Inlägg från: Mamma2001 |Visa alla inlägg
  • Mamma2001

Håller med om att Idyll Interiörs sidan är rätt så stökig! Dock tycker jag det funkat ursmidigt att beställa från dom, och tjejen jag har haft mailkontakt med har svarat på frågor väldigt snabbt och varit supertrevlig!

• Mamma2001
    Igår fick jag hem ett paket som innehöll:
    -Superpleated blouse (powder)
    -Lovely Knit kofta (rose)

Lovely Knit koftorna är en favvis! Och blusen har Stargirl sagt varit underbar, så jag var bara tvungen!
  • Mamma2001
    Stargirl skrev 2009-08-05 09:38:14 följande:
    Hahaaa....har jag tvingar dig nu att shoppa ännu mer Ja det är en blus som används mycket.
    Fniss ,ja du....
    Ska inviga den imorgon tror jag när H fyller år. Men om det blir riktigt varmt får det nog bli en klänning istället.
  • Mamma2001
    One skrev 2009-08-05 15:39:11 följande:
    Men, hörni, jag tycker inte att barnkläder etc verkar dra in så mycket pengar på Tradera/Blocket. Priserna är mycket låga- trots fina skick på plaggen. Så hur bär ni er åt för att få dem sålda till några pengar??Har iof en syskonvagn som är i finfint skick...den ska säljas....Och lite Bondelidkläder...Jag syr en hel del själv till barnen, och ibland till andras barn, men det är inget man blir rik på...Ok. kanske ska ta mig i kragen och prova på att sälja lite på Tradera/Blocket då. Har hittills bara köpt. Men innan jag fått sakerna sålda så är nog klänningen borta...Så ska man handla först och sedan försöka sälja....och säljer man då?Hur säljer ni era barnkläder då? I paket eller styckevis?
    Jag är en som INTE säljer barnkläder. Dels för att jag tycker det är för mycket jobb bakom ,att packa typ 25 paket... och snittpriset blir ju inte så mycket för ett plagg (iof är det väl mängden som räknas... men jag är för bekväm)

Kanske ska man börja sälja saker? Eller näe.... jag är för seg för det
  • Mamma2001
    Duntoffla skrev 2009-08-06 00:00:29 följande:
    Helt rätt. Det är ju inga billiga plagg direkt. Hoppas att de är tillmötesgående. Har du "rätt" märken så är det värt det. Jag köper ex en molo-body för 249 kr och får mellan 100-200 kr för den på T beroende på storlek och print. Min barnklädesshopping går runt på så sätt. Plaggen hamnar i slutändan på samma pris som ett plagg från HM. Som man tyvärr inte får många ören för. Men sen hör ju till saken att jag tycker att det är rätt KUL med Tradera. Inte att packa och greja men när pengarna rullar in
    Och här sitter jag med en uppsjö av Nova Star, Molo, Katvig, Platisock, MiniRodini m.fl .... Ja, nån gång kanske man ska börja
  • Mamma2001

Hej Hej tjejer!
    Nu har jag suttit och läst ikapp de senaste dagarnas inlägg här....
    Verkar fortfarande pratas mycket om kopiorna som finns ute på bland annat Tradera.
    Personligen harj ag aldrig handlat OM på tradera och kommer förmodligen inte göra det heller... och efter sånt här blir man självklart ännu mera skeptisk! Sen finns det nu även ni som sagt att vissa funkar det toppenbra för... Super!Men jag är alldeles för bekväm och osäker för att våga/vilja/lite på traderas mollyplagg som ligger ute...

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna