Inlägg från: villemina |Visa alla inlägg
  • villemina

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hur snabbt har ni fått era grejer ni som beställt från Havens nätbutik?
    Denise (tror jag hon hette) ringde därifrån nyss och berättade att Livealoten jag beställde fanns kvar och att den skickas så fort som möjligt. Ville inte vara påträngande och fråga exakt NÄR den skickas.
    Vill ju helst ha den i posten imorgon, men det är nog inte möjligt, skickas säkert med snigel-post...? Någon som vet?

*hoppar upp & ner*

• villemina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-11 16:03:54 följande:
    Mwahahhaahaaaaaa...   en till vars kläder jag "boppat" (provade den igår). Sprider mina Powerpuffbaciller till hela OM-truppen. Den är jättesnygg på mig (bara lite liten). Du kommer bli såååå nöjd.
    Puffig Pingla skrev 2009-06-11 16:11:43 följande:
    Jag har jättelångt till Hörby men det gick ju för *#¤@£$*@ att ringa och beställa. Så nu lyckades jag bränna ännu mer skattepengar. Dessutom hade ju ägaren mage att vara trevlig så man blev ju toksugen att åka ner och kolla i butiken på sin årliga Skåne-tour.
    Jaså, man kan ring o beställa? Kanon!!
    Tror du att Livealoten kan passa mig då?? Jag skulle egentligen behöva storlek 2,5 på mina Mollysar. Ofta är 2:an för liten med 3:an lite för stor...
    Vad tror du??
  • villemina
    Audrey Will skrev 2009-06-11 18:33:02 följande:
    Oj! Ja då kan väl jag som är 1.78 fetglömma den.. även om jag så tar en 3:a!
    *bööööl*

Jag är ju 175 cm över havet, blir den en magtröja till mig då??

Återstår väl att se när den väl dimper ner i postlådan.
  • villemina
    Audrey Will skrev 2009-06-11 18:54:58 följande:
    You are my guinea pig! Ska bli jätteintressant att höra hur den sitter på dig, hoppas den kommer passa!!
    Yeah!

Hoppas den inte skickas med Ö-post så jag har den om typ 2 veckor, eller nåt.
    Det verkar ju inte va några problem att få igen pengarna om det skulle vara så att den inte passar.

www.tradera.com/Odd-Molly-blus-modell-862-storlek-2-var-09-auktion_93626002
  • villemina
    Audrey Will skrev 2009-06-11 18:56:52 följande:
    Eller "Vikten av att vara snyggt klädd när Kronofogden ringer på"!
    *ASG*
  • villemina
    Puffig Pingla skrev 2009-06-11 18:53:03 följande:
    Vill påpeka att vi inte snackar skit här. Vi bara leder folk in i rent och hederligt shoppingfördärv Nästa tråd får heta "Odd Molly för inbitna - Din väg till ruinens brant (men du är lycklig under tiden)"
    Hehe...
    Jag tycker det är lite kul, jag har aldrig varit speciellt klädintresserad innan, handlat det mesta på H&M, liksom.
    Men det är nåt speciellt med Odd Molly... Jag är beredd att ta ett aptrist extraknäck bara för att få handla Mollysar. Finns väl iofs inte speciellt många extrajobb nuför tiden.
    Vill helst jobba lite - tjäba massor. Tips?
  • villemina
    villemina skrev 2009-06-11 19:01:26 följande:
    Hehe... Jag tycker det är lite kul, jag har aldrig varit speciellt klädintresserad innan, handlat det mesta på H&M, liksom.Men det är nåt speciellt med Odd Molly... Jag är beredd att ta ett aptrist extraknäck bara för att få handla Mollysar. Finns väl iofs inte speciellt många extrajobb nuför tiden. Vill helst jobba lite - tjäba massor. Tips?
    Sorry min kassa stavning:

TJÄNA massor menade jag ju off kors. Pengar, alltså. Eller kanske man kan få betalt i OM-plagg? Det hade passat mig ypperligt.
  • villemina

Hjälp! Jag vann en sån här:

2.bp.blogspot.com/_fpPNJg3C8qw/SW9UveCT_TI/AAAAAAAACMo/hIrbvWbntMs/s400/10040549_h1.jpg

...på Tradera precis! Fast vinröd och orange. 490:-...

Vad slarvig och kollade inte storleken riktigt, upptäckte nu att det var en 2:a!!! Jag har 3 i alla mina andra Mollysar.

Hur är denna i storleken?? Jag är en storlek 40 i vanliga fall. Kanske kan gå...?
    Mina blusar i stl. 3 sitter ganska löst, skulle (som jag skrivit innan) haft allt i storlek 2,5 egentligen, men det finns ju inte.

Tror ni det blir helt galet med en 2:a i denna modellen???
    Vad heter modellen, förresten??? Vad har ni att säga om den? Jag gillade den vinröda färgen ihop med det orange. Snyggt både till vita eller blå jeans.

Help...

• villemina
    Bambiblogg skrev 2009-06-12 13:41:32 följande:
    Den är rätt så stor i storleken, så om du ligger mellan 2 & 3 så kan du nog ha en 2:a!Modellen heter Light Cotton Embroidered! Jag älskar mina! Har flera ut flera kollektioner!Har ni sett den roliga listan som bambi (bambi.blogg.se) har på sin blogg idag? Vi kanske borde ta och göra en varsin här?
    Tack!! Vad bra! Då ska det nog funka med en tvåa! Jippie! Tyckte det var ett bra pris jag kammade hem den för! Vad kostade de i butik...?

Jag såg listan, blev mycket sugen på att göra en likadan.
  • villemina
    Siabellon skrev 2009-06-12 14:00:10 följande:
    Just ja:Kan inte alla berätta om när ni köpte ert första mollyplagg o vilket det var?Som jag skrev på Bambis blogg så var det den gråa ullklänningen för mig. Kommer inte ihåg vad den heter dock. kan det ha varit 2-3 år sen? Sen var jag fast!
    Detta plagg tog min Odd Molly-oskuld:

www.havenstockholm.se/Anna/images/shop/140_329A.jpg

...sen dess är jag fast.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna