• jompa

Odd Molly tråd för oss inbitna

Stargirl skrev 2009-07-25 11:09:06 följande:
    Fin. det var en av mina första OM plagg faktiskt. Sålde den men ångrar det nu
    Du får köpa en ny
    Eller de kanske inte görs längre (dålig koll)

Denna var den första jag fastnade för och nu äntligen hittade jag en i min stl, längtar nu efter mitt paket.
  • jompa
    Stargirl skrev 2009-07-25 11:17:53 följande:
    Jo den görs fortfarande. Minns inte i vilka färger den kommer i till hösten. Kanske en rosa
    Åhhh det hade varit fint, även en grå skulle jag kunna tänka mig.

Nu är det bara en Lovely Knit kvar på min måste måste lista, sen finns det ju massor av vill ha plagg kvar
  • jompa

Stargirl: Superfin du var i tunikan, så härlig färg till din solbränna

Mabimao skrev 2009-07-25 21:00:36 följande:
    Jag önskar att min sambo vore lika passionerad ang mina kläder, men han är bra han med, han låter mig handla och blir glad om jag blir det. Gulligast ( eller hur man skall se det? ) är nog sonen som är 4 år och frågade i butik häromdagen när han fingrade på en summer of 2007 tunic -Är detta en Odd Molly mamma?
    Gud så gulligt.
  • jompa

Idag har jag på min poplin s/sleeved frilled blouse i rosa för första gången, Gillar den bara mer och mer

Fick även hem min poplin smock skjorta i vitt i onsdags. Den blir nog perfekt tror jag, tog stl 2 i den.

Sen köpte jag en grön 327:a på T igår kväll. Hoppas den ska passa, tog en i stl 1. 

• jompa
    Pokergirl skrev 2009-08-07 09:19:22 följande:
    Vilket tryck menar du? Fjärilen eller? Har för mig att den där hooden är "ren" på baksidan, men jag kan ha fel.
    Ja precis, fjärilen. Jag vill ha en utan den.
  • jompa
    Sylt skrev 2009-08-07 09:37:14 följande:
    Dun --> Jag vill också veta! Jag har fått mått på strl 2 (av den mörka smalare? varianten) om du vill ha? Efter vad jag har läst verkar vi ha ungefär samma strl (fast på dina bilder ser du ut som en trimmad sparris jmf m mig)

Trimmad sparris har jag aldrig hört förr, bra uttryck. Och ja Dunnis är inte såååå stor som hon säger
  • jompa
    Duntoffla skrev 2009-08-08 08:41:39 följande:
    Bina- såg att du shoppade den tunika/klänning jag hade span på . Grattis till ett bra köp! Var själv väldigt osäker på vilken storlek jag borde ta. Har du en sån sen tidigare och vet hur de är? Jag verkar ju ha 2 i det mesta men som sagt strl 3 i ex poplin frilled och smock blouse Vilken fin! Kan tyvärr inte hjälpa dig med storleken dock. Såg de gula i Halmstad men kollade inte närmre på dem.
    Åhhhh en gul hade varit fint, eller den turkosa, eller kanske den rosa. Hmmmm svåra val.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna