Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2009-08-12 23:24:09 följande:
    Jag ser att det tipsas mycket om linnen att ha under koftor och dylikt. Är det bara jag som har problem med att jag måste ha tröja för armhålorna. Jag vill liksom inte ha koftor och annat direkt emot för jag vill inte tvätta så ofta. Vill ju inte slita i onödan. Jag har alltid tunna väldigt åtsittande bomullströjor, mest u-ringat under. Det har jag under allt som har ärm så att säga.. El använder ni sådana där armhålsskydd eller tvättar ni era plagg och koftor varje gång - (el efter ett par gånger)? Detta gäller givetvs nte på sommarplagg.
    Under koftor har jag ibland linne och ibland tunna tröjor.

Däremot tycker jag att det är svårt att ha något vettigt under ex min lovefirst tunic. Den är ju lite kortare och därför vill jag ha ett linne med spetskant som sticker ut. Långärmat funkar inte så bra under då jag inte vill att tröjan ska synas i ärmarna.
  • Duntoffla
    elma skrev 2009-08-13 07:46:23 följande:
    Duntoffla: angående linne med spets nertill; Lindex hade några på rean, finns det roa kvar i deras outlet på internet, sedan har NOA NOA jättesöta med genombruten spets med 70% rabatt nu, jag har köpt några sådana, titta i mitt galleri. Noa Noa hade äve sådan med bredare spets, men inte i min storlek....
    Ah, de var ju fina. Har du köpt på nätet eller i butik?
  • Duntoffla
    alias skrev 2009-08-13 17:55:14 följande:
    Jag har shoppat loss rejält i Odd Molly-butiken idag, härligt! Kläderna är ännu finare IRL än på bild. Och som vanligt hittade jag nya älsklingar, såna som jag inte direkt suktat efter på bild ... Det var så underbart att bara få välja och vraka - allting fanns ju, i alla storlekar och färger! Mest kär är jag i #016 check me blouse, den är helt ljuvlig!!! Jag rekommenderar varmt ett besök ...
    Åh vad roligt! Förstår att det måste varit en härlig känsla!

Vilken är det? Hittade inte numret på OM´s hemsida. Antar att den är liknande Check me tunic fast i blusmodell?
  • Duntoffla
    alias skrev 2009-08-13 18:14:07 följande:
    Det är den i andra raden uppifrån, på MilkandHoneys sida, finns i rosa och blått, jag köpte rosa ... Väldigt figursmickrande och kvinnlig i modellen. En anna favvis, som jag inte köpte, är klänningen i plysch. Den fanns i rosa och svart (ser att MoH har den i blått). Den funkar nog tyvärr inte på mitt jobb, lite för mycket myspys, men ÅÅÅÅH vad jag vill ha den! Funderar ...
    Jättefin! Kan tänka mig att den är snygg på. Jag är sugen på den blå Check me out tunikan. Är ju lite liknande.

KLänningen ser mysig ut men inte ens på mitt jobb skulle det nog funka att gå i plysch om dagarna.

Vad köpte du mer? Du får visa i BT sen
  • Duntoffla

Hej tjejer!

Smet in i OM-butiken på väg hem från jobbet. Kom ut med en Check me tunic i blå/vitt. Så skön!

Dessutom hade min Lovefirst tunic i chalk som jag fyndade på Trendsales kommit på posten så nu får den rosa andra vandra vidare. Har ett paket på Posten som jag hoppas att sambon ska hämta ikväll. Tror det kan vara min blus från T.

Härligt när garderoben börjar få lite nya kläder

Jag hittade även en brun kjol på OM som jag nog ska köpa framöver. Blir nog bra i höst till bruna stövlar (måste bara hitta nya såna också )

Det fanns några fler saker jag blev lite sugen på men jag får nog vänta till lönen {#lang_emotions_money_mouth}

Skrutterutta
    n- Supersnygg du är i BT!

• Duntoffla
    Toddes fru skrev 2009-08-14 20:19:55 följande:
    Nu har det handlats:) Det blev frill top i vit, velour frill pant chocolate, velour hooded tunic chocolate. Har hooden i velour från förra vintern och också en frotté från våren...och älskar dom. Sitter och funderar på en frill top i svart och en light cotton embroided dark blue också hmmm eller ska man ha en check me tunic i chalk??? svårt val...
    Ja på den sista
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna