Inlägg från: Siabellon |Visa alla inlägg
  • Siabellon

Odd Molly tråd för oss inbitna

Fy 17 vad jag skapar inlägg! tar igen flera veckors frånvaro tror jag

• Siabellon

Japp! o du har bara varit borta nån timme!!!

• Siabellon
    Innerjoin skrev 2009-07-24 21:54:54 följande:
    Nu har jag lyssnat igenom Tv4 programmet anytime.tv4.se/webtv/ (funkar inte i Firefox, går inte att "spola") Hon säger att "allt är inte handbroderat" (ganska självklart) Sedan säger hon faktiskt att det stickade görs i fabriker i Kina!
    Spännande! jag var in o försökte kolla progammen men jag saknade nån insticksmackapär så jag kunde inte kolla.
    Alltså, handbroderat. Då tror jag faktiskt inte att nån suttit o broderat för hand. Ganska självklart som du skriver. Sen var det i min blogg prat om att ALLA plagg i OM görs i kina. ÄVen de som det står andra tillverkningsländer i tvättlappen. Så tror jag inte att det funkar faktiskt. Naivt av mig kanske men jag väljer att tro att de inte mörkar.
    Vad bra att du kunde kolla/lyssna igenom!
  • Siabellon
    jompa skrev 2009-07-24 21:57:43 följande:
    Gahhh vad jag inte gillar när folk inte har köp nu på T. Orkar inte vänta *otålig*
    Ha ha! har samma problem! mailde t om o frågade en säljare VARFÖR? Desperat jag? Näe.....

PPP: GÅ inte in!! Du får leva på kur resten av året bara du klickar på fall-09- LOVAR!!!
  • Siabellon

*Säckar ihop i ett hörn i impas av mig själv och mitt inläggssprutande*
    (lät väl inte helt rumsrent kanske men ni fattar va?)

• Siabellon

Tar en sväng till tvättstugan medans ni hämtar er fr chocken!

• Siabellon

Törs knappt skriva nåt mer. Allt jag skriver blir tokigt! Men jag lovar-det låter bra i huvudet!

PPP: Såg du mitt Hasbeensinlägg hos dig btw? o att jag lagt upp en inte-hålla-händerna-i-sidan-bild på fullen i min blogg?
  • Siabellon
    LR75 skrev 2009-07-24 22:20:02 följande:
    nick name skrev 2009-07-24 17:32:06 följande: så gör jag med och sen försökr jag med den gamla klassikern "den här gamla trasan - har jag haft hur länge som helst" tråkigt att han inte går på den längre...utan ser direkt om det är nytt. och känner igen om det är ett dyrt eller billigt plagg... vad göra år det? tips?? ska försöka smuggla hem en lovely knit men jag kommer att få höra det direkt...och eftersom han vet priset så kommer han att gå på om det också. kan ju inte gärna säga att jag hittade den på gatan...
    MEn gud, vad pratar ni om NU??

*ASG*
  • Siabellon
    LR75 skrev 2009-07-24 22:20:02 följande:
    nick name skrev 2009-07-24 17:32:06 följande: kan ju inte gärna säga att jag hittade den på gatan...
    PRova vettja! Det kan funka! Annars är de ganska glömska så ett tips kan vara: "men den här beställde jag ju i mars, kommer du inte ihåg det prinsen min? Den var restad o kom först nu - tråkigt men sant att de är så seeena på det där stället"
    (alltså, jag har bra fantasi! Min make har turligt nog inte klagat(såmycket) på mina inköp än)
  • Siabellon
    Puffig Pingla skrev 2009-07-24 22:29:24 följande:
    Tokigt är bra. Jo, jag har spanat in dem men inte lyckats komma på hur jag ska erövra ett par innan de släpps. Och framför allt hur jag ska lyckas få ett par splajsans nya till halva priset
    MEd din radar är det inga som helst problem!!

MAken tackar för snäll kommentar! Och jag med! O jag lovar att jag inte tänker spatsera runt så där halvnaken i min Full!

Natti alla Mollylovers. Spruttanten ska nanna nu!
  • Siabellon
    pepparkakan skrev 2009-07-25 13:05:41 följande:
    Ok En fråga Har precis fyndat en multi sidenkjol lång ( 50%) i vår lokala butik. Hade tänkt ha den på sonens dop MEN VAD HAR JAG TILL? Är liksom inte i bästa form ( sonen bara 4 mån och JAG + 10 kg +jättebooobs) Kjolen är sååå fin. Väntar på en FoL whitw men det blir nog för mkt? Ocg för mkt kontrast. HJÄLP!
    Hej du!!
    Alltså, jag skulle ha nåt enkelt och enfärgat upptill. Men det är jag det, jag har lite svårt för vida grejor både uppe o nere. Lika med mönster och så också. Fint på andra: kolla tex Ina som har skitsnygg kombo på nya höstkjolen o livealot.
    Ett enkelt linne med lite spets i halskanten, typp Rosemundes. o ev en liten kofta om vädret är ostadigt.

--------------------------------------------

Det fortsätter droppa in kommentarer om piratkopior i mitt inlägg på bloggen. Varje gång tänker jag att jag ska skita i det, samtidigt blir jag så förvirrad över vad de/denne vill åstadkomma.
    Ena stunden hånar pers nästan oss för att vi är så dumma som köper dyra plagg som kostar 5-10dollar att tillverka o desutom i usla arbetsförhållanden. I nästa mening berättar hon att hon också använder Odd Mollys plagg! vad ska man tro eg???
  • Siabellon
    Puffig Pingla skrev 2009-07-25 18:39:17 följande:
    God Middag alla Mollyister!!! Idag har jag lyckats hålle mig härifrån hela dagen. Skickligt va??? Med tanke på hur mycket jag och Siabellon spammade igår så har jag suttit på händerna idag
    Vänta ni bara. Bara 2år sover är jaghär igen! Watch out säger jag bara.....
  • Siabellon
    Mabimao skrev 2009-07-25 20:16:06 följande:
    Hej du!! Alltså, jag skulle ha nåt enkelt och enfärgat upptill. Men det är jag det, jag har lite svårt för vida grejor både uppe o nere. Lika med mönster och så också. Fint på andra: kolla tex Ina som har skitsnygg kombo på nya höstkjolen o livealot.Ett enkelt linne med lite spets i halskanten, typp Rosemundes. o ev en liten kofta om vädret är ostadigt.-----------------------------------------
    ---Det fortsätter droppa in kommentarer om piratkopior i mitt inlägg på bloggen. Varje gång tänker jag att jag ska skita i det, samtidigt blir jag så förvirrad över vad de/denne vill åstadkomma. Ena stunden hånar pers nästan oss för att vi är så dumma som köper dyra plagg som kostar 5-10dollar att tillverka o desutom i usla arbetsförhållanden. I nästa mening berättar hon att hon också använder Odd Mollys plagg! vad ska man tro eg??? Eller hur......jag ångrar att jag ens sa något.......är det din man som kommer med kloka ord?
    Jo det är min make som älskar att diskutera. Och är rätt bra på att formulera sig också måste jag säga. Själv blir jag bara så puttrig så när jag ska få det jag vill få sagt på pränt så blir det bara kakkabajs. typ.

Jag tycker det är bra att ni kommenterar, fortsätt med det! Jag har heller inget emot kritiska kommentarer heller, det livar ju upp. Men jag tycker att dessa(eller är det bara en trots allt?) borde vara mer intresserade av att kunna bevisa att det de hävdar stämmer. Nu är det ju bara en massa: läs på o kolla upp.
  • Siabellon
    Kajsan skrev 2009-07-28 08:12:21 följande:
    Avlägger rapport: Det var den fina tvålen smo luktar mums i sin fina ask Nä, jag kommer inte tvätta mig med den, ännu, den ska tittas och luktas på bara .
    Min ligger i byrålådan o luktar av sig!

• Siabellon

Jag måste in o kika här lite. jag är urusel på att hänga här nuförtiden. vet inte varför. stannade liksom av för mig när jag var på semestern...

btw: om nån köper Full Emb i brunt strl 3 fr Ajabaja så har jag boppat den!
    Sen måste jag kolla med er om ni hittat höstens plagg till försäljning på nån svensk sida än? Alltså in pre-fall.

PPP: Tänk lite på mig i morgon kväll när du glassar runt och glöm för Guds skull inte att tala om + fota vad outfiten för kvällen blir!

*grön av avund*
    (o knyck en goodiebag åt moi - pliiiis!)

• Siabellon

TADA!

Sommarbebben: du är ute på ett Mission Impossible, de FINNS inte. Jag lovar, vill ha själv. Purple eller powder eller kanske chalk men det är stört omöjligt ju...

Har du provat ringa humlegårdsgatan? Det har inte jag men det kan finnas.

Stargirl: äckligt med såna där kryp. Du har väl koll på klädgarderoben va?

Annars väntar jag på en Live a lot i almost black men den tar tiiid! "den som väntar på nåt gott......." jag vet men man blir ivrig!

• Siabellon

Bina: du har förhoppningsvis mail nu!

• Siabellon
    Sommarbebben skrev 2009-08-03 21:01:55 följande:
    Siabellon, säg inte så, nu blir jag helt knäckt! Jag är alltid ute för sent känns det som. När kollektionen typ är över, då har jag vaknat till liv och insett vilka underbaringar jag inte kan klara mig utan, typ denna då. Ringde faktiskt OM butiken idag, och de hade inte heller några. Fick dock lite Rea-info - mer info finns i bloggen. Men du, kan vi inte slå våra kloka huvuden ihop, om vi hittar någon affär så kan vi väl tipsa varandra?
    Jag lovar att rapportera om jag hittar!

Såg i din blogg o har kommenterat o svurit en sväng.....

Pokergirl: det ser så bra ut med Ebay, men hur gör man med betalning o så? jag vågar aldrig slå till jag.......
  • Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-08-03 21:25:31 följande:
    Siabellon: Jag använder mig av paypal och betalar med mitt visakort, det fungerar jättebra. Ebay länkar vidare direkt till paypal vilket gör att det känns säkert.
    Tack! ska väl försöka mig på det där nångång. är lite seg. o feg.

• Siabellon
    maruttan skrev 2009-08-10 00:09:47 följande:
    Ingen som kan hjälpa mig?
    Jag har en liknande som är i ull, kolla den här: www.mollyholic.se under rubriken Hjälp sökes 8 augusti. strl 3. Den är rätt slimmad över magen men det går. Jag är 168 o väger 68-69 kg, stor byst o sladdrig mage men smalare över höften.
    Tycker den du frågar om påminner om min men materialet kan ju vara avgörande. SVÅRT!
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna