• Morty
    jojoa75 skrev 2009-07-30 16:27:15 följande:
    tack tack tack tack tack tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Beställd o klar Tror jag... är urusel på tyska.. Antar att In Bearbeitung betyder att de håller på att behandla ordern..
    Åh vad skoj att den fanns i din storlek och allt!
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    jompa skrev 2009-07-31 17:49:36 följande:
    Idag har jag på min poplin s/sleeved frilled blouse i rosa för första gången, Gillar den bara mer och mer Fick även hem min poplin smock skjorta i vitt i onsdags. Den blir nog perfekt tror jag, tog stl 2 i den. Sen köpte jag en grön 327:a på T igår kväll. Hoppas den ska passa, tog en i stl 1. 
    Massa fin shopping du gjort de sista dagarna. *avis*
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Stargirl skrev 2009-08-13 19:33:41 följande:
    Tror inte det. Inväntar Ajabaja som tyvärr alltid är rätt sena *suck* beställer det mesta d'rifrån och det funkar alltid så bra så jag fortsätter med det.
    Var och shoppade där idag (barnkläder) och hon sa att jag kunde ta och kika in imorgon kväll på deras hemsida för att kika/beställa Odd molly.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Stargirl skrev 2009-08-13 19:41:02 följande:
    Så bra! Då gör jag oxå det
    Ja, så har man ett fredags nöje bokat.
    Plutten & Pluttan
  • Morty

Massa fina inköp ni alla gjort.

Jag köpte en Summer of Tunic stl 2 och den passade inte Bysten fick inte riktigt plats samt att den spände lite över ryggen. Nu spanar jag på en Light Cotton Embroided. Vilken storlek ska man ta där då? Fick tipset att de som är mer figursydda att satsa på storlek 3 och de andra borde jag kunna använda storlek 2. Men jag blir lite osäker på just Light Cotton Embroided.

Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-08-15 14:09:05 följande:
    Jag har inte Check me wrap men check me tunic i chalk. Tycker att Om´s bilder är lite missvisande. Den är blå/vit rutig med cerisa linjer och cerise band baktill. Lägger strax in en bild i BT.
    Mums vilka härliga färger det var på den!! {#lang_emotions_heart}
    isako skrev 2009-08-15 14:23:28 följande:
    Ja det kan du har rätt i... Hade jag köpt alla 6 plagg därifrån hade jag inte reagerat.. Men för ett plagg.. Njaee.. *snålfis här* Men kommer väll att sluta med att jag får betala det 3 dubbla haha
    Vilken är det du är på jakt efter? Jag kan kika här i köpcentrat om de har den jue!
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Sylt skrev 2009-08-15 12:57:07 följande:
    Tjohoo! Jag har bokat en parkas! Det var ngn som undrade över lev och jag fick besked i mitten av sept. Kommer att kosta 1995:- (den utan volangen nere i kanten). Kanonpris, kanske behöver man mer än en... *asg*
    Åh vilken lycka!! Kan man boka redan nu? Hade jag också velat göra. Kanon pris! Jag vet bara inte vilken färg jag ska välja. Velar fram och tillbaka....
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    isako skrev 2009-08-15 14:29:02 följande:
    Naaw sötis! Jag vill ha nr 17 - Check me tunik- Färg Calk (svart- vit rutig se bt) i strlk 4. Är såååå avis på er som kan shoppa live! Får kanske hälsa på i Höllviken snart Måste ju till illerhiller också
    Aha, den som Dunis handlat. Tror jag ska ta och rymma hemifrån och handla lite på ICA och passa på att kolla lite andra affärer.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Sylt skrev 2009-08-15 14:37:46 följande:
    Jag pratade med en webbutik i ett annat ärende (strul) så hon skall ringa mig när de kommer. Jag velar också ang. färg, tror att det slutar med en almost black.... fast chocolate är inte heller fel.... eller röd.... Just denna butik kommer att få in massor av dessa jackor - jag meddelar helt klart när de finns på lager!
    Åh ska det komma en röd också? Fast man har kanske mest använding för en almost black eller chocolate. Har en väska nu som hade passat bra ihop med chocolate om man nu ska tänka i de termerna.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Frusna flickan skrev 2009-08-15 17:18:39 följande:
    Jag måste också ha stl 3 på summer of 2007 tunic om det är den du menar men har 2 på light cotton emb eftersom den är rymligare i modellen.
    Ja det är den jag menar. OKtack, men då ska jag m a o jaga efter en 2:a på light cotton emb. Vill ju ha den i Cherry och på ajabaja är den slut. Var i köpcentrat här där jag bor men de hade inte fått in något ännu. Hon sa att av någon anledning så fick de 4 dagar senare än alla andra. Naturligtvis är jag bortrest på måndag heeeela dagen, men hoppas att den finns kvar på tisdag. Vill ju gärna prova och inte gör om misstaget om att köpa för litet eller för stort för den delen. Man lär sig väl så småningom vilka storlekar i vad som passar en.
    Hur är det med parkas jackan eller vad den heter? Vet du vilken storlek du har där?
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    isako skrev 2009-08-15 14:29:02 följande:
    Naaw sötis! Jag vill ha nr 17 - Check me tunik- Färg Calk (svart- vit rutig se bt) i strlk 4. Är såååå avis på er som kan shoppa live! Får kanske hälsa på i Höllviken snart Måste ju till illerhiller också
    Som du ser här ovan så har de inte fått in Odd Molly kläderna ännu. Men på tisdag ska jag dit och reka läget.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Sylt skrev 2009-08-15 18:22:02 följande:
    Oj, många som är sugna på parkas-jackorna Butiken jag pratade med var Country dreams. Har förstått att detta inte är favvisaffären här i tråden, men jag blev väldigt trevligt bemött. Sen bor jag nära också Tror inte att det går att boka, men hon skulle få in många och skulle ringa mig så fort de kom in. Jag meddelar er sekunden efter! Jag tror att det blir en almost black i strl 2? Den skall vara lite annorlunda mot förra årets, lite mattare i tyget.
    Kollade nu för jag blev lite nyfiken på var affären låg någonstans, vi bor nog nära varandra då. Nu när jag tänker efter så har jag ju sett deras reklamskylt vid väg 100....
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Frusna flickan skrev 2009-08-15 18:44:09 följande:
    Jag har ingen aning hur årets är eftersom jag ej provat den utan bara sett den på bild. Förra årets var rätt tajt över bysten och knöts under brösten liksom så 3:an satt perfekt. Men det där är ju svårt eftersom vi alla är så olka  kroppen som sagt.
    Ja, får ta och prova sig fram helt enkelt. Tack iaf.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-08-15 21:04:09 följande:
    God kväll! Äntligen är sonen nattad. Sambon har jobbat och ska snart springa Midnattsloppet så jag har det lugnt och skönt Sitter och fnular på T88 Smock blouse. Var inne på att köpa grå först men funderar nu på om man ska ha röd istället? Grå är ju mer stilren men frågan är hur blek jag kommer bli i den...
    Jag röstar på röd!! Älskar färg!
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-08-15 21:19:40 följande:
    Ja, jag gillar rött också men har sällan något i det. Däremot får jag höra att jag passar i rött de få gånger jag har det på mig. Bra till jul också
    Ja, men där ser du. Då borde du ju passa på och handla det. Jag själv blir så blek på vintern i svart m m.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-08-15 21:32:00 följande:
    Jag är nog blekare i grått än svart på ngt underligt vis. Och konstigt nog brunare av färg. Har du hittat några godbitar ur nya kollektionen som du tänker köpa så småningom?
    Jag tänkte prova och se om en Ligth Cotton Emb i Cherry skulle kunna passa mig. Sen funderar jag på T88 Button down men kan inte bestämma mig för vilken färg. Blå eller blossom. Sen vill jag väldigt gärna köpa en Parkas och det blir nog i brunt.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-08-15 21:47:43 följande:
    Låter som en fin liten lista. Hur ser parkasen ut?
    Vet ju inte riktigt men Sylt länkade till den som var i fjor. Finns bild på de gamla även hos madsogmilles.dk har jag för mig. Vad har du för några önskemål från höstens kollektion?
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-08-15 22:20:26 följande:
    Aha. jag ska kika där. Jag har lite saker jag eventuellt är sugen på. Man måste nog se en del IRL 100 g frill l/s almost black T88 frill blouse T88 dress grå Glazing check skirt Pointell me dress (kanske) Light cotton emb dark blue Cotton Twill skirt brun (såg bättre ut IRL) Sen finns det lite annat som jag nog behöver kolla närmre på. SYnd att alla cardigans har ull och akryl. Allt sticks på mig
    Vilken härlig lista. Ja där är en del jag skulle vilja köpa men jag måste nog prova först för jag har ingenaning om vilka storlekar jag ska ha m m.

T88 tunic i grått är intressant samt den där frilled (kommer inte ihåg fullständiga namnet och kan inte hitta den nu) i Cherry. Har för mig att jag såg den någonstans men nu står det still i huvudet....

Ja, cardigans tror jag att jag väntar med tills våren då det är bomull. Men vi får se, den där cherry är jag väldigt förtjust i...märks att jag gillar den färgen va?
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-08-15 22:33:17 följande:
    Ja, listan är härlig och ouppnåelig om jag inte byter jobb eller vinner på Lotto men önska kan man alltid. Fyller ju år om inte alltför länge. har du ngn bild på just Cherry? Kan inte helt se färgen framför mig annat att den troligen är körsbärsfärgad. men vilken nyans?
    oddmolly.com/collections/fall09&page=9

oddmolly.com/collections/fall09&page=11

Ja, man skulle haft obegränsad tillgång till  monetas.
    Plutten & Pluttan
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna