Ber du dina nattgäster ta med lakan?
Vad tycker ni? Är det ok eller "taskigt" att be sina nattgäster ta med egna lakan om de ska sova över.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 20:08
Jag ska förklara varför jag frågar.
Min anledning är att jag det kommer en stor familj på besök, de ska låna två sängar + två madrasser i ca fyra dagar, jag har ingen tvättmaskin utan får gå till tvättstugan som har usla torkskåp, Vi bor tre trappor upp utan hiss, foglossning + småbarn och tycker att det är nog med all tvätt vi redan har.
Var jag taskig som bad dem ta med lakan?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 20:16
Det är första gången i mitt liv jag ber gäster att ta med lakan. Jag har aldrig brytt mig tidigare. Men denna gång känns allt så annorlunda.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 20:23
De ska åka bil hit.
Nu får jag ruskigt dåligt samvete, hade det redan innan jag frågade, men jag kände att jag skulle haka upp mig på allt jobb efter besöket istället för att njuta av besöket. det var svårt nog att fråga. Jag kanske ska prata med dem och säga att de inte behöver ta med lakan trots allt... Fan, vad svårt sånt här är. Man vill ju vara gästvänlig liksom. :-/
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-14 20:34
Ville bara tillägga att jag INTE skulle be en tjejpolare på besök nån enstaka natt att ta med lakan. Det har jag aldrig gjort, och kommer aldrig att göra. Herregud, som yngre sov man ju hos varann ideligen efter långa partynätter mm. Nu gäller det en familj på 6 pers, och situationen är något annorlunda.
Haha vilken respons det blev på tråden... Att det var så hett ämne... ett par jävla lakan!