• Cashew

Odd Molly tråd för oss inbitna

kajsan
    vänd dig till arn om hon vägrar återköp. lite lurigt bara när man ska skicka med posten då hon kan hävda att hon aldrig fått tillbaka något paket.

• Cashew

de flesta webbutiker vägrar hämta ut rekomenderat, så skicka inte innan du fått bekräftat att det är ok, annars kommer det bara tillbaka till dig.

Kajsan skrev 2009-06-26 13:52:42 följande:
    PrecisMen jag skickar ju naturligtvis rekommenderat.Fan , hatar strul och bojkottar därmed denna skitbutik!
  • Cashew

jag vet flera webshoppar som vägrar hämta ut rekomenderade brev. de anser sig inte ha tid med det, så som sagt i värsta fall får du tillbaka paketet och har lagt ut en massa pengar på porto. det brukar stå i deras köpinfo.

Kajsan skrev 2009-06-26 14:08:32 följande:
    Varför slulle de vägra det? Klart man måste skicka rekommenderat när det är en vara som är värd så mycket.Hon svarar ju inte på mejl och vägrar återköp öht så hon godkänner ju inte att jag skickat tillbaks öht
  • Cashew

vill bara höja ett varningens finger. om hon nu inte är sammarbetsvillig så kan hon ju hitta på den regeln i efterhand. jag hade aldrig vågat skicka tillbaka varan innan jag fått okejat det. men du gör givetvis som du vill. lycka till!

Kajsan skrev 2009-06-27 23:15:36 följande:
    Ja fast nu gör det inte det, bara att jag ansvarar för frakten och att det kommer fram.Så då är det ju självklart.Har aldrig hört talas om att n¨ån inte går med på det Galet!
  • Cashew

skulle handla från fashionabelle.se i förrgår för första gången. i deras kundregister ville de ha personnummer vilket jag ställde mig undrande till så jag skickade ett mail. men nu idag när jag skulle handla så va varan givetvis köpt av någon annan j*kla skit

• Cashew

va det väldigt utplockat?

freemind skrev 2009-06-28 22:20:31 följande:
    Tog mig till NK i Göteborg idag och fick köpt en helena loves terry sundress i midblue och en spoiler underskirt i rose på rea :) Mycket nöjd!
  • Cashew

har gjort lite inköp idag och fick ett med posten. blev lite fundersam bara över de små rosetterna som sitter lite varstanns. de som är gjort i nått glansigt material som sitter bl.a. på poplin shortsleeved blusen. har två stycken, på den ena är bägge ändarna lite fransade och på den andra är en ände fransad och de är inte ens tvättade än. jag har även köpt ett grått linne med vit spetskant runt hals och ärmar. den har också rosetter, en på vart axelband. de är helt jämna i kanten, ingen fransning alls. blir alla rosetter fransiga tillslut eller kan man reklamera?

• Cashew

jag funderadeockså på det men vågar mig inte på det. sabbar jag rosetten så kan jag ju verkligen inte reklamera. mina har fransatt sig ganska så långt, 6-8 mm, så även om jag skulle få till änden snyggt så syns det längre upp ändå.

Bina skrev 2009-06-30 16:35:38 följande:
    Jag tror jag har fått lite frans på en kofta.. men inte på mina pointelle-linnen - ännu iaf. det känns som om de borde värma ändarna för att låsa dem från fransning. Kan du göra det själv tror du?
  • Cashew

den ena är country-dreams och där har jag tyvärr inga större förhoppningar då man inte hört så gott om henne.

Bina skrev 2009-06-30 17:04:45 följande:
    hör av dig till dem...
  • Cashew

ok, tack för svaret

Bina skrev 2009-07-01 07:08:51 följande:
    Ja - den blus du länkar till kommer från Amore spare integritas - kollektionen.. den senaste av de blusarna har inget broderi alls.
  • Cashew

kajsan

fy va trist hoppas verkligen det löser sig och att hon fattar hur det funkar att ha webshop. man känner för att bojkotta henne. hon har ju helt klart hamnat i fel bransch.

• Cashew

kajsan
    va skönt att det äntligen löst sig. men det känns nästan lite läskigt att hon bemödat sig med att kolla upp vad du jobbar med

påtal om kopior och tradera så kommer iallafall jag sätta en lapp med mitt traderaalias på kläderna jag fotar så att ingen kan använda sig utav mina bilder. tycker det hade varit bra om fler hade gjort detsamma, att på något sätt märka sina foton så att man tydligare kan se när folk "lånar" bilder. det gynnar ju alla seriösa traderare.

• Cashew

har fått hem en spring coat idag *in love* den är ju så himla fin

en fråga angående tvättning. det är ju skin på armbågarna, hur funkar det att tvätta i vanlig maskin med vanligt tvätt- och sköljmedel?

• Cashew

haha förstår det hur har det gått egentligen kajsan? är affären avslutad helt nu?

Kajsan skrev 2009-08-15 21:44:40 följande:
    Ja, nä, därifrån lär jag inte handla
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna