Fridac skrev 2009-06-24 20:29:57 följande:
Förlåt för att jag kommer in i er tråd med alla dessa frågor. Jag har som snöat in på att jag måste ha en sån där "lång, grovstickad kofta från om" om ni vet vilken jag menar? Nu till frågan- Var i min lokala butik och testade den idag, men tyckte den satt som "pösigt", ni som har den, hur tight ska den egetntligen sitta för att sitta snyggt? (min sambo var smakråd= inget bra smakråd) Jag testade stl 0, och jag är jättejätteliten. Dock tyckte jag koftan som var midjekort med omlott knyt (fanns i blå, rosa, grön i nåt rutigt? mönster) i stl 0 satt perfekt/gränsen mot förliten. Men hursom, superfin och kanske större användningsområde?
Inga förlåt här - kläm dig in i tråden bara. Behövs fler Molly-lovers på FL
Den långa koftan antar jag du syftar på
crochet grandmas coat . Den ska sitta förhållandevis tight tycker jag. Men det är även snyggt att tex ha en jeansjacka under i början på våren och då behöver den ha lite vidd. Jag har den som vårkappa och långkofta på ljumma sommarkvällar.
Den andra misstänker jag är
lovely knit. Den finns i bomull och ull. Den i bomull töjer sig ganska mycket. Jag brukar ha min tex ist för kavaj på jobbet (och en massa till vardags.