Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bina skrev 2009-06-21 12:02:54 följande:
    *pratar med mig själv*
    Rubbad *snurrar med fingret vid örat (sk. plingplongrörelse) och tittar med nedlåtande blick*
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-21 12:01:04 följande:
    Hur dum får man vara? Ninjabud i sista sekund.. eller inte.. "om jag viker den här filten så dunkar jag in mitt bud" ... fast då var det slut.. *Vansinnigt trött på mig själv*
    *förvirrad* vann du el inte? (förmodligen betyder de små, arga, röda männen att du inte vann).

Om du inte vann; se det som att Mammon vill skicka dig i en annan riktning. Tex långsemester i OM-butiken .
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-21 12:10:22 följande:
    Du ville att jag skulle komma hem till dig och inventera?
    Inventera, rådda upp, stryka, vika. Verkar som vårt ickeexisterande hembiträde har rymt.
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-22 08:02:00 följande:
    God morgon! Dagens outfit fixade Siabellon :Anpassad till dagens arbete...Jeanskjol, rött linne, rosa diary cardigan och röda skinnsandaler Nu i bloggen everydaymolly.blogspot.com/
    Coolt med egen stylist
  • Puffig Pingla
    Siabellon skrev 2009-06-22 09:45:55 följande:
    behöver du hjälp? haha, ni skulle se stylistens outfit för dagen - illasittande men snygg bikini i brunt/rosa(Bonaparte) o en vit tunika(Gina Tricot)
    Har redan en stylist.

Var på ett möte med kunder och skulle presentera min ställföreträdande chef (ställis som det ofta kallas i bankvärlden).
    Jag säger -"hej, det här är min ställis X".
    Y svarar -"Va? Har ni egna stylister på ert företag??!!"

Snacka om knäck i lurarna men nu går X under titeln Stylisten .
  • Puffig Pingla
    villemina skrev 2009-06-22 12:14:15 följande:
    Tur för mig att det inte finns nåra treor... DÅ hade jag varit ännu fattigare vid det här laget. Känner att jag verkligen BEHÖVER en sommarklänning. Ni vet, ingen SUPER-fin som man behöver vara extremt rädd om (inte silke, alltså), utan nåt mer vardags-snyggt. Jag gillar dessa: Någon som vet var jag kan få tag på en sån? Finns ju i helblå också, den gillar jag bäst.Har ni några andra tips på en mysig sommarklänning (inte för FIN)?
    Den fanns på NK i Sthlm alldeles nyss.

30% rea på hela Odd Molly-sortimentet på NK.
    Det finns turkosa Lovley knit, Lila Tenfolds (under strl 2) och Grandmas coat, Lila Grandmas i alla storlekar mm. De verkar ha dragit fram hela sitt lager.

Höll på att förköpa mig . Tyglade mig dock och köpte två spoiler underkjolar och en pink Grandmas (velade mellan den och den lila).
  • Puffig Pingla
    Siabellon skrev 2009-06-22 14:29:58 följande:
    FAn, två timmar med tåget så är jag där!*slår mig själv på fingrarna att jag ens tänkte tanken*inga cupcake longtops? 2 lr 3? Visst är det smickrande att jag förutsätter att duhar koll på allt de säljer där?
    Vad tror du, klart jag har koll. Nope, inte en enda cupcake så långt ögat nådde. Det hade däremot Åhléns city på o-rea förra veckan.
  • Puffig Pingla
    Siabellon skrev 2009-06-22 14:29:58 följande:
    FAn, två timmar med tåget så är jag där!*slår mig själv på fingrarna att jag ens tänkte tanken*inga cupcake longtops? 2 lr 3? Visst är det smickrande att jag förutsätter att duhar koll på allt de säljer där?
    Ps. nästan värt det om man ska shoppa för de hade verkligen stort utbud. Berrysar, Diary cardigan (lila), Tenfolds (rosa, lila), Imaginationwrap (pink), Grandmas (pink, purple, rose), Givealots, 329a, spoilers (dresses n' skirts), temptationtank (powder, blå, aprikos), superpleated (powder), hand emb silk scarf (grön, vit, aprikos) mmmmmmmmmmm Ooooorkar inte längre.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna