Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Pokergirl skrev 2009-06-08 09:58:51 följande:
    Bina: Lycka till på intervjun! Den tröjan är superbekväm, men jag tycker den är för varm numera. Vet inte om det beror på graviditeten eller sommaren men jag gissa på det förstnämnda.   Siabellon: Den bruna från höstkollektionen var helt ljuvlig, jag vill också ha access och kunna smygkika på höstkollektionen.Ingen som sett till några extrapriser denna vecka?
    Jo, jag flaggade ju igår för butikcha.dk/catalog . Men de ligger i Danmark så det blir ju lite dyrare frakt. Å andra sidan har de 20% .
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-08 19:30:10 följande:
    PPP grattis! *avis* Idag trillade det in två paket - Livealot blouse almost black och Private embroidered dress grey
    Känner du mina fina vibbar i embroidered dressen
    Den liksom oooooooosar Powerpuff, ellerhur???
  • Puffig Pingla

Hurra!
    Mitt Ajabajapaket kom idag.

En Pointelle - Midblue, en Basic cotton cardigan - Rose (superskön) och en Cupcaketop - chalk. G'damn vad de är stora. Tom på mig

• Puffig Pingla
    Audrey Will skrev 2009-06-08 20:36:49 följande:
    Hej Tjejer! Jag hängde lite i förra OM-tråden, men pga halvtaskig budget denna månad har det "bara" blivit en "A tribute to the ordinary T-shirt". Supernöjd dock! Nu laddar jag inför en lite större shoppingrunda snart, och är så sugen på "Livealot" blusen, och jag ser att du köpt en sån Bina! Får jag fråga dig hur längden är? Hur lång är du och hur långt räcker den dig? Jag är 1.78 och är lite orolig att modellen är för kort för mig. Supertacksam för svar!
    Jag kollar min i stället. Jag är 1.72 (men storbystad). Min livealot hamnar ca 1 dm under naveln på mig. På en tunnare person skulle jag väl tippa att den går ner till jeansfickorna

Men den är kort i modellen. Den är grymt snygg om man har en Spoiler underklänning under. Eller sin grå otroooooligt snygga embroidered underdress under .
  • Puffig Pingla
    Audrey Will skrev 2009-06-08 21:52:24 följande:
    Powerpuff - supertack! OK jag är ju lite längre än dig, men har liten byst, så kanske längden funkar ändå. Ska definitivt satsa på en snygg underklänning - perfekt sätt att "förlänga" blusarna på när man är lång! Har bara en av Odd Mollys äldre underklänningar, men den är helt i bomull, och lite stel, och faller inte så snyggt under tunna blusar. Bina - tack ändå! Är även grymt sugen på Agnetha overallen - jisses vad mysig den ser ut! Fast blir väl mest som mysdress på hemmaplan, och då känns den lite dyr. Hittar inte den på så många webshoppar längre, känns som dom sålt slut!
    Åh, jag såg overallen någonstans på webben idag. Den var på rea oxå Vilken strl är du ute efter om jag skulle snubbla på den igen?
    Har minne som en guppi så jag kan inte komma på var jag såg den men det kommer nog tillbaka. Garvade iaf åt tanken på mig själv i en sådan; mer Inga Gill än Agnetha
  • Puffig Pingla

Jag handlade därifrån härom veckan och fick snabb leverans och bra svar på mail oxå. Men jag kanske hade tur?

• Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-09 20:35:55 följande:
    Jupp 0=XS1=S2=M3=L4=XL
    Och nu har jag vaknat. Kan ju inte låta Bina hugga hela tråden för sig själv .

Jag vill oxå ha säljarnamnet. Pliiiiiiiis.

Åsså till storlekarna. Kanske ska klargöra att en XL inte direkt är någon bjässesize. Lägger till en kolumn:

XS = 34-36 (0)

S = 36-38 (1)

M = 38-40 (2)

L = 40-42 (3)

XL = 42-44 (4)

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna