• EVIG LÄNGTAN

Hjälp Dop present till gossen???

HJÄLP!!! Vi ska döpa killen sista maj & folk frågar vad önskar han sig i dop present??
    Öööhhhh ja du vad ska man hitta på?? Ett fint album är allt jag kan komma på men hallå alla gästerna kan ju inte köpa det heller Vad ska man önska sig?
    Vill att det ska vara fint, komma till användning samtidigt så ska det finnas kvar som ett minne...
    Hoppas man kan få massa olika förslag

• Svar på tråden Hjälp Dop present till gossen???
  • Alexi

Mitt förslag, önska er saker så att ni slipper massa silverskedar och andra dammsamlare. Fina sagoböcker eller sångböcker som tex den silvriga barnkammarboken. En fin tavla eller andra inredningsgrejor till hans rum.

• kattenjanzon

Ja silverskedar har man ingen användning av direkt. Vi fick massor av tråkiga saker som tjejerna inte använder. Jag skall på dop i nästa vecka och letar också doppresent att ge bort.

Barnkammarböckerna är fina, men det är väldigt vanligt. Hihi vi fick tre av samma till Esther, min yngsta så vi fick byta.

En fin nattlampa tycker jag är trevligt. Köpte en till min systers son. Lumilove.

Inredning som barntavlor är också uppskattat. Jag hittade massa fina tavlor på www.vickedesign.com. Där fanns stjärntecken till barnet och namntavlor. Jag gillar namntavlor, det är en trevlig grej att ge bort.

• Mickaann

Vi sa till våra gäster att vi vill samla på Lasse Åberg serien till vår son! Vi fick tallrikar och glas som han ska få när han väljer att flytta hemifrån!
    Nu har vi dock bekymmer på vad vår andra son ska få och samla på. Han döps i slutet på juni.

Men det är mitt förslag i alla fall att hitta någon serie att samla på!

Noel 070810 och Bebis i magen BF 090320
  • CookieandKermit

Önska er saker som ert barn kommer använda när han är lite äldre ex kläder i stl 86-92(den stl har han ju ganska länge), leksaker, böcker(ljudböcker är super), första "servisen" plast tallrik med mugg och bestick, lära gå vagn... Ni kan ju önska er allt som ni känner att ni ändå kommer köpa snart, som sonen kommer börja använda inom en snar framtid.
    lycka till! :)

• Lilla fii

*Filt
    *Skor
    *Kläder
    *Halsband
    *Lära-gå-vagn
    *Böcker
    *Leksaker

*Fotografering

*Inredning till barnrummet

*Sängkläder

*Bobbycar

*3-hjuling

*Fina träleksaker

*Fräck napp (ex i guld/silver el med namn)

Mamma till prinsessan Nomi 22/6-07
Svar på tråden Hjälp Dop present till gossen???