Inlägg från: Siabellon |Visa alla inlägg
  • Siabellon

Odd Molly tråd för oss inbitna

Haha! jag hittade er!

Tror jag blivit lurad på Tradera. Köpte en grej som var ny med tags. fick den o den luktar inte OM, tagsen ser annorlunda ut när man granskar dem. sen är det ett vitt iläggsblad mellan första o andra sidan i den lilla katalogen (En av tagsen alltså) samt ett likadant mellan nästsista o sista.

Besviken som tusan, jag vill absolut inte ha falska grejor och trodde i min enfald att det var äkta då traderaren har massvis av pos omdömen o sålt många såna plagg

btw: hittade ett par svarta haigt pant i min strl i vår affär i stan. till halva priset!!! DÅ blir man glad!

• Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-05-22 22:58:16 följande:
    Siabellon: Trist! Har du kontaktat säljaren och sagt att du vill häva köpet? Härligt med rea, jag väntar också på att affärerna ska börja rea OM, då blir det shopping!
    jo, jag mailade för ett par timmar sen o frågade om äktheten men har inte fått svar än. jag är skitnervös för jag vill verkligen inte bråka med nån(är så där mesig ni vet) men jag är nästan säker på att det är kopia.Får se vad säljaren svarar.......

vet ni när rean börjar ordentligt??
  • Siabellon
    Innerjoin skrev 2009-05-22 23:15:44 följande:
    Ang. OM kopior så kan man läsa här: bambi.blogg.se/2009/april/varning-for-odd-mol... och här: bambi.blogg.se/category/odd-molly.html (scrolla ner lite, vet inte hur man länkar direkt till inlägget...)
    Oj vilken blogg! Där fastnade man ju i en massa kul OMläsning!
    Ja, jag är nästan 100 på att det är en kopia jag köpt. granskade tagsen i dagsljus o de är def olika, bla i färgnyanserna. Sen luktar den starkt av nån parfym som def INTE är OM karakteristiska. De har väl bara den doften, eller hur? Jag har ju en massa massa OMplagg o inte ett enda har luktat som detta o de alla luktade likadant.

Säljaren har ff inte hört av sig så vi får se vad svaret blir. Men denne har inte haft många av samma vara ute till försäljning utan kanske 3-4 plagg som är lika, sen läggs det ut nya kontinuerligt. Men inte ett enda negativt omdöme o inte ett ord om att det är misstänkta kopior........

Nä, ska jag handla på Tradera så är det gamla godingar som man missat att handla.
  • Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-05-23 09:47:37 följande:
    Siabellon: Det skulle vara bra om du kunde PMa om vem man bör akta sig för på Tradera, om nu säljaren inte hör av sig.
    Japp! Väntar ff på svar.........min man säger att det bara är att skriva att jag polisanmäler. men som jag skrev innan så är jag lite mesig. vill vänta o låta säljaren ge sitt svar först. funderar på att ta kontakt med OM, vet att de ville ha hjälp förut iaf.

Visst var det väl nån här i tråden förut som också trodde hon blivit lurad på tradera? en sån där tunika med rynktråd fram har jag för mig det var. Vore intressant att kolla med henne om det är samma säljare.
  • Siabellon
    Kajsan skrev 2009-05-23 17:51:05 följande:
    Kollade Odd Molly på outleten i barkarby idag, fanns inget kul bara sånt man inte vill ha. Men massor av jeans.
    Shit! HAr OM en butik där?? Hade ingen aaaaning! Egen butik eller är det en annan med olika märken?

Jag har ff inte fått svar på min fråga ang äktheten på plagget jag budade hem. Börjar ana oråd. Det har gått ett dygn nu sen jag mailade o annars har mailkontakten varit snabb, alltså när affären var pågående.
    Kanske sitter det en säljare som är lite orolig nu.

Tycker absolut inte om att köpa kopior, dels med tanke på kvaliteten men också för att man oftast stödjer maffialigor runt om i världen. Inte bra! Sen såklart tycker jag det är elakt mot grundmärket också.
  • Siabellon

kollade pers infot hos traderasäljaren o det står att denne brukar va bortrest under helger. MEN, det står också att det bara är originalOM som säljs. Blir osäker nu men jag tycker inte det stämmer med framförallt doften o utseendet på tagsen. Borde jag inte lita på magkänslan o min kunnighet ang OMplagg. Har ju säkert ett 50tal såna plagg vi det här laget...........(minst, när jag gör ett ssnabbt överslag i huvudet - huvva!) Har man inte skaffat sig näsa för hur ett äkta plagg ska se ut o kännas o dofta då?

• Siabellon

har fått svar. hon hävdar att det är äkta vara och att kläderna kommer fr en butik. ang doften sa hon att den kan ha tagit lukt av andra plagg i butiken. vet ff inte vad jag ska tro, Tagsen stämmer ju inte varken i färg eller utförande även om det är snarkilt. Vad tror ni?

• Siabellon
    Kajsan skrev 2009-05-23 21:58:50 följande:
    Bor du nära en butik som har mycket OM så kanske du kan gå dit och jämföra/ be personalen om hjälp?
    Ja, det är ju en sak att göra förstås. har tagsen från en hel del 09plagg kvar och denna tag skiljer sig fr de andra, det gör den. (har jfrt med åtminstone 6 taggar nu). Nåt med texten + färgen på hela taggen. Sen det där försättsbladet eller vad man ska säga i början av den lilla medföljande boken. Nån annan som fått helt vita blad efter första bladet samt före sista i boken?

Ska kanske maila OM o kolla med dem trots allt. Eller gå ner till butiken i stan o kolla om de kan se.

Bina: jag har också fått plagg fr onlinebutiker som knappt luktat nånting men den här luktade mycket! O inte var det OM karakteristiska doft. snarare nån syntetisk rosdoft eller nåt. Säljaren hävdar att mitt plagg kan ha tagit doft av andra plagg i butken där de hängde.......
    SVÅRT!!!!
  • Siabellon

Noas mamma skrev 2009-05-24 10:02:03 följande:

Hallo alla ni med bra koll Tänkte dra mig in till stockholm och köpa mig en make out dress gärna i gul. nån med tips på butik som kan ha dom? har snubblat över odd molly massor med gånger men nu när jag väl ska handla så står de helt still!
    Odd Mollys egna butik på Humlegårdsgatan 13, Mathilde i PKhuset, Mathilde på Biblioteksgatan, Wink eller vad den heter i Sturegallerian.
  • Siabellon
    Pokergirl skrev 2009-05-23 23:14:29 följande:
    Mina klädesplagg jag köpt nya har inte heller luktat något, märkligt med rosdoft. Det finns ju några säljare som säljer ut sina webbutiker via tradera, kan ju vara en sån. Jag blir lite osäker, men var det inte tunna blanka blad i tagsen på min pointelle? Ska kika i butik imorgon om jag hinner och se hur tagsen där ser ut.
    Snällt av dig! Jag trodde nog att det var en sån säljare jag med. Vi får se, jag tycker det är skitkonstigt med förklaringen om doften. Det gör mig misstänksam. Handlar jag OMplagg i fysiska butiken är ju doften borta så gott som helt så hennes förklaring är lite konstig
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna