Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly tråd för oss inbitna

SooJuicy skrev 2009-08-01 20:38:11 följande:
    ......Och fields of lacen jag va så glad över igår till priset, hohoho. När jag skulle ut idag med linnet på mig så upptäcker jag att det sitter ettn jäkla larm på, måste suttit två o glömt larma av ena, haha min vanliga otur.
    Ringde butiken vid stureplansgalerian, dravel dravel.får väl ta mig förbi imorron för att få den avlarmad.
    Känns bara lite extra tid och pengar, borde ju kräva en kompensation, eller är det för pinsamt??  
    [/citat]

Grattis till att du fick den för 500!!!!!
    Ang larmet, jag skulle sagt i förbigående att det var meningen att jag skulle haft den på tillställning som idag och att det nu inte gick pga larmet....så får du se vad de säger. Tror jag i alla fall, jag kanske skulle fegar ur.......
    Det beror på vad de säger när du kommer med den kanske.....
  • Mabimao
    SooJuicy skrev 2009-08-01 20:54:13 följande:
    Kan jag stoppa denna auktionen då den inte ens nåt upp till reservationspris? verkar ju inte läge att sälja nu
    Så tråkigt på en så fin och ny kofta. Märkligt nog så gick en lika dan i samma stl för runt 1700:- fast denna va lägre pris på
    www.tradera.com/Helt-ny-Odd-Molly-Kyoto-cardi...
    Var det samma färg?
    Vet inte om det går att avbryta......prova.
    Du är inte nöjd med om du får ditt reservationspris heller?
  • Mabimao
    SooJuicy skrev 2009-08-01 20:54:13 följande:
    Kan jag stoppa denna auktionen då den inte ens nåt upp till reservationspris? verkar ju inte läge att sälja nu
    Så tråkigt på en så fin och ny kofta. Märkligt nog så gick en lika dan i samma stl för runt 1700:- fast denna va lägre pris på
    www.tradera.com/Helt-ny-Odd-Molly-Kyoto-cardi...
    En fråga till en som faktiskt kanske kan ha en förklaring.
    För jag har undrat varför.
    Om jag lägger ut en auktion och vill ha ett visst minimi pris så lägger jag ju det som utgångspris.
    Varför betala extra för resv pris då det ju är helt "onödiga" bud.
    Jag tror inte att det blir fler bud om man har utgångspris på 1 kr om det finns ett resv pris. Så som det kanske blir hos dem som har riktigt utgångspris på 1 kr.
    Själv blir jag bara irriterad (kanske fånigt) och låter bli att bjuda alls (sorry).
    Jag vill veta vad säljaren vill ha inte sitta och chansa.
    Du har säkert en förklaring som får mig att tänka annorlunda
    Involveras fler människor kanske som är med och bjuder upp priset till resv pris? Är det det?
    Jag menar inte alls att låta sur.......hör att det låter så när jag läser igenom....jag undrar uppriktigt.
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2009-08-01 21:09:20 följande:
    Förlåt om jag kastar mig in men hur är makeout blouse i storlek? (den fanns inte i Bambis blogg)
    Jag köpte ju en från Tyskland i stl 4. Och jag är en 3:a i det mesta. Så, gå inte upp. Och jag tror PPP som köpte den av mig också tyckte den var lite stor....kolla hennes blogg.
  • Mabimao
    Ugglan71 skrev 2009-08-01 21:24:01 följande:
    Läst något väldigt märkligt.... Läst att Mathildes personal använder OM kläderna (en hel dag) och när dagen är slut så hänger de tillbaka kläderna och säljer dem till sina kunder. Fy sjuttan, jag vill inte använda dessa kläder om någon annan använt dem och dessutom betala fullt pris... Kolla länken: www.miashopping.com/stores/mathilde.htmlVad tror ni? Har handlat enheldel just på Mathilde. Har väldigt ofta fått ett ganska snorkigt bemötande. för två veckor sedan stod två personal i kassan och ingen av dem hade tid att ta betalde. Inte alls trevligt!
    Jag har läst Mathilde personalens svar på det där påståendet.
    www.miashopping.com/stores/mathilde.html

Jag tror inte på det alls! Det skulle aldrig fungera......tänk på ryktet....
    Jag har alltid blivit TOK-BRA bemött av dem. Även när man ringer så tar de sig tid att kolla i butiken.
    Urgulliga.
    Det kan ju i och för sig vara rätt många som jobbar där och jag kanske haft tur.
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2009-08-01 21:24:26 följande:
    Ok, men då är ju frågan om jag bör ha 2 eller 3 med tanke på de olika storlekarna jag har. Den är väl rätt vid i modellen? Då bör jag nog ha 2. Kan den jämföras med superpleated blouse rent modellmässigt? Där hade jag 1 eller 2 då jag provade
    Om jag skulle köpa en ny skulle jag ta 3 och jag kunde inte ha superpleted i 2 (trång över armarna på mig)
    Jag skulle ta en 2 om jag vore du.
    Men vi är alla olika bygda.....
  • Mabimao
    SooJuicy skrev 2009-08-01 21:30:55 följande:
    Ja duma dumma mig, haha strunt i respriser i fortsättningen, lite onödigt o fattar inte heller, men vill ju testa nu går det i graven.
    Hoppas som du säger att buden ökar mot slutet

Välkommen tbax förresten
    Gulle du som tar det så
  • Mabimao

Så flickor....dags att kolla in visningen om 20 minuter.......knas att det står test på sidan fortfarande........

• Mabimao
    Bambiblogg skrev 2009-08-01 21:39:25 följande:
    Hos mig står det inte test... gjorde det igår tror jag
    Oddmolly.com????
    Min säger test!!!!!
  • Mabimao
    Bambiblogg skrev 2009-08-01 21:52:28 följande:
    Neee... jag får fram ett filmklipp från en tidigare modevisning sen står lite info om att visningen börjar kl. 10 pm
    Jag kan nog kolla på fashion secrets.com ser det ut som
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna