• Sylt

Odd Molly tråd för oss inbitna

nick name skrev 2009-08-04 21:02:43 följande:

Jag frågar igen: Vilka säljer OM i Göteborg nuförti'n? (behöver ej vara rea)Charlotte, Fuirucco?Funderar på att gå på Madonnakonserten i min Indydress, det kan man göra va?
    Åhléns, Milk and Honey, Kålle o Ada, Minzo, Rus.kn, Venti Nore
  • Sylt

nick name skrev 2009-08-04 21:02:43 följande:

Jag frågar igen: Vilka säljer OM i Göteborg nuförti'n? (behöver ej vara rea)Charlotte, Fuirucco?Funderar på att gå på Madonnakonserten i min Indydress, det kan man göra va?
    www.hittaplagget.se/clothes/region5.asp
  • Sylt

Dun --> Jag vill också veta! Jag har fått mått på strl 2 (av den mörka smalare? varianten) om du vill ha? Efter vad jag har läst verkar vi ha ungefär samma strl (fast på dina bilder ser du ut som en trimmad sparris jmf m mig)

• Sylt
    jompa skrev 2009-08-07 09:41:12 följande:
    Trimmad sparris har jag aldrig hört förr, bra uttryck. Och ja Dunnis är inte såååå stor som hon säger
  • Sylt
    Duntoffla skrev 2009-08-07 09:47:00 följande:
    [citat]
    Haha...skenet bedrar. Du har inte sett baksidan Jag tar gärna mått på strl 2

"Midjemått 88 cm (byxorna är inte midjehöga, utan kommer i ca navelhöjd) och
    beninnerlängd 82 cm.
    Byxorna är lite stretchiga, men har mätt utan att dra.
    Jag är en 38 och byxorna är stora för mig"

Svar ang. ett par mörka OM på Tradera.

• Sylt
    Duntoffla skrev 2009-08-07 10:21:36 följande:
    Tack! Hmm... jag är mest orolig över häck och lår. Midjan är relativt smal. gud, vad svårt. Kanske ska chansa på strl 3 då? 2 är uteslutet då jag vet att de kommer fastna på häcken/låren.
    Jag hade satsat på 3:an.

"Strl: 4, smal byxmodell, midjemått: 97 cm, innerbenslängd: 93 cm" (mörka, mått fr Tradera).

Vet inte om de ljusa är större?
    Vad jag fasar för är att de är för låga i midjan, fram är det ju helt ok men bak.... Väljer man en för liten strl blir detta problem bara värre... Gör jag det lättare för dig *asg*

Nu skall vi sticka till beachen!
  • Sylt
    jompa skrev 2009-08-08 08:37:01 följande:
    Någon som vet hur dessa är i stl.www.tradera.com/ODD-MOLLY-11A-VELVET-HOOD-Stl...Är de små så man kan gå upp en stl mot den man brukar ha?
    Godmorgon!

Jag har ca str 38 (1-2 i OM) och provade en strl 2. Tyckte att den var ganska stor till mig, mer som "träningsjacka" än "fin liten jacka"
  • Sylt
    Duntoffla skrev 2009-08-11 21:44:27 följande:
    Fick hem pleated denim-kjolen idag från snälla Sylt här. Den är ju helt fantastiskt skön. Inte alls som min andra stela jeanskjol. Imorgon blir det nog den och min cupcake longtop om vädret tilllåter
    Roligt att kunna hjälpa en OM-syster *fniss*
  • Sylt

Tjohoo! Jag har bokat en parkas!

Det var ngn som undrade över lev och jag fick besked i mitten av sept. Kommer att kosta 1995:- (den utan volangen nere i kanten). Kanonpris, kanske behöver man mer än en... *asg*

• Sylt

*skriver som en kratta - men ni förstår*
    Jackan skall alltså komma till butiken i mitten på sept....

• Sylt

Gaah, det verkar inte vara min dag idag....
    En lilarutig tunika (barnyard?).

• Sylt
    Morty skrev 2009-08-15 14:28:41 följande:
    Åh vilken lycka!! Kan man boka redan nu? Hade jag också velat göra. Kanon pris! Jag vet bara inte vilken färg jag ska välja. Velar fram och tillbaka....
    Jag pratade med en webbutik i ett annat ärende (strul) så hon skall ringa mig när de kommer. Jag velar också ang. färg, tror att det slutar med en almost black.... fast chocolate är inte heller fel.... eller röd....

Just denna butik kommer att få in massor av dessa jackor - jag meddelar helt klart när de finns på lager!
  • Sylt

Oj, många som är sugna på parkas-jackorna
    Butiken jag pratade med var Country dreams. Har förstått att detta inte är favvisaffären här i tråden, men jag blev väldigt trevligt bemött. Sen bor jag nära också

Tror inte att det går att boka, men hon skulle få in många och skulle ringa mig så fort de kom in. Jag meddelar er sekunden efter!

Jag tror att det blir en almost black i strl 2? Den skall vara lite annorlunda mot förra årets, lite mattare i tyget.

• Sylt
    Morty skrev 2009-08-15 18:27:53 följande:
    Kollade nu för jag blev lite nyfiken på var affären låg någonstans, vi bor nog nära varandra då. Nu när jag tänker efter så har jag ju sett deras reklamskylt vid väg 100....
    isako skrev 2009-08-15 15:12:26 följande:
    Ohh grattis!! Vilken är det? Bild? *nyfiken*Vill köpa en ny jacka men osäker på vilken....
    www.country-dreams.se/bilder/ny/sma-klara/oddmolly2.jpg (gamla modellen)

*nej, inte min butik*
  • Sylt
    Mabimao skrev 2009-08-15 20:37:58 följande:
    Var för snabb att skriva, hade inte läst färdigt tråden till slut innan jag uttalade mig. Du har redan skrivit vilken butik det var.Jag är bara allergisk mot att hålla saker för sig själv här. Då tappar ju liksom denna tråden lite sin mening. Men nu gjorde du ju inte det så förlåt!Sorry
    Hihi, jag försöker inte vara hemlig
    Tror inte att man kan "boka upp sig" genom att komma på en lista, men hon har lovat att ringa mig när de kommer. De skulle få in många. Tydligen var det svårt att få tag i dem förra året, så denna säsong är de bättre förberedda
    Mabimao skrev 2009-08-15 20:25:07 följande:
    Är det den som inte finns på bild?
    Ja, den finns inte på bild än, men den kommer att vara lik förra årets (den som jag länkade till). Tror att butiken även kommer att få in den andra modellen (med volangkanten nedtill).
  • Sylt
    Kajsan skrev 2009-08-15 21:44:40 följande:
    Ja, nä, därifrån lär jag inte handla
    Tänkte nästan det
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna