Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Ugglan71 skrev 2009-08-01 21:24:01 följande:
    Läst något väldigt märkligt.... Läst att Mathildes personal använder OM kläderna (en hel dag) och när dagen är slut så hänger de tillbaka kläderna och säljer dem till sina kunder. Fy sjuttan, jag vill inte använda dessa kläder om någon annan använt dem och dessutom betala fullt pris... Kolla länken: www.miashopping.com/stores/mathilde.html Vad tror ni? Har handlat enheldel just på Mathilde. Har väldigt ofta fått ett ganska snorkigt bemötande. för två veckor sedan stod två personal i kassan och ingen av dem hade tid att ta betalde. Inte alls trevligt!
    Det låter ju helknas! Jag kan inte tänka mig det. (eller hoppas inte i alla fall)
    Jag har varit i telefonkontakt med dem i PK-huset samt var där och kikade och då var de mkt hjälpsamma.
  • Duntoffla
    SooJuicy skrev 2009-08-01 21:30:55 följande:
    Tack!

Och alla gör ju som de vill Menade inte att hoppa på dig. Håller tummarna för en ökning. Själv sitter jag och hoppas att mina auktioner stiger också {#lang_emotions_money_mouth} så jag har råd med lite nya plagg.
    Mabimao skrev 2009-08-01 21:33:15 följande:
    Om jag skulle köpa en ny skulle jag ta 3 och jag kunde inte ha superpleted i 2 (trång över armarna på mig) Jag skulle ta en 2 om jag vore du. Men vi är alla olika bygda.....
    Ja, det är ju kruxet att alla ser olika ut och att modellerna varierar så Jag får chansa. 2 låter bra.
  • Duntoffla

God morgon girls!

Har inte kikat så mycket på visningen men fastnade även jag för jeanskjolen. Så fin!

Tror att det kommer vara massa plagg jag kommer vilja ha

Bäst att börja spara nu

Solen skiner idag och vi ska snart till stranden. Sista semesterdagen idag. Ska jobba imorgon och sen är det inskolning på nya dagiset resten av veckan innan jobbet startar på riktigt. Trist men ändå skönt på sätt och vis. Längtar efter att få lite bättre vanor igen med träning och mat. Har nog lagt på mig X antal kilo. Funderar på att köra lite pulver och GI ett tag nu.

Är fortfarande förbenat shoppingsugen och surar över att jag inte hittade NÅGOT OM-plagg på min semestertripp söderut. Traderapengarna börjar snart bränna i fickan

• Duntoffla
    freemind skrev 2009-08-02 11:19:22 följande:
    Nu har jag lagt upp bilder på hur jag och dottern var klädda på svågerns bröllop igår. mollyist.blogspot.com/
    Vad fina ni är!
    One skrev 2009-08-02 11:38:16 följande:
    Går fortfarande och myser över mina blåa kappa...helt underbar...och den sprider fortfarande en svag mollydoft, trots att den inte legat i sin påse... I´m so happy! Men tjejer, jag är lite sugen på indy dress i chocolate...men tror ni att man kan ha det...jag är 3o+....passar den verkligen på hösten också med sina fjärilar? Jag gillar den men jag har en annan klänning som jag vill ha som kommer snart...om den inte kostar skjortan förstås...och om man hinner med att få den när man fått reda på hur storleken är på den. Jättejobbigt förresten att man inte kan veta hur storlekarna är...då är det ju liksom ursvårt att förboka....suck.
    Säger som Stargirl, vem 17 är inte 30+? Jag provade Indy dress i chocolate och blev helt såld. {#lang_emotions_heart}Tycker att den är rätt höstig pga sina färger. Att det är fjärilar på tycker jag inte "stör". Den är även smickrande om man som jag har rätt bred rumpa och höfter. Jag ska nog köpa en om den kommer på rea ngn gång
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2009-08-02 18:39:19 följande:
    DESPERAT BEHOV AV HJÄLP! Min fina Berry Dress ligger nerpackad med tags kvar i sin påse och väntar på att få användas på lördag då vi ska på bröllop. Men NÄ, då har dottern , med pizza i handen , tagit fram den och smetat en stor oljig röd pizzafläck på framsidan. Vad är oddsen?! Jag har Vanish gele och galltvål hemma, vad ska jag prova? Eller har nån nåt annat förslag? Det är ju en MARDRÖM!!
    Aj då!

Jag tar alltid Vanish gel på sonens kläder. Gnuggar in lite försiktigt på fläcken, låter ligga ett tag och tvättar sedan med vanish i maskinen också. Det har hitills fått bort blåbär, banan,  osv och det har INTE blekts
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2009-08-02 20:04:06 följande:
    Tack för alla svar! jag har smetat in vanish och skjölt noga på fläcken och den verkar ha försvunnit. Mannen  blev nästan deppigare än jag 
    Vad skönt! Det låter lovande. Tycker nästan man brukar kunna se dem försvinna direkt. 
  • Duntoffla
    Sara Mia skrev 2009-08-02 20:22:27 följande:
    Jag köpte den ljusgröna i somras. jag brukar oftast ha 1, men tog en 0 och den är perfekt. Man reglerar ju vidden med knytbandet.
    Ok, tack! Då ska jag nog testa med 1 eller 2 då.
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2009-08-02 21:27:35 följande:
    Missade en Barnyard dress på Blocket för 600 kr med 2 minuter tidigare ikväll...... Haaaaaaaar sååååååå svååååååårt att släppa det!!!!! Viiiiiill haaaaaa
    Surt sa räven

Jag hittade en superfin blus på Trendsales men den blev alldeles för dyr

Vill shoppa!!{#lang_emotions_money_mouth}
  • Duntoffla
    triathlet skrev 2009-08-02 21:38:27 följande:
    Oiiii! Insirerad av någon av er som vågade göra Trendsales-affär har jag precis bärgat en klänning! Ska bli spännande att se. Det verkar som om TS-marknaden generellt är LITE mindre het än Tradera på OM-plagg? Fler som handlat? Goda/dåliga erfarenheter? Mambiao: SKITSURT! Jag grämer mig länge efter missade auktioner. Lider med dig!
    jag har handlat mycket från TS. Dock bara barnkläder men det har gått bra i nästan alla fall. En säljare skickade aldrig sakerna och nu verkar denna avstängd. I övrigt inga problem.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna