Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly tråd för oss inbitna

Bina: Vilken bra idé att man kan lägga upp sina önskemål om swap m.m. på din blogg. Jag kommer att lägga upp ett par plagg där senare idag, som jag kan tänka mig att byta.

• Sara Mia
    Duntoffla skrev 2009-08-08 21:57:56 följande:
    God kväll!Äntligen lite FL tid (sonen nattad och sambon jobbar kväll)PPP- Fint fynd! Blir lite sugen på att besöka OM-butiken igen. ÄR lite sur över att min superpleated inte funkade i storlek. "tur" att den var lätt att bli av med i alla fall... alltid något Alltså, ibland är jag lite väl impulsiv för att vara en planerande människa. Denna knappade jag hem på 3 röda. Vet inte ens om jag vill ha den...www.tradera.com/-ODD-MOLLY-BLUS-TUNIKA--STORLEK-2--JATTEFIN--aukti on_96678504Inte min annons men tydligen snart min blus
    Nu har jag också sett ditt senaste fynd. Vilken söt liten karamell! Den bllir nog snygg till jeans och stövlar. Var lite svårt komma vidare på länken, men om man sökte på auktionsnumret gick det bra.
  • Sara Mia
    One skrev 2009-08-09 20:28:25 följande:
    Jag har "bara" en lovely knit i bomull. Hur är ullblandningen i storleken? Jag har stl. 2 i bomullen och det är precis. Provade en stl3 men den var jättemycket förstor. Min 2:a är också för lång i ärmarna men det är nästan allt på mig. Jag har ganska kraftiga (??) överarmar.Ska man då ha en 2:a eller 3:a i ullkoftan? Någon som vet hur de är i storlekarna? Jag vill/måste kunna ha något under annars kan jag inte ha ull. Kliar för mycket...Men det brukar vara svinkallt på jobbet under vintern så hela vinterklädkontot brukar gå till varma koftor och cardigans..är därför lite sugen på en lovely knit i ull.
    Jag har 2 st i ull och 2 st i bomull och jag har strl 1 på samtliga. Man har ju alltid något under koftor. Den största skillnaden för övrigt är ärmlängden tycker jag. Jag har fått nästa upp ärmarna (med tunn sytråd) ca. 3-4 cm på bomullskoftorna, men det är verkligen inget som syns.
  • Sara Mia
    Peak skrev 2009-08-09 22:18:55 följande:
    är bubbles-tunikan inte poppis på Tradera längre? Vill så gärna byta strl men de verkar ju inte gå åt ens...missade just en på T nyss...var det nå´n här som knep den kanske?
    Nä, men det var kanske jag som sålde den (strl 0) och jag har samma fundering. Fick inte ens igen pengarna på den trots att den var helt ny.
  • Sara Mia

Sara Mia skrev 2009-08-10 21:29:15 följande:

Jag har en booklet från OM där den finns med: 492 vintage printed long dress heter den. Ser mycket fin ut på bilden där.
    Ursäkta, kollektionen heter Living tenfold
  • Sara Mia
    Ugglan71 skrev 2009-08-11 17:31:16 följande:
    Ska någon köpa lovely knit fall 09? Är så sugen på almost black
    Jag ska köpa en cherry. Har bokat upp mig på en i min lokala butik, så de ringer när den kommer.
  • Sara Mia
    Bina skrev 2009-08-11 19:35:24 följande:
    Jag är så ledsen.. jag är lurad... jag vet inte hur jag går vidare nu..www.tradera.com/Ny-klanning-fran-market-Odd-M...kolla omdömena.. Anledningen till att jag mitt pucko vågade handla var att det var bild i samma miljö som en jag tidigare handlat av på samma ort. Jag trodde såklart att det var dottern i familjen som reggat sig.
    Jag är så ledsen för din skull! Det är ju den typen av egna bilder som gör att man vill kunna lita på folk och alla ska ju sälja sitt första plagg någon gång. Nä, fy F*N för sådana usla människor. Nu får vi verkligen fortsätta kolla upp och tipsa varandra om såväl pålitliga som opålitliga säljare. Hoppas Tradera har möjlighet att spåra IP-adress eller liknande. Du polisanmäler väl?
  • Sara Mia

Mamma till N o N skrev 2009-08-11 19:51:18 följande:

Jaha..... Då har jag köpt en fake tunika på Tradera. Är sååååååå ledsen...... Det fattas korsstygn och den är helt annorlunda i sömmarna mot den äkta 390:an.... Ska försöka ta lite bilder som jag kan lägga in på min sida om en liten stund.Till er som har en äkta 390 4 Continent x-stitch, hur ser mynten på ärmarna ut? Mina har fjärilar och "Love you" med blommor.....
    Min har mynt med texten, peace love och rosor på, men den är från kollektionen amore spare integritas och då kanske det skiljer?
  • Sara Mia

Mamma till N o N skrev 2009-08-11 20:36:20 följande:

Nu har jag lagt upp bilder på tunikan i mitt bildgalleri! Titta gärna in och se efter......"pepparkakan" har du köpt av samma säljare??
    För att vi andra ska kunna se ditt bildgalleri har jag för mig att du måste kryssa i en ruta där och godkänna att andra kan se dian bilder.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna