Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly tråd för oss inbitna

Har varit i min lokala OM-shop idag. Nu är det även ½ priset på allt från sommaren och ev. tidigare. De hade hit & run rosa och blå, en liknanade tunika som är benvit med spets upptill och har röda broderier nertill samt avslutas med en vinröd spteskant. Lite lik hit & run faktiskt (lägger en bild i mitt album). Det fanns också rosa velour-tunikor med vita fjärilen. De skickar om det är någon som är intresserad. Jag frågade. Sedan finns det en fin top från tidigare kollektion, flow feathers. Den är i rutig flanell med bred elastisk spets i mörklila upptill och på ärmarna. Det finns EN strl 3 på 70% rabatt. Ord. pris 1199:-. Jag försöker lägga upp en bild från min mobil i mitt album sedan. Butiken heter Sivi shop (Gävle).

Jag slog till på en vit/blå hit & run dress. jag hade OM jeanskjolen på mig och det blev riktigt snyggt att ha den under så den understa volangen sticker fram. Kan lägga en bild på det också senare. Så nu har jag en till kombo inför Ålands-resan. Just ja, ett vitt pointelle-linne slnak med också. jag har endast ett från den äldre kollektionen och det är liksom randat och har blivit stort så detta blir perfekt. Från och med nu ska jag ge mig själv shopping-förbud på OM ett tag. Undrar om det funkar? Jag tummade med maken, men han tyckte mina fynd var helt OK. Han verkar förstå sin fru som tur är.

• Sara Mia
    humma skrev 2009-07-28 14:23:12 följande:
    Har en liten fråga, såg att det varit lite strul med  www.country-dreams.se Är det någon som har någon uppdaterad info om det är OK att handla därifrån?Jag tror att jag vill ha en spring coat (tror den heter så?!!) och hittar den bara där.Är det någon av er som har några tips?
    Jag köpte en grön lovely knit därifrån förut och det funkade bra för mig.
  • Sara Mia

Nu har jag lagt till ett par bilder av min hit & run dress som fyndades till 50% idag. Jag kombinerade med OM-jeanskjolen under och ett marinblått cupcake-linne. Tyvärr upptäckte jag först när jag kom hem att en Molly-dollar lossnat och var borta. Men jag ringde min butik och de trodde de hade reserver någonstans annars skulle de fixa det snarast med OM. Inget fel på servicen där inte. Får väl kolla de andra noga och ev. sy fast någon lite bättre om det behvös. Jag tänker minsann inte lämna någon Molly-peng på Ålands-båten inte...

• Sara Mia

Toddes fru skrev 2009-07-28 23:49:42 följande:

Hej! Skulle behöva lite hjälp, det står helt still i mitt huvud just nu. Blusen som finns i rött, vit, rosa blå där det är smock upptill och det står odd molly loves you och band att knyta i ryggen, vad heter den modellen? Och vet någon vad dom kostade till ordinarie pris? Jag har tänkt sälja min men kan inte komma ihåg vad den kostade eller vad modellen heter..så jag är tacksam för hjälp :)
    Den heter: Poplin smock love blouse och har art. nr. 100.
  • Sara Mia

Sara Mia skrev 2009-07-29 00:02:45 följande:

Toddes fru skrev 2009-07-28 23:49:42 följande:
    Den heter: Poplin smock love blouse och har art. nr. 100.
    God natt alla Molly-sisters. Vi ses imorr´n. zzzzzzz
  • Sara Mia

Vill bara tala om att OM huvudkontorets kundtjänst varit mycket tillmötesgående. Jag upptäckte som sagt att en Molly-dollar saknades på min nyinköpta Hit & run dress igår. Min butik ringde upp idag och meddelade att de hade hittat en reserv, men att det inte var samma text och symbol som på min dress. Pedant som man är så ville jag förstås ha "rätt peng" så jag ringde kundtjänst på OM. En mycket trevlig tjej tog mitt problem på fullaste allvar. Hon letade ett bra tag och sa sedan att om inte annat så var hon beredd att "ta en likadan peng" från något plagg hos dem. Så sagt och gjort, hon fann den till slut och skickar den med vändande post. Det kallar jag service!

• Sara Mia
    Sylt skrev 2009-07-29 19:05:15 följande:
    Godkväll!Tack för peppning ang. missat köp Det behövdes. Tror kanske att det har ordnat sig ändå...Vet inte var alla ni befinner er (känns som många i Sthlm?). Själv har jag kollat upp utbudet av OM-rea i hela Malmö (inget kvar), Göteborg (inte så mkt heller). Fyndade i Halmstad. Det känns faktiskt som en lite udda hobby
    Hoppas, hoppas för din skull.
    Jag har koll på Gävle som jag tidigare skrivit. Inte så mycket kvar men 50% på det som finns. Här finns bara en butik med OM.
    Jag vet inte om fler letar jeanskjolen , men det har kommit in en sådan i strl 1 på Tradera. Det är ju inte så ofta (än så länge) som man skådar en sådan där.
  • Sara Mia

En storleksfråga:
    Hur är 9th sweater 874 i storleken. Jag har fastnat för den modellen på sistone. Tänkte hålla utkik efter en i antingen chalk eller rosa. Jag brukar vanligen ha strl 1 eller är de stora i storlek? Jag litar på att någon expert uttalar sig snart. Hihi...

• Sara Mia
    Bina skrev 2009-07-29 23:57:03 följande:
    Sara Mia skrev 2009-07-29 19:18:01 följande:
    Normal i storleken.. har min vanliga 4:a på mig på dessa bilderchalkeverydaymolly.blogspot.com/2009/06/lager-pa-l...powdereverydaymolly.blogspot.com/2009/06/dagens-mol...
    Tack för info:n. Då satsar jag på en 1. Få se om någon lägger ut en på T så småningom. För i web-butikerna tycks det vara tomt. Förutom en rosa på www.lisen.dk till ordinarie pris. Så jag väntar lite.
  • Sara Mia

Fick min biarritz summer top i white från Idyll interiör idag. den är verkligen söt som socker. Jag tycker "stuket" på den påminner lite om FoL fast i blusmodell. Det känns som om blir bra till mig som är kort (160 cm). jag ska kombinera den med ett par ljusa jeans och ta ett kort lite senare idag.

Sedan kom ett par extra Molly-dollars från OM-kontoret. Så nu blir min Hit & run komplett. Jag satte mig och sydde fast alla andra lite extra igår kväll för säkerhets skull. det får jag mog göra på min Biarritz blus också tror jag. Nu vill jag inte tappa fler.

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna