• Akinna

ni med små hundar

Hej

undrar om ni med små hundar behandlar era hundar likadant som man gör med stora hundar ?

är det lättare att skämma bort en liten hund än en stor hund vad anser du?

daddar du ofta med din hund?

är lite nyfiken då jag ser för många som behandlar sina små hundar som små bebisar :-/

• Svar på tråden ni med små hundar
  • Astarte

Jag har en minihund och jag skämmer nog bort henne en del. Det är svårt att säga nej till henne när hon är så liten och söt. Sen kan hon ju få sova i sägen eftersom hon är så liten, det är svårare att få skuffas med den stor hund.
    Detta har gjort min vovve lite bortskämd, men inte ouppfostrad.

• levandecharader

Jag har haft en stor hund men har nu en liten, jag behandlar den lilla på samma sätt som den stora blev behandlad. Han är en hund ingen bebis. Jag tycker inte att det är lättare att dalta med honom eller att han kommer undan med saker som inte är ok bara för att han är liten. Jag har en Powder Puff.

• Akinna

ne så känner jag med jag har en liten dam här hemma på 5 månader blandis mellan chihuahua och shippelkie .
    skulle inte ens tänka tanken på att dalta och behandla henne som en bebis då blir det en bortskämd liten bnebb råtta som får göra som den vill .

• hmcc

Två pappisar på 3 kilo, en cocker på 16 kilo och en bc på 18 kilo, alla får exakt samma behandling, inga hundar i sängen och stränga regler när det gäller vad dom får vara och inte både ute och inne.

• väntar i Kina kön

Hm...Törs jag svara på detta...*ler
    Mina små älsklingar sover i sängen och dricker fil på morgonen, sitter i skinnsoffan och nu ligger de och sover på min kudde.....

Klart att den större hunden som jag hade innan blev lika bortklemad som de mindre men det tycker jag att de är värda.

• VeronicaL

Jag har en mindre hund, och henne är det inget daltande med. En hund är en hund och inte något annat. Hon får inte ligga i sängar eller äta samma mat som vi. Utan vi har konsekventa regler i hennes uppfostran, både inne och ute. Visst kan hon få av barnens rester någon gång, men bara en eller två dagar i veckan annars slutar hon äta sin mat helt.

• Zarta

Jag hade först en Leonberger, nu har jag en Ausstralisk terrier. Jag har haft svårt för småa hundar eftersom jag är van att se dom som skällande, naffsande, drar i koppel. Jag var tvungen att kompremissa med min sambo så jag fick välja en liten hund. Jag behandlar dom inte olika, jag tycker att en liten hund ska betesig pricis som vilken hund som hälst. Leonbergen fick gossa som en knä hund han med:).

• Uncia

jag har både små och stora hundar hemma och dem behandlas alla likadant! står inte ut med dem som inte tror man måste uppfostra små hundar. klär inte ut dem i "gulliga" kläder heller. hehe

dock så ligger dem små hundarna i soffan och gosar med oss. men dem stora blir för varma så ligger hellre på golvet.

Svar på tråden ni med små hundar