Inlägg från: malinoski |Visa alla inlägg
  • malinoski

Odd Molly tråd för oss inbitna

freemind skrev 2009-06-14 20:37:00 följande:
    Ja, det är jättejobbigt :) Men det är ju en väldigt användbar cardigan! Vilken färg vill du ha?
    Funderar på en Basic Cardigan i turkost, men får nog hejda mig ändå.

Har precis shoppat loss på missgreta efter att ha läst ett inlägg här tidigare.. *hrm*

Vågar mig knappt in på Tradera ikväll..

Är det förresten någon som har provat att shoppa från USA?
    Råkar man alltid ut för att få betala tull och moms?
  • malinoski
    Puffig Pingla skrev 2009-06-14 22:15:06 följande:
    Jag lever efter den här:
    *asg*
  • malinoski
    Siabellon skrev 2009-06-14 22:27:34 följande:
    Men hittade du rea på missgreta? den enda OMgrej som fanns när jag var in var skinnjackan........Som tur var för mig för nu ska jag banne mig inte handla nåt mer förrän höstens grejer kommer. LOVAR LOVAR LOVAR!!! Jag har köpte en jacka en gång fr Greenapple o då fick man introduktionsrabatt + att det var rea på den så med dessa avdrag men + tull o moms(som man inte slipper undan men som är olika summor beroende på vad det är för sak) blev den iaf billigare än att köpa den i Sverige. Har köpt massa saker fr Victorias Secret också o det är helt smärtfritt! Men kolla tullverket först är mtt tips!
    Nej, hittade inte heller någon mer OM-rea på missgreta - gick över till andra märken för ett ögonblick.. får se hur det känns! :)

Å hjälp, blir helt svimfärdig över tull, moms och alla avgifter!
    Jag som har lagt en dunderbeställning från US... Vad kommer inte den att kosta?? :S
  • malinoski
    Pokergirl skrev 2009-06-15 10:37:39 följande:
    Nu klipper jag visakortet! Den här shoppen har flera godbitar jag suktat efter men inte ens hittat i butik i Sverige... och till bra pris. Nån som shoppat här? www.fittsandcompany.com/shopping/start.php
    Yes, det var där jag köpte in en halv garderob ifrån!
    (paketet som man förmodligen sitter och gottar sig åt i tullen nu..)
    Bhuhu...
  • malinoski

Jag är ledsen alla ni som inte har tänkt shoppa någonting mer ikväll..

Juniform har börjat sin rea nu ikväll!
    De verkar ha en del större storlekar kvar (tyvärr för mig).

Skynda skynda! :)

• malinoski
    Solskensmamman06 skrev 2009-06-17 09:55:55 följande:
    Sorry, fel länk ovan, det var den här jag syftade på! www.tradera.com/Design-Tunika-av-ODD-MOLLY--a... Inte mina auktioner, men lite nyfiken blir man ju allt!!!!
    Hej!
    Har inte hunnit läsa igenom hela tråden, så du kanske redan har fått svar..
    Men tror i alla fall att jag känner igen bilden på den där gula tunikan från bubbleroom. Har själv sneglat på den.. superfin! Har även hört att bubbleroom köper in konkurslager och liknande så det är möjligt att det kommer från en gammal kollektion.
  • malinoski

Fortsätter på tipset om Mathilde i PK-huset - såg att det fanns stora jeanskjolar (3 eller 4) också!
    Minns att jag har läst att någon efterlyser en sådan men minns inte vem..

Själv gick jag rakt ut ur butiken igen (men ångrar mig redan..)

• malinoski

Huh.. vet inte hur jag ska våga mig hem med min senaste shoppingpåse..

Hade bestämt mig för att inte shoppa något mer nu innan hösten, men "råkade" slinka förbi Mathilde på Bibilioteksgatan.
    Det blev den underbara gröna Full ebr lace dress med underklänning och en Light Cotton Embr Blus..
    Ahh.. underbara! Men jag måste vara sjuk.

Stod och fingrade läänge på jeansjackorna också men var "duktig" och lade tillbaka den.

Nu blir det garderobsinventering ikväll och nya Traderaannonser :)

Råkade förresten passera OM-butiken också men de hade inte börjat med någon rea än. Någon som vet när de börjar?

• malinoski
    Puffig Pingla skrev 2009-06-23 13:31:19 följande:
    Var oxå inne på Mathilde på lunchen. Provade både jeansjackan och jeanskjolen men de kräver några kilo ner ytterligare för att sitta snyggt (men de går på iaf ). Blev lite basplagg. En pink tankett, en purple tankett, en långärmad pink cupcake. Nu har jag handlat nog för sommaren och känner mig lagom nöjd. Min kofta från Molly Mall (cashmere silk pocket cardigan) kom igår och är sååååå skön och söt. *happy* Ps. Den som sa att Mathilde hade lådor fulla av lovlier knit hade verkligen rätt. De måste tokförköpt sig på dem.  
    Åå.. jag tittade en tankett skulle jag också behöva som bas. Vad kostade de nu?
  • malinoski

Hur gör ni som säljer på Tradera för att säkerställa att ni får ut det ni vill ha för era OM-plagg?

Sätter ni högt utropspris (känns som att man hamnar på ett lägre slutpris då?), använder ni reservationspris (blir ju lite dyrt vid osålda auktioner) eller chansar ni helt enkelt?

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna