka dem efter tvätt......
    har sett att många säljer sina ljusa tomelilla soffor på nätet och även andra ljusa som inte är så gammla

• AnnCamilla

Göteborstjej
    Åhhhh vad snyggt, nogat, låter sååå snyggt!!!!
    Vart köpte ni era soffor?

• AnnCamilla

Manga Is
    Jaha du stryker dem efter och de blir lika fina, okey...hmmm
    Men du rekommendera inte Ikeas soffor....vi hade tänkt Eketorp i så fall...

• Göteborgstjej

Vi köpte dem på skinngruppen i Mölndal.

• AnnCamilla

Göteborgstjejen
    Aha men då var de väl svindyra eller??? hjääälp!!!!
    Kan man se den soffgruppen ni köpte på nätet? Är såå nyfiken, eller har du bild på den?

• Hera

Eller så kan man göra som ett par bekanta till mina föräldrar gjorde när dem fick besök av barn - täcka hela soffan med genomskinlig plast... Sommartid satt man där i sina shorts och fastnade och kämpade för att komma loss (vilket man till slut gjorde under ljudliga "slurpanden").

Skämt åsido. Jag skulle alla gånger köpa en tygsoffa. Går man upp något i prisklass finns flera märken där man ganska fritt kan välja tyg och tyget dessutom är avtagbart.

• Göteborgstjej

anncamilla : kolla på skinngruppens hemsida. Där har de alla sina soffor, och det är många. Vi köpte en stor tresits, Metropolitan + en pall till den. Rockingham beige hette skinnet och den färg vi valde. Och på tal om priset : tja gratis var det ju inte, men vi tycker ändå att det var ok. Vet inte om man kan se färgerna och de olika skinnen på hemsidan, tror inte det, men du kan ju åka dit och kolla!

• AnnCamilla

Göteborgstjej
    TACK!!!!!

• AnnCamilla

Tittade på soffan nu, den ser jätte fin ut, när det gäller färger vet jag inte vilken ni har, det finns någon som heter mörkbrun, någon som heter beige, tror inte alla färger är med där....inte dne du skrev att ni hade i alla fall.
    Vi ska ha en tresitts eller tvåsitts och två fåtöljer (som vi har nu) så det blir ju rätt mycket pengar....
    Egentligen är våra skinnsoffor ypperliga det är bara är jag är trött på färgen (lax) och vill ha mer neutral...därför började vi titta på soffor (tyg ljusa) och tänkte vi köper något enkelt inte så dyrt men nu börjar det springa iväg i pengar i alla fall.....

• AnnCamilla

Tack för alla toppentips, ideér och erfarenheter........

• Göteborgstjej

Du kan väl säga vad ni bestämde er för eller vad ni tyckte när/om ni åker till Skinngruppen!!

• AnnCamilla

Göteborgstjejen
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaa

• Göteborgstjej

Lycka till....
    Vi tyckte att de hade mycket snyggt, både skinn, tyg och vad heter det micro...... , mellanting mellan skinn o tyg, på Soffbutiken också. Ligger vid Linneplatsen.

• AnnCamilla

Okey super!!!!!!!!
    TACK

Svar på tråden Ang. nya soffor