Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Sandra G skrev 2009-07-13 21:45:13 följande:
    Man kanske ska gå dit och se om de har nån Grandmas coat. Den ser så härlig ut.
    Ta den i PK-huset då. Biblioteksgatan har nästan ingenting kvar. Annars så kan du ju ringa innan. Jag har ju inte varit där sen i torsdags .
  • Puffig Pingla
    Audrey Will skrev 2009-07-13 21:53:39 följande:
    Tack! Nu känns det bättre Köpte du din Fields of Lace på 50%? (min kommer imorgon, längtar!)
    Jupp, hela 1100 balubas. Tur att man köpt gourmetmat för en månad framöver redan .

Nu saknas ju bara en rosa art cashmere cardigan att ha över. *suckar*
  • Puffig Pingla
    Audrey Will skrev 2009-07-13 22:15:09 följande:
    Men eller hur, var det inte den Karins dotter (vet ej vad hon heter) har på sig på bilden i Bambis blogg? I väntan på min Fields of Lace imorgon rotar jag förtvivlat genom garderoberna efter en annan lite kofta som hade kunnat duga så länge, men dom verkar ha blivit kvarglömda allihop i vårt andra hemland. *sur över att jag packar som en åsna*
    Men om man har lite sparrisform behöver man ju ingen kofta över.
    Kom på en schysst combo nu (om man är lång och smal):
    Fields of lace med en solid cotton tee (den kortärmade) under, ett par svarta stuprörsjeans och ett par schyssta tollor till. Borde ju bli scheizesnyggt.
  • Puffig Pingla
    Siabellon skrev 2009-07-13 22:14:07 följande:
    Fy fan vad ni handlar tjejer! jag blir avis så jag döör! här går man o kollar turistshoppar o hittar inte ett smack.eller jo, jag hittade ett fint halsband med swarowskistenar på nåt som heter Amor-Amor för 25€. alltid nåt! Åh gud vilket tjat det är om den där Grandmas Coat också. Har aldrig varit sugen på en men tack vare er så MÅSTE jag ha en nu. Vilken färg? Vilken strl? Fr var om man är i Kräkland o hemma i svedala har en pytteaffär med typ 10 mollyplagg varav 0 på rea?HJÄÄÄLP!!(jag har druckit en dubbel espresso vid 19tiden och då är det liksom sovakört för mig före 00, därav mitt babblande-något maniskt ser jag)PPP_känn ingen brådska, är bara lite nyfis!
    Men honey! Klart du ska ha en Grandmas. Du skulle ju vara vrålsnygg i den lila.

Jag ska ha något fint till dig att titta på snart. Bina har åsså lagt beställning på en grej som tar en evighet (men är kul) att få ihop.

*trallar "vi är bästa vänner å vi bor i miniland"*
  • Puffig Pingla
    Audrey Will skrev 2009-07-13 22:15:09 följande:
    Men eller hur, var det inte den Karins dotter (vet ej vad hon heter) har på sig på bilden i Bambis blogg? I väntan på min Fields of Lace imorgon rotar jag förtvivlat genom garderoberna efter en annan lite kofta som hade kunnat duga så länge, men dom verkar ha blivit kvarglömda allihop i vårt andra hemland. *sur över att jag packar som en åsna*
    Tror ärligt talat att de har den ensambeln som uniform i butiken. Jag har sett den på tre expediter i OM-butiken (dock varierar de i storlek, expediterna alltså).
  • Puffig Pingla
    Sandra G skrev 2009-07-13 22:16:33 följande:
    Fortsätter tjata om Grandmas coat Kommer den att finnas med i höstens kollektion också?
    Vet faktiskt inte. Tror egentligen inte det. De satsar nog på long cardigan i stället som långkofta.
  • Puffig Pingla
    Audrey Will skrev 2009-07-13 22:27:53 följande:
    Lol! Sparrisen, skulle det va jag? I like din ide´, och jag läste även tipset om Livealot ovanpå Fields of Lace-tipset i din blogg - nice tror jag!
    Du, nån annan smal typ.... {#lang_emotions_innocent}

Tror det var freemind som tipsade om det. Hon köpte ju en i förra veckan när hon löpte amok på Mathilde.
  • Puffig Pingla
    Duntoffla skrev 2009-07-13 22:39:47 följande:
    Ni som är proffs...jag letar (utöver Grandmas coat) efter en vit tunika med blått mönster nertill, puffärmar har jag för mig, samt en ros på ena ärmen och blått vid halsen också. Har ni någon aning om vilken tunika/blus jag menar och var jag i så fall kan hitta en?
    "Bubble dress" el "light cotton embroided"?
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-07-13 22:43:10 följande:
    Ni som har Grandmas, använder ni den som jacka? Inomhus på vintern?Hur stor i storleken är den? Skall man gå ner en stl, eller bara välja den mindre som man är en mitt-emellan-storlek?
    Jag använder den som jacka med jeansjacka under på höst och vår. På sommaren som kvällskofta och på vintern och senhösten som innekofta.

Jag tycker den är normal i storleken. Dvs för mig som är en stor 4 är den som ny liiiite trång från början men den töjer sig.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna