Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Mamma2001 skrev 2009-07-13 00:13:35 följande:
    Jasså? Och jag som tänkte nöja mig med butiken där vi ska bo... Salta Stänk som ligger i Vaxholm. Så mysig liten butik!
    Den är jättesöt. Visste faktiskt inte att de hade OM. Å andra sidan har jag inte varit i Vaxholm på något år (bara fyllt på bensin på båtmacken).
  • Puffig Pingla

Näää, jag har svårt att se dem som tantiga och har fö inte sett dem på någon äldre heller. Den enda över 50 år jag sett dem på är min styvmor som är 62 och ser ut som en 30-åring.

Jag bor ju i Lattelandets högborg där alla 30-something har Odd Molly, Bugaboo och kör SUV. Har snarare ågren över att det blir Molly-inflation i området än att någon äldre skulle ha det. Det känns nästan en smula pinsamt när man i lokala ica-butiken ser 10 mollysar.

• Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-07-13 10:12:59 följande:
    Powerpuffpingla.. eller hur... därför måste vi börja ragga rariteter hellre än nyproducerat. Svårigheten är att vi krigar om samma storlek Kram på er alla, nu är jag reseklädd och klar... lik Pingla i fredags.Herråååå..everydaymolly.blogspot.com/
    Ja, vad gör du kvar???? Åk till de rätta delarna i landet .

Väääääääääldigt lik PPP i fredags men du fegade ur och petade in ett linne. Säger bara - show'em what you've got!
  • Puffig Pingla
    LR75 skrev 2009-07-13 10:59:23 följande:
    VArt kan jag hitta en Lovely Knit i storlek 4? Absolut INTE rosa...Någon sa att hon såg ut som Miss piggy i rosa...och jag kan bara säga me too! Miss Piggy x10.Vet någon vilka färger som kommer i höstens kollektion?Bara måste ha en Lovly Knit............
    Körsbär kommer tydligen i höst. Ska kolla om jag har någon bild.
  • Puffig Pingla
    alias skrev 2009-07-13 12:58:56 följande:
    Min nya craving -Field of Lace i vitt, storlek 3. Någon som vet var den finns? MUST HAVE!
    Öhum..... *harkel*... någon med köpstopp fick med sig en sådan i en påse idag. Vet inte riktigt hur den hamnade där. Speciellt inte när vederbörande ser ut som ett paket prinskorvar med volanger på. Men den är ju så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin.

Ang butik: du menar vitt och inte chalk? Jag har knappt sett några vita.
    Men jag vet iaf att Mathildes båda butiker och Wink i Sturegallerian har Fields of Lace i flera färger. Och de hade 3:or kvar.

*går och gömmer mig i garderoben*
  • Puffig Pingla
    Milliemolly skrev 2009-07-13 13:57:18 följande:
    Tack för tipset! Linnet är köpt med skickebud. Vad säger ni experter om Pointellelinnet? Har ni er vanliga strl eller går ni upp eller rent av ner i strl?
    Jag är en stadig 4:a och går ner en storlek i Pointelle (i alla modellerna).
  • Puffig Pingla
    freemind skrev 2009-07-13 14:07:16 följande:
    Prova den under dina Livalot... supersnyggt. Eller under en kofta :) Då försvinner prinskorvspaketet och kvar blir den underbara spetsen upptill och volangerna nertill :)
    Klok du är..... ska testas vid hemkomst.
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2009-07-13 14:12:24 följande:
    HejKikar in i er tråd. Har inte ett enda OM-plagg men är bra sugen på några. Finns det någonstans där de har lite bättre rea typ 50%? PLaggen är ju så himla dyra annars   Är sugen på en lång cardigan bland annat.
    Det beror lite på var du bor. I Sthlm så har Mathilde i PK-huset det största utbudet på 50%.
    En long cardigan är nog ganska svår att hitta på rea eftersom den var i höst/vinterkollektionen förra året. Kanske att den finns på någon outlet. Om det nu är "long cardigan" och inte en "lång kofta" du söker?

Är det en lång kofta (för att inte blanda ihop det med den andra) så finns Grandmas coat på rea på flera ställen. NK har den i lila tex.
  • Puffig Pingla
    Audrey Will skrev 2009-07-13 14:24:16 följande:
    Jag har lyckats får fläckarna vid sidan, typ på booben, så halsband funkar nog inte.. Brosch har jag funderat på, men blir det inte enorm tantvarning då? Jag menar superpleated är ju redan liiite åt tantvarningshållet med sina klädda knappar och allt.. (orolig min mormor kommer ge alltför för många komplimanger då )
    Snickra ihop en cool lila Mollyrosett och sätt där? Eller ser det ut som "the third nipple" då?

Jag har annars sjalar över mina fläckar. Vi storbystade har ju liksom ständigt en hylla som samlar upp allt som ramlar neråt.
  • Puffig Pingla
    Audrey Will skrev 2009-07-13 14:33:52 följande:
    Mmm kanske det kanske det! Ja det får ju bli nån lite kitschigare brosch isf, ingen came´ brosch..
    En schysst trollslända kanske? Eller en fjäril. Känns inte det lite Mollyskt?

freemind skrev 2009-07-13 14:27:12 följande:
    Får vi en bild? Med huvud ? ;)
    Kommer nog aldrig bli huvudbild i bloggen. Har ett sånt jobb att jag ligger lite lågt. Är man nyfiken får man gå in och spana på pärlhemsidan.
    (Sorry OT igen).
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna