Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly tråd för oss inbitna

Mabimao skrev 2009-07-25 22:03:00 följande:
    Sara Mia skrev 2009-07-25 21:49:20 följande:
    Jag tycker den ser fin ut. Beror väl lite på hur man vill ha den och till vad. Om du kollar i bildtråden. (Vet du vilken jag menar? Den du når ifrån denna tråd, överst där Stargirl skrivit en del.) så är en annan av oss som har bild på sig i sin. Kanske ser hennes lite mindre ut på henne. Men jag tycker inte att din ser FÖR stor ut.Men känner du så kanske du inte kommer använda den. Jag tycker man skall vara tok-nöjd med sina Mollysar, det handlar ju om en del pengar.....
    Tack för det. Nu vet jag var bilderna ska ligga nästa gång. Man lär sig sakta men säkert..
  • Sara Mia

Är det någon som har sett några Poplin Sleeved frilled blouse strl 1 på sistone?
    Ja, jag vet att det är hösten som gäller, men jag vill liksom inte riktigt inse det än. Jag har en vit favorit sedan tidigare, men söker en rosa, röd eller marinblå eller kanske flera om priset är rätt. Så hojta till om ni ser sådana som gärna vill flytta hem till Sara Mia.

• Sara Mia

Hej!
    Nu har jag nyss lagt ut min nya Bubbles tunika på Tradera. SNYFT! Men jag kan inte ha den kvar då jag vet att den blir hängande i garderoben. Nej, det får bli något annat istället. Jag gjorde ett fynd på Lindex idag som passar perfekt till min brun/rosa lovely-knit (om jag får säga det själv). Det roliga var att jag köpte en lila top för 99:- (och Sloggi-hipsters om man ska vara detaljerad). När jag kom till kassan säger tjejen att: -Ska du inte ta ett till plagg. det är ju 2 för 1 så du får liksom ett till plagg på köpet. Jag virrade runt en sväng till och hittade ett rosa spets linne i bomull. Påminner lite om private embriodered fast på Lindex-vis. Och se det passade som hand i handsken när jag kom hem. Vilket lyckat impuls-köp! Jag fick inte in den på den allmänna OM-bildtråden här ovan för så jag "kastar in" ett par bilder i mitt eget bildgalleri om någon vill titta. Jag skulle gärna ha fler sådana toppar om de finns i annan färg nu när jag såg att det blev så rätt.
    Tyvärr har jag varit tvungen att lämna återbud till OM-träffen pga. inbjudan till 40-årskalas samma dag. Men jag litar på att ni andra rapporterar vad ni gjort sedan. Vem vet det kanske föds en ny tradition....

• Sara Mia
    Bina skrev 2009-07-26 22:26:47 följande:
    Sara Mia - jag hittar inte ditt galleri..
    Om du klickar på Sara Mia så kommer du till min profil. Ovanför den finns en grön list där det bla. finns ett fotoalbum avbildat. Om du klickar där så ska du se mina bilder. Fats jag skulle gärna lägga upp ett par i bildtråden, men jag vet inte riktigt hur man gör. Jag försökte markera och kopiera för att sedan klistra in, men det funkade inte för mig. Vad gjorde jag för fel tro?
  • Sara Mia
    Bina skrev 2009-07-26 22:37:35 följande:
    Sara Mia skrev 2009-07-26 22:35:43 följande:
    Jag tror inte dina inställningar är publika.. jag ser inte ditt fotoalbum och det är förmodligen därför det inte går att få in i bildtråden. (man behöver plus för att kopiera in bilder där)
    Är man trög eller är man trög? Nu har jag lyckats klicka i en liten ruta så albumet kommit fram. tredje gången gillt? Hoppas det funkar nu. Då kanske jag även kan lägga en bild i bildtråden sedan.
  • Sara Mia

Ja, jag ska också bege mig in till stan (Gävle) och titta på det större Lindex där. Detta linne väckte mitt ha-begär. Jag vill ha fler färger om det finns. Det var ett kap! Jag har ju fler lovely knit att matcha med. Lycka till med sökandet!

• Sara Mia

Nej nu ska jag gå och knyta mig. Jag har lurat iväg maken på en liten endagstripp till Sigtuna imorgon. Jag har aldrig varit där. Tonåringarna vill stanna hemma och slappa. De är inte så sugna på kultur. Ja. maken gillar historia, men jag har även spanat in shopping-rubriken på turistbyråns hemsida, och ja, det finns en butik som säljer Odd Molly där (Cri cri) och sådan kultur intresserar mig verkligen. sedan kan vi äta och fika gott så det blir nog en bra dag. Ha det gott allihopa.

• Sara Mia

Hej allihopa!
    Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Har någon möjligen vägarna förbi Barkarby outlet närmsta dagarna? Där finns tydligen min eftersökta drömblus 630 frilled blouse sleevless i strl 1. jag fick tipset av Bina som har en likadan. Jag ringde och försökte "smöra" för killen i butiken, men det kunde man glömma direkt. Jag erbjöd honom 579: (tror jag den kostade) + 100 spänn om han stoppade den i ett kuvert och postade den till mig. Men det gick absolut inte. Så nu undrar jag om någon av er har möjlighet att förgylla min tillvaro. Jag sätter naturligtvis in pengarna + porto om någon kan tänka sig det. Hör av dig i så fall så kan vi ta det via mail.
    Annars har jag varit i Sigtuna och Skoklosters slott. Sigtuna hade inte mycket OM att erbjuda. de hade en REA-skylt på gatan utanför, men den rean gällde bara "gamla" siden blusar från vintern. Annars var det fullt pris på det lilla de hade.

• Sara Mia
    Mamma2001 skrev 2009-07-27 18:39:33 följande:
    Vad tyst det varit här i tråden idag!? Kanske alla är ute och njuter av sin semester eller är tillbaka på jobbet? Idag var första dagen för mig på jobbet efter en skön semester! Jag satt och funderade på detta idag:När vart ni fast för märket Odd Molly?Från vilken kollektion började ni handla?
    Jah köpte två linnen på rea från "the art of non sense" -kollektionen. de kunde vara bra att ha tyckte jag. När jag sedan köpte min Lovely knit-cardigan i marin blått från kollektionen: living tenfold med grått knytband var jag fast. Nu är det nästan ett begär.
  • Sara Mia
    Innerjoin skrev 2009-07-27 19:29:55 följande:
    Är det bara jag som stör mig på att det står varumärkesnamnet (dvs Odd Molly) med stooora bokstäver på ryggen på Grandmas och Tenfolden (bumullsvarianten)? Jag tvekar att köpa just därför....Känns lite "too much" att göra reklam så....eller att folk tror att jag tror att jag "är något" ...eller är jag megafånig?
    Jag håller med. Trodde det var jag som var lite petig, men jag har precis fått tag på en tenfold knit jacket i ull i färgen chalk från i vintras på Smultrongården. Den är utan broderi och det tycker jag är bra. Men smaken är ju olika som tur är. Tycker den känns mer clean om man vill ha den till festliga tillfällen.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna