kan ja få jobb inom vården utan utbildning?
skulle vilja testa
e arbetslös sen en månad
skulle vilja testa
e arbetslös sen en månad
Inte i den hemtjänstgrupp där jag jobbar.. Men det beror mest på att de inte tar in folk och gör dom det så är det med utbildning..
Men man tror ju att hemtjänsten tar vad som helst, men icke sa nicke
I den kommunen där jag bor känner jag ett flertal bekanta som jobbar som timanställda i äldrevården och ingen av dom har utbildning. Inga problem där att få jobb. Men vill man däremot jobba inom vården på sjukhus så är det nog mkt svårare. Om inte omöjligt utan utbildning.
äldreboende och på vissa hämtjänster går det att bli timanställd utan utbildning. på sjukhus krävs det utbildning.
Absolut! Hörde att Karolinska sjukhuset söker hjärnkirurger!
Lycka till!
Personlig assistent...Brukar gå på hur man är som person...
I vår kommun är det kris med timanställda så här anställer man folk utan utbildning.Och då är det hemtjänst och åldringsvård.
Så det är nog väldigt olika från kommun till kommun.
Nu inför sommaren när alla vill vara lediga har du säkert störst chans.
Så ring och fråga.
det är tyvär svårt att få jobb utan utbildning svårt för dom med utbildning också att få jobb somläget ser ut i den här staden iaf.
Beror på vad du menar inom vården, menar du vårdboende eller hemtjänsten är svaret Ja - men du får ingen fast anställning om du inte är utbildad USK.
Jobbar själv på ett Vårdboende (och är USK) och vi har flera stycken som saknar utbildning, dock är de endast timanställda. Fast vissa av dem jobbar jättemycket i månaden så där är jobb som räcker och blir över, men det är ju inte garanterat!
Prova att söka inom Vården nu till sommaren, testa Hemtjänsten t.ex., har du tur så kanske du får stanna kvar som timmis sen eller så har du i alla fall testat på det och fått lite erfarenhet!
Och som Personlig assistent behöver du inte alltid ha utbildning om inte vårdtagaren har ett svårt handikapp. Oftast är personkemin viktigare! Testa dig fram där och försök hitta någon du klickar med
Personligen älskar jag att arbeta inom vården och älskar att finnas till för andra människor, men det är inte alla som passar för jobbet. Men inom vården behövs alltid folk, så testa med ett sommarjobb först och främst!