• jompa

Odd Molly tråd för oss inbitna

malinoski skrev 2009-07-23 09:07:50 följande:
    Tror inte att du kan hitta en sådan blus billigare än vad de går för på tradera. Observera dock att det där är en modell som kopieras flitigt!Men den är riktigt fin! Har en själv och den används flitigt. :)Lycka till!
    Ahhh hur ska jag veta om det är en kopia? Nåt speciellt jag ska leta efter?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-07-23 09:47:10 följande:
    Åh, den där jagar jag också. Såg en på stan häromdagen som hade den rosa och den är supersnygg! Superfin! I mina ögon ser fransarna marinblå ut.
    Hihihi jagar vi samma saker tro

Jag vill ha en sån och sen en Lovley Knit.
    Hittade ne superfin grå på nån sida med då kostade den 1800kr. Ingen rea alltså
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-07-23 09:59:36 följande:
    Ja det kan det nog. Det är inte helt tydligt. Vi har nog lite samma smak jag. Hoppas nu att det går vägen med min lovely knit jag hittade. Den var använd en gång och kostar 1000 kr plus rekomenderat.
    Superpris, hoppas nu den är så fin som det såg ut.
  • jompa
    Puffig Pingla skrev 2009-07-23 11:04:31 följande:
    Countrydreams har den på rea men du får väl själv avgöra om du vill handla där. För mig har det funkat jättebra att handla hos henne men Kajsan tex har haft stora problem.Det är iaf en superskön blus. Jag har två st av den.
    Tack för hjälpen.
    Låter som fler har problem med den shoppen och med min vanliga otur vågar jag inte chansa. Får nog försöka ta mig till stan eller kolla T om de inte stige för mycket.

Hur är den i stl?
  • jompa
    Puffig Pingla skrev 2009-07-23 15:45:03 följande:
    Skulle nog säga att den är normal i storleken.
    Ok då provar jag med en stl 2 tror jag.
    Nu ska jag bara hitta en oxå

Åhhh så har jag hittat en Lovley Knit i rätt färg med jag tvekar ändå, hur mycket användning har man för en sån, kanske ska satsta på fler toppar istället. Oj vilka I-landsproblem man har {#lang_emotions_dreamer}
  • jompa
    Stargirl skrev 2009-07-23 16:02:55 följande:
    Jag använder mina JÄMT, som en kofta över ett linne, som en jacka över en klänning, när jag fryser på kvällen osv.
    Ja var rädd för att den skulle vara så där användbar

Har hittat en grå, vilket passar mig perfekt färgmässigt men är bara osäker på det oranga bandet.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-07-23 16:05:51 följande:
    KÖÖÖP!
    Otippat att du skulle säga så
    Stargirl skrev 2009-07-23 16:07:16 följande:
    Det är kul med ngt som bryter av. KÖP säger jag.
    Åhhh jag blir så osäker, det är ju en del pengar.
    Vad kostar de nya?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-07-23 18:32:10 följande:
    Mathilde i PK-huset såg ut att ha fler än den butiken på Biblioteksgatan. Ring och hör med dem. De är supertrevliga.
    Hade de bara de randiga kvar? Eller de andra oxå?
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-07-23 18:38:39 följande:
    Bara blårandiga
    Attans då!
  • jompa
    Puffig Pingla skrev 2009-07-24 21:15:36 följande:
    Nk har 2 meter rea kvar. Jag tycker de fular som inte sänker till 50% nu.Mathilde har en hyllvägg och ett bord med reaprylar till 50%Wink i Sturegallerian har lite grejer till 50% kvar. Där måste man gå runt och dammsuga butiken då OM inte hänger för sig.OM-butiken har jag inte koll på.
    Då är det precis som i Sickla då, där hängde allt oxå huller om buller så för en "nybörjare" som mig hade ju svårt att hitta de små liven

Provade dock en Lovlier Knit så jag vet vilken stl jag ska ta och det får bli en 1:a, lite lång i ärmarna men en 0:a blir nog för tajt över boobsen.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna