Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bambiblogg skrev 2009-06-09 20:54:29 följande:
    Men så skiljer sig storlekarna en hel del från plagg till plagg... jag har allt från storlek 1-3 på mina plagg.
    Japp, jag drunknade ju i 4an på Cupcaken. Var nästan lycklig över det. Kände mig som en liten smalis
    Å andra sidan finns det inte en suck i h*vete att jag kan få igen en 4a i "livefirst dress".
  • Puffig Pingla

Bina din lilla morrhoppa!!!!  Du har köpt en Berry!!!!!!!! Är grön av avund! Fullkomligt storknar av avund. {#lang_emotions_djavulsk}

• Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-09 21:25:16 följande:
    livebilder kommer till helgen *kär*
    Hmmmmm.... skattepengarna kom idag... *klurar* Paris med maken el en Berry??? Undrar om man kan lura maken att om jag ska med till Paris så behöver jag en Berry för att passa in där?

(han ska på tjänsteresa dit och tycker att hans snåla, lata fru borde följa med)
  • Puffig Pingla
    Kajsan skrev 2009-06-09 21:47:18 följande:
    All odd molly till 20 % idag
    Var det bara idag? Annars får man väl hitta sig ett ärende till Sumpan i morgon. (Egentligen inte ett problem då vi har huvudkontor där .)
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-09 22:16:32 följande:
    Hej! Jag skulle säga 2-3 med betoning på 2.. de är lite olika i storlekar beroende på modell så det bästa är om du har möjlighet att prova alternativt hojta här och fråga om just det plagg du är intresserad av så finns det oftast någon härinne som har det och kan säga några ord. Reor.. om du backar lite bakåt så finns det tips. Lycka till men akta dig - det är lätt att bli beroende
    Beroende - No kidding! Jag föll ner i träsket på bara några veckor. Ibland är det skönt att vara lite förstor för vissa av plaggen. Blir liksom billigare då.
  • Puffig Pingla
    Audrey Will skrev 2009-06-09 22:44:30 följande:
    Fr.o.m nu ska jag använda hakklapp när jag har Odd Molly på och äter.
    ...och köpa 10 burkar Vanish

Det är den oskrivna lagen - "Bär Molly och du skall spilla"
  • Puffig Pingla
    Bina skrev 2009-06-09 22:55:30 följande:
    Ah det är så det ligger till - funkar det på chalk? jag tänker att det är blekmedel i det.. jag kör med yes diskmedel och citronfläcktvål på fläckar. (dock utan resultat på ovanstående inlägg)
    Det finns ju en modell som inte bleker (tror burken är svart, men dubbelkolla för guds skull så det inte är klorin el nåt).

Annars är galltvål grymt. Speciellt på plag med siden/silke. Finns flytande och fast men jag tycker den fasta är så svår att använda.
  • Puffig Pingla
    Audrey Will skrev 2009-06-09 23:05:04 följande:
    Ja det är så tvärtypiskt.. Jag har provat både Yes diskmedel och nåt "Ta Bort" spray.. Ska prova Vanish också, men nu lär jag väl har tvättat in fläcken ordentligt, den lär sitta som sten! Men absolut, den får rulla med ändå! Får leta upp en gigantisk brosch Eller en sån där rosett de sätter på hästar när de vinner hopptävlingar!
    Kör mitt trick - scarf/sjal som strategiskt täcker fläcken. Lite beroende på var den sitter förstås.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna