• Cia1975

10 åring i framsätet? Vuxen i baksätet...

Hej!

Ibland blir jag så förvånad att man kan vara så oense om vissa saker.
    I min värld så sitter barn i baksätet om det inte har med säkerhet att göra dvs småbarn som måste sitta i en barnstol.
    Mitt bonusbarn som är 10 år är van att få sitta framme hos pappa, jag anser att jag ska sitta fram och att han som är barn ska sitta i baksätet.
    Min sambo anser att om barnen vill sitta fram så ska de få göra det då och då och jag kan sträcka mig till att när man skjussar barnen själv och inga andra vuxna är i bilen så är det ok...

Jag förstår att om ett barn är van att få sitta fram så är det svårt att komma in med nya regler men jag vill bara veta vad ni andra anser om detta?

Tacksam för synpunkter och hur jag bör agera...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-15 13:20
    Jag förstår att vi har olika åsikter om detta men tack för era synpunkter.

• Svar på tråden 10 åring i framsätet? Vuxen i baksätet...
  • Mittilvet

fam kaos skrev 2009-07-26 22:25:45 följande:

Du jämför alltså en bälteskudde som lika fånigt som ett par styltor i bilen? Skrämmande.
    Du verkar sakna humor, kan inte vara så lätt alla gånger

Barn sitter bak, vuxna fram sedan kan det finnas hur måna kuddar i världen anser jag.

Undra hur många som har styvmammaperspektiv här inne?

Troligtvis inte så väldans många, vissa har troligtvis inte ens körkort eller egen bil utan är bara vana att folk fixar allt som önskas
  • näradig
    Mittilvet skrev 2009-07-27 12:09:51 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-26 22:25:45 följande: Du verkar sakna humor, kan inte vara så lätt alla gånger Barn sitter bak, vuxna fram sedan kan det finnas hur måna kuddar i världen anser jag. Undra hur många som har styvmammaperspektiv här inne? Troligtvis inte så väldans många, vissa har troligtvis inte ens körkort eller egen bil utan är bara vana att folk fixar allt som önskas
    styvmammans perspektiv?

jag anser att barnens bästa alltid ska komma först, inte styvmödrars.
  • Mittilvet
    näradig skrev 2009-07-27 12:13:09 följande:
    styvmammans perspektiv?jag anser att barnens bästa alltid ska komma först, inte styvmödrars.
    Men det är inte barnet som skriver här, utan det gäller TS eller hur?

Hade inte det bästa varit att folk som har erfarenhet och förmåga att sätta sig in i situationen hon beskriver kan ge tips/råd/synpunkter?

Och nej, barn kommer inte först alltid, vare sig Afrikas barn eller egna.
  • näradig
    Mittilvet skrev 2009-07-27 12:20:21 följande:
    Men det är inte barnet som skriver här, utan det gäller TS eller hur? Hade inte det bästa varit att folk som har erfarenhet och förmåga att sätta sig in i situationen hon beskriver kan ge tips/råd/synpunkter? Och nej, barn kommer inte först alltid, vare sig Afrikas barn eller egna.
    nej, det är mamman som skriver här och eftrsom jag tycker hon tänker och resonerar galet så kommer jag med tips råd och synpunkter utifrån det.

HÄR kommer barnen först oavsätt om de är egna eller andra.
  • Mittilvet

Hur kom mamman in i bilden, jag måste ha missat något.

• Mittilvet

...och nej, de kommer inte först gällande detta ämne anser jag.
    Vid åksjuka eller belöning, ja.
    Vardag, nej.

• näradig
    Mittilvet skrev 2009-07-27 12:25:30 följande:
    Hur kom mamman in i bilden, jag måste ha missat något.
    är hon inte mamma? ursäkta jag var för inskränkt då det är självklart för mig att det räcker att kalla henne för mamma. STYVmamman menar jag.
  • Mittilvet

Då hade jag inte missat något då, vad bra

Lite rörigt när man så lättvindligt kallar varann för div äkta familjenamn när de inte är det.

• fam kaos
    Mittilvet skrev 2009-07-27 12:09:51 följande:
    fam kaos skrev 2009-07-26 22:25:45 följande:
    Du verkar sakna humor, kan inte vara så lätt alla gånger Barn sitter bak, vuxna fram sedan kan det finnas hur måna kuddar i världen anser jag.Undra hur många som har styvmammaperspektiv här inne?Troligtvis inte så väldans många, vissa har troligtvis inte ens körkort eller egen bil utan är bara vana att folk fixar allt som önskas
    Tja du bjuder ju inte på nån humor så då är det svårt ja. Till skillnad från dig så ser jag ingen humor i folk som bara gör sig roliga på andras bekostnad och ser bilsäkerhet som ett skämt. Vi har nog helt enkelt helt olika sorters humor.
  • fam kaos
    Mittilvet skrev 2009-07-27 12:20:21 följande:
    Men det är inte barnet som skriver här, utan det gäller TS eller hur?Hade inte det bästa varit att folk som har erfarenhet och förmåga att sätta sig in i situationen hon beskriver kan ge tips/råd/synpunkter?Och nej, barn kommer inte först alltid, vare sig Afrikas barn eller egna.
    Tala för dig själv, för DIG kommer ditt bästa framför barnens men det varierar tack och lov för olika familjer.
Svar på tråden 10 åring i framsätet? Vuxen i baksätet...