Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Innerjoin skrev 2009-07-23 22:35:53 följande:
    Ett tips, om ni har gammalt guldskräp: söndriga, fula guldsmycken utan "affektionsvärde", sälj till SMS-guld! Sköna slantar att shoppa Mollysar (eller annat) för! www.smsguld.se Lite"despo-varning" kanske, men söndrigt i byrålådan gör de ju ingen nytta! Funkade hur smidigt som helst!
    Bra idé! Kanske ska gå igenom mina gömmor. Synd att jag aldrig gillat guld så mycket..
  • Duntoffla

Goddagens tjejer!

Hemma igen efter en vecka på Västkusten. Tror jag sonderat alla butiker som säljer OM utan något kul resultat. Har spanat i Falkenberg, Halmstad, Varberg mm. Skralt utbud! I alla fall fynd Dock har jag kommit fram till att jag drar storlek 3 i vissa blusar vilket är bra att veta. Så nu blir det ännu svårare att köpa över nätet då vissa kräver storlek 3 och andra 2.

Nåväl...något kul att berätta? Reor någonstans?

Jag är på jakt efter lite smått och gott

Fina tjejer i BT förresten!

• Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-08-01 16:27:24 följande:
    Inget kul OM i Halmstad alltså, är på väg dit nästa vecka.
    Nope, inte för mig i alla fall. På Nordic safari fanns lite gul velour (jacka och byxa), den rutiga ärmlösa toppen (kan ej namnet), dudette dress blå strl 3, rosa make-out dress.

Fina saker men inget som passade mig. Velouren var superfin men inte prio för mig och det andra satt inte alls bra på mig. Sen fanns det lite annat som inte var på rea.

På Nicco fanns mest satinkjol och linne nersatt lite grann plus några sockar
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-08-01 16:42:59 följande:
    ......och jag som vill ha en dudette blå stl 3.....men den lär ju inte vara kvar om en vecka. Var det rea på den? Kommer ej ihåg fullpris på den...... Har aldrig provar nån, den har aldrig funnits i min stl. Vet nån hur den sitter på? Jag är ju lite allergisk mot om midjan hamnar för högt upp och det sedan blir för mycket vidd i kjolen för högt upp......
    Det var 50 % på den. Tror att den kan ha hamnat runt 700-1000 kr.

Jag provade den men den satt helt enkelt inte gjutet på mig. Sen kändes den så ärmlös och det ösregnade ute så jag var nog i fel shoppingmood
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2009-08-01 17:13:26 följande:
    Ja i våran lokala butik Bubbel. Har precis satt ner allt till 50%. Det fanns flera 613 i små storlekar i rött,vitt och blått. Några dudette dress i stl 4 och st 0. Superplated blouse i stl 0 (röda) samt några blusar som jag inte minns namnet på allt i smått eller stort. Samt en blå kavaj (jättesnygg) i stl 3. Vet ej vad den heter heller tyvärr.
    ah men då! Det verkar som om jag snart MÅSTE ta en tur till Åkersberga Blå kavaj låter snyggt! Var den mer ytterplagg eller innekavaj?

613? är det frilled blouse? Med små storlekar menar du då typ 0 och 1?

Var precis och hämtade ut min fina Lovely knit i rosa som jag köpt via Trendsales. Helt underbar! Och det bekräftar min misstanke om att min Lovelier knit är större i storlek trots att bägge är strl 2. Funderar nästan på om man ska få tag på en 1:a istället och försöka bli av med 2:an. Är det ngn annan som upplevt samma med dessa två varianter?
  • Duntoffla
    Bina skrev 2009-08-01 17:13:52 följande:
    Jag har varit på rea och retfullt nog får man inte se innehållet i påsen idag Däremot visar jag oversized Fields of lace och så har jag babblat lite annat.. everydaymolly.blogspot.com/
    Åh spännande! Suck att jag inte visste det när vi passerade Borås i förmiddags... Hoppas alla mina storlekar var slut

Har kommenterat i bloggen. TRist med såna kommentarer. Du är jättefin!
  • Duntoffla
    Duntoffla skrev 2009-08-01 17:44:12 följande:
    Åh spännande! Suck att jag inte visste det när vi passerade Borås i förmiddags... Hoppas alla mina storlekar var slut Har kommenterat i bloggen. TRist med såna kommentarer. Du är jättefin!
    Vad konstigt det där lät! "har kommenterat..., trist med såna kommentarer..:" men du fattar säkert
  • Duntoffla
    Innerjoin skrev 2009-08-01 17:44:20 följande:
    Då har du ju varit i mina trakter ;) Var du i båda Nordic Safaributikerna i Halmstad (i stan och på Eurostop)? Har tänkt mig en tur, men det kanske är onödigt.....
    Åh nej, säg inte så! Finns det två? Var bara inne i Halmstad Nästa gång ringer jag för en guidad tur
  • Duntoffla
    mabimao-- inser nu att jag kanske tog fel namn på det jag trodde var Dudetten. DEt var INTE den med blommor utan den ser liknade ut men är marinblå/ljusare blå...
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna