Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Mamma2001 skrev 2009-07-22 22:55:53 följande:
    Nu är ju jag inte i samma storlek, har strl 0 eller 1 på Molly. men Lovealot blusen samt Poplin Smock upplever jag rätt normala i strl...
    Toppen! Tack!

Är så sugen på en svart Lovealot och en rosa poplin.

Rea någonstans?
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2009-07-23 00:24:55 följande:
    De fanns i svart oxå. Såg du det? Men de hade inte min storlek tyvärr. Coaten är såååå skön. Framförallt nu på sommarkvällarna. Love it!
    Gjorde det? Nej, dem missade jag. Vet du om de fanns i M? Skulle vilja ha svarta också. Lite roligare än vanliga leggings. Dessa är ju snyggare till sandaler, högklackat mm.
  • Duntoffla
    Mamma2001 skrev 2009-07-23 00:26:53 följande:
    som det låter på dom som bor nere i Stockholm så verkar det ju vara rea lite här och lite där... Här uppe är det ingen rea alls Bernad & Bianca har inget nedsatt av Odd Molly och Kharma har sålt slut ALLT... och då menar jag ALLT utan att behöva rea...
    Jag bor ju här (Sthlm) men hittar inte mkt rea. Tack för tipset om Greta. Den var tyvärr slut där
    Puffig Pingla skrev 2009-07-23 00:32:09 följande:
    De var i "34-46" . Det fanns nog alla storlekar utom 44:a såklart. Btw! Det var ju rea på alla pointelle tanks på ena butiken i Sickla som säljer OM. Det fanns strl 0-2 kvar i rosa, turkos och vit för 375kr. Ska klura på vad butiken heter. Ligger brevid H&M i alla fall. De hade även rea på lite annat bla Hitandrun-dress.
    Aha, då ska jag kolla efter 40 eller 42 där vid tillfälle. Aha, säljer någon butik OM där? Kanske Best of brands?
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2009-07-23 00:36:40 följande:
    Nej tjejer. Nu går ögonen i kors. Nattinatt på er.
    Go natt!

Jag ska också knoppa nu. Jag antar att sonen snart kommer knatandes in till vår säng

Go natt!
  • Duntoffla

Kikade nu på Summer of 2007 tunic och min ser inte likadan ut. Börjar undra mer och mer om det är en kopia? Brodyren vid hyskorna är svart och den är inte så där bubbelgumsrosa i färgen utan mer beigerosa.

Vad knepigt att veta. Det står 400 is Good, Good i den.

• Duntoffla
    Skrutteruttan skrev 2009-07-23 09:32:38 följande:
    Åh tack! Då var den mao rätt ny då... Känns lite pirrigt att handla från Tyskland faktiskt...hopppas det inte krånglar till sig utan att paketet kommer fram...Ni andra som handlat därifrån har varit nöjda, eller hur?
    Mitt paket kom superfort, jag slapp frakt och är helnöjd. Så pass nöjd att jag är sugen på mer Tycker den där lila kjolen du länkade till är så fin.
    freemind skrev 2009-07-23 09:24:17 följande:
    Lugn, lugn... med största sannolikhet är det ingen kopia. Den är ju från "Amore Spare Integritas"-kollektionen och då var det svarta hyskor fram istället för mollypengar som det är på nuvarande kollektion. Jag sålde en vit sådan som jag hade i vintras ( då var precis den tunika med i alla julmagasin) och jag fick 2500 kr för den på Tradera. Du har gjort ett fynd! Någonstans i gömmorna har jag ett foto på min... ska se om jag kan hitta det.
    *andas ut*  På ärmen står det "the art of upon sensi" ser det ut som. Missförstå mig rätt, den är superfin och jag vill ju ändå ha den samt inte misstro någon men alla säger att den heter Summer of 2007 och den stämmer inte helt överrens med den. Men då är det kanske förklaringen?

Kan man ngnstans se äldre kollektioner?

Oj! 2500 för en tunika?
  • Duntoffla
    jompa skrev 2009-07-23 08:56:44 följande:
    Någon som sett denna i nån butik, gärna rea www.tradera.com/Jattesot-vit-Odd-Molly-blus-t... Behöver inte vara rosa.
    Åh, den där jagar jag också. Såg en på stan häromdagen som hade den rosa och den är supersnygg!
    malinoski skrev 2009-07-23 09:09:11 följande:
    God morgon! Funderar på att lyxa till med en härlig sjal från höstkollektionen. Vad tror ni om den här? Jag kan inte se vad det är för färg på fransarna, blå, lila, brun? Är det någon som vet vad den kommer att kosta här i Sv? butikcha.com/catalog/product_info.php?manufac...
    Superfin! I mina ögon ser fransarna marinblå ut.
  • Duntoffla
    freemind skrev 2009-07-23 09:47:53 följande:
    Kan det stå "The art of none sense"? Såg nog fel på loggan... ska kolla igen på fotot du länkade till. Marengs har en del i gamla kollektioner.
    Ja det kan det nog. Det är inte helt tydligt.
    jompa skrev 2009-07-23 09:48:58 följande:
    Hihihi jagar vi samma saker tro Jag vill ha en sån och sen en Lovley Knit. Hittade ne superfin grå på nån sida med då kostade den 1800kr. Ingen rea alltså
    Vi har nog lite samma smak jag. Hoppas nu att det går vägen med min lovely knit jag hittade. Den var använd en gång och kostar 1000 kr plus rekomenderat.
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-07-23 10:02:51 följande:
    Åååååh sitter i sängen...dottern hoppar studsmatta. Skulle behöva städa. Är LEDIG....men in i mailen dyker upp inbjudan till ett konf samtal som jag MÅSTE ta....*suck*  jag hatar avbrott i min lediga tid..... (helt ot)
    Tradigt när man är ledig {#lang_emotions_throwup}
  • Duntoffla
    freemind skrev 2009-07-23 10:20:11 följande:
    Kolla på min blogg mollyist.blogspot.com/ där har jag lagt upp loggan på mina två plagg från art of non sense-kollektionen.
    Tack! Det är samma logga. Varför det blev svårt att läsa ordet " NON" på min är att en tråd ligger över lite grann, samma sak på SENSE Vet du om tunikan heter Summer of 2007 då också? Vad har den för art.nr i så fall?

Tänkte det kunde vara kul att ha namnen på de plagg man har.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna