Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

alias skrev 2009-07-19 09:42:09 följande:
    Allvarligt sjuk eller helt sund, jag vet inte egentligen vad ... Önskar jag kunde känna den begränsningen iallafall ... Jag har köpt Native shirt och Full embroidereds smock dress redan, tror inte jag ska he mer ur pre-fall, men kan knappt bärga mig tills den RIKTIGA höstkollektionen släpps ... Då lär jag bli fullständigt ruinerad.Men glad! Och snygg!Kram
    Jag vet heller inte vad jag ska göra när den släpps.....vet att jag kommer att få panik och rädd för att allt ska ta slut så jag kommer bara panik shoppa
  • Stargirl
    alias skrev 2009-07-19 09:47:07 följande:
    Precis så känner jag också ... kommer inte att våga gå ifrån datorn och shoppa ALLT jag vill ha ...Och - man kan ju faktiskt skickatillbaka ... (haha, som om det skulle hända!)Det ska bli så kuuul!
    Ja och det är så dumt. För att när man går in i en butik kan ett visst plagg vara helt underbar live men i datorn ser den tråkig ut och tvärtom. Har hittat en lokal butik som läger undan allt jag vill köpa så jag hinner prova dem. Tyvärr köper de inte in allt och har inte så brett sortiment som man finner på nätet.
  • Stargirl
    Bina skrev 2009-07-19 09:54:24 följande:
    Känner mig utanför och får kanske börja ragga gamla godingar istället.. Jag har bara sett några enstaka plagg ur riktiga höst som kittlar lite.. annars nej.
    OJ, du har kanske tröttnat
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-07-19 10:20:08 följande:
    Ang kopior, hur 17 vet man det? Kan man SE det på plaggen?Stargirl- såg du min fråga om halsbandet förut? *sorry om jag tjatat men vi "går om varann"*
    Nej såg inte....sorry. Postade du en fråga i min blogg eller i denna tråden?
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-07-19 10:25:34 följande:
    Postade den här men den försvann nog bland alla inlägg Jag undrade var ditt fina lite "grövre" halsband (som du har på ngn bild i bloggen) kommer ifrån? Det var supersnyggt!
    Den är från Tiffanys....jep äkta vara. Heart tag halsband fick jag i morgon gåva av min nyblivna make. Har även armband från samma serie som jag fick när jag fyllde....hmmm 30 tror jag. (nu tänker ni att han är snål men så är icke fallet, det var precis vad jag önskade mig är ingen sucker för diamanter).
  • Stargirl
    maruttan skrev 2009-07-19 10:35:10 följande:
    Hoppar in här med en fråga! Hur är lovelier kniten i stl? Har hittat en i stl 3 och jag är en 42/44 på överkroppen, tror ni den skulle funka på mig?
    Jag tycker att du måste prova den. Det är svårt att säga då den är rätt kort och har man stor byst blir den ju ännu kortare.
  • Stargirl
    maruttan skrev 2009-07-19 10:42:44 följande:
    Hmmm har hittat den på blocket så prova blir nog svårt! Bysten är inget problem men jag bekymrar mig mer för armarna då jag är rätt bred över axlarna och har tjocka armar...
    Aaah, svårt att ge bra råd. Jag är en stl 0 normalt men går upp i stl till en stl 1 då jag gillar att koftor har långa ärmar och stora nog att ha en blus under på vintern.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-07-19 10:47:24 följande:
     Äh att citera verkar svårt....helt plötsligt.

Men den är inte SÅ dyr....det är ju ett klassiskt smycke som man kan ha för evigt. Jag tror halsbandet kostar runt 3000 kr och armbandet 2000. Kul present att önska sig då man fyller år lr liknande. Köp dock inte på Tradera eller E-bay finns många förfalskningar.
  • Stargirl
    Duntoffla skrev 2009-07-19 10:58:05 följande:
    Ok, det var ju inte sååå farligt mot vad sånt kan kosta. Sambon har förut köpt smycken till mig i present och så men de har mest blivit liggande trots att de varit fina. Skulle däremot behöva ett litet kortare halsband så jag får önska mig ett i present. För min del kan det lika gärna vara silver också. Gillar inte rött guld utan antingen silver eller vitt guld. Vi får väl se till att gifta oss snart
    Nej inte alls. Kanske kostade halsbandet 4000? Men Tiffanys finns ju inte i Sverige vilket gör det extra roligt. Jag älskar både armbandet och halsbandet och då det är sånt klassiskt smycke så kommer jag med stor sannolikhet använda det resten av livet samt låna ut dem till dottern.
  • Stargirl

Lite OT men har detta hänt er?
    Förut var jag het gale i barnens kläder. Molo, Katvig, FITN, Ralph Lauren, Nova star, POP osv..... Jag shoppade knappt till mig själv utan bara till barnen. Nu har OM tagit över mitt intresse och jag bryr mig inte om kollektionerna för barnens kläder alls. Köper iofs fortfarande mängder med kläder till barnen men intresset för det har svalnat. Jag har ingen koll på vilka kläder POP har i höstens kollektion eller hur tryckern ser ut hos Molo....jag bara kliver in och shoppar.

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna