kan ja få jobb inom vården utan utbildning?
skulle vilja testa
e arbetslös sen en månad
skulle vilja testa
e arbetslös sen en månad
Anonym (Sthlm) skrev 2009-05-15 17:15:25 följande:
Anonym (Sthlm) skrev 2009-05-15 17:19:12 följande:
klart du kan jobba inom vården utan utbl men du kommer inte att få nån fast tjänst utan utbl, och jag tycker det är helt rätt att man inte får en fast tjänst utan utbl!
menar inte nåt avancerat som läkare mm såklart
men när ja såg uppdrag granskning om stackars tanter som inte får gå ut
: (
tänkte jag att sånnt vill ja jobba med
allstå spela kort, ta ut dem, sånt
Kommunerna arbetar mer & mer med att endast använda sig av usk- studerande eller utbildade uskor..
Varför inte studera till uska om det är de du vill arbeta med?
Lycka till
Öland, Borgholms kommun.
Här är det just nu kris med vikarier.Så även outbildade blir anställda på timanställning.
Ja, tyvärr måste jag säga.
Beror på efterfrågan. Finns många outbildade som är superduktiga vad det gäller kkontakten och empati med vårdtagaren MEN när olyckan väl är framme kan det bli katastrofalt.
fast det finns ställen där man iofs kan slippa arbeta med ensamt ansvar och där det är lätt att snabbt kunna kontakta en ssk.
Som någon skrev varför inte skaffa utbildning det går på 3 terminer då är du klar och kan få jobb vad som helst,det blir mer och mer svårare att få jobb innom vården utan utbildning och jag själv tycker att man ska ha det.
Det är inte bara sitta och spela kort och umgås.
Igår var jag nästa med om ett dösfall tack och lov gick det bra men vad skulle du göra om detta skulle hända dig som inte har utbildning och inte vet vad du ska göra.
Jag satt i går ner vid sängen för att mata en man,han har andnings svårigheter samt massa slem äter gära allt och tuggar men han vet inte mycket mer demens och har ingen aning om verkligeten.
Helt plöstligt så sätter han i halsen och försöker få luft man ser hur ansiktet byter färj trycker på larm nöd larm och lägger ner han för att börja suga ut allt,hjälpen kommer snabbt men jag måste säga att jag själv har aldig varit med om det förr och det var en hemsk upplevelse.
Så utbildning för mig är viktigt just för att veta vad man ska göra i olika situationer och sen beror det ju på vart du ska jobba.
Sök skola till augusti så blir du klar snabbt.
hemtjänsten.
Jag arbetar i hemtjänsten som vårdbitråde och jag är utbildad barnskötare
Ja det kan man... Jag jobbar som vårdbiträde inom äldreomsorgen.
Jag har jobbat inom vården sen 2000 och har ingen utb. Har haft fast tjänst i 2 omgångar och nu till hösten ska jag läsa till usk på distans samtidigt som jag ska jobba mina 85%. Så att jobba inom vården utan utb går, fast med att jag fick fast tjänst var bara turen för jag gick på en tjänst som egentligen inte fanns och så fick det inte vara så alla som gick på såna tjänster blev de tvugna att anställa.