Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Ytterligare rea på Marengs.

25% på allt, inkl det som redan är på rea. Rabattkod Sunshine.
  • Puffig Pingla
    malinoski skrev 2009-06-24 15:05:36 följande:
    Om du finns i Sthlm så säljs den på Åhlens city på rea också. (om du nu menar den gröna sjalen)Har den själv och den är helt underbar!
    ....och på NK och på Matilde.
  • Puffig Pingla
    Solskensmamman06 skrev 2009-06-24 17:49:43 följande:
    Super, ni med superkoll på sjalen, vet ni ungefär hur mkt den kostar nu på rean?Den kostade väl typ 1700:- eller något sådant innan, eller? Skall nog ta och ringa Mathilde...
    De är nog slut på Åhlens city nu men både NK och Matilde hade igår. NK hade den i alla färger. Matilde grön och aprikos.
  • Puffig Pingla
    Fridac skrev 2009-06-24 20:10:02 följande:
    tack!
    Ingen orsak. Satt precis och spanade där innan jag hoppade tillbaka hit .
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-24 20:21:38 följande:
    Eller så var Binan så rödgråten och svullen i ansiktet
    Nämen liten . Det suger att söka jobb. Framförallt när man själv vet vilket bra jobb man skulle kunna göra och de inte inser det.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
  • Puffig Pingla
    Fridac skrev 2009-06-24 20:29:57 följande:
    Förlåt för att jag kommer in i er tråd med alla dessa frågor. Jag har som snöat in på att jag måste ha en sån där "lång, grovstickad kofta från om" om ni vet vilken jag menar? Nu till frågan- Var i min lokala butik och testade den idag, men tyckte den satt som "pösigt", ni som har den, hur tight ska den egetntligen sitta för att sitta snyggt? (min sambo var smakråd= inget bra smakråd) Jag testade stl 0, och jag är jättejätteliten. Dock tyckte jag koftan som var midjekort med omlott knyt (fanns i blå, rosa, grön i nåt rutigt? mönster) i stl 0 satt perfekt/gränsen mot förliten. Men hursom, superfin och kanske större användningsområde?
    Inga förlåt här - kläm dig in i tråden bara. Behövs fler Molly-lovers på FL

Den långa koftan antar jag du syftar på crochet grandmas coat . Den ska sitta förhållandevis tight tycker jag. Men det är även snyggt att tex ha en jeansjacka under i början på våren och då behöver den ha lite vidd. Jag har den som vårkappa och långkofta på ljumma sommarkvällar.

Den andra misstänker jag är lovely knit. Den finns i bomull och ull. Den i bomull töjer sig ganska mycket. Jag brukar ha min tex ist för kavaj på jobbet (och en massa till vardags.
  • Puffig Pingla
    Fridac skrev 2009-06-24 20:57:58 följande:
    Tack för ditt trevliga svar :o)Det stämmer bra med vilka plagg jag menade. Jag fyller år ganska snart och på min önskelista står något av dessa plaggen, (min sambo verkar onormalt nyfiken på dessa plagg, stl och färger) så kanske kanske att jag kommer få en odd molly kofta i present :o)Grandmas coat:en som jag testade satt sisådär, jag kunde lätt dra in den typ 30 cm i midjan för att få den tight, och då kanske den inte sitter så snyggt med andra ord?Det kan verkligen vara problem åt båda hållen :o( Nu är jag ju så ny här, men jag tycker minsann att ni med massa fint i garderoben ska lägga in det i bildtråden ;o) Och då gärna bilder på er med grandmas coat och lovely knit ;o)
    Men oj, du måste ju vara "the size of a toothpick" om du får en 0:a att vara vid i midjan. Lite beror ju på vad du tänkt att använda den till. Jag tycker att det är snyggast att ha den uppknäppt och då är ju midjan inte lika viktig.

Lovelyn å andra sidan är inte så snygg att ha öppen då den ju är en omlott (men det går).

Vill oxå ha en man som ger mig Oddisar........ fast det har jag ju faktiskt . Han är en stor OM-fan.
  • Puffig Pingla

Sååå, nu har lilla jag som fullkomligt haft tuppjuck på shopping den här veckan, sorterat igenom mina kläder.
    Har ju köpt på mig tre spoiler underkjolar. Jag menar - hur många kan man använda på en gång???? Två var dessutom i samma färg men olika storlekar .
    Nåväl, det finns väl alltid någon på Tradera som vill förbarma sig. Stora spoilers är ju ganska knepiga att få tag på.

Nu ska jag inte shoppa på en månad - Lovar. Scouts honour {#lang_emotions_cheers}

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna