Inlägg från: Ullis 10 |Visa alla inlägg
  • Ullis 10

Odd Molly tråd för oss inbitna

Hehe, just hemma igen m en givealot tunika för 50 %.. men nu får jag sluta snart...:)

• Ullis 10
    Puffig Pingla skrev 2009-07-18 16:36:49 följande:
    ååååh du naiva . Once you shop - you can't stop.
    men liksom,,, jag är ju sån här med barnkläder (danska) men odd molly skulle jag ju bara ha nåt plagg av..? vad hände liksom?

Vågar ngn köra givealot i maskin???

dessutom försäkrade jag mig om två förbokade 327:or...
  • Ullis 10
    Puffig Pingla skrev 2009-07-18 16:54:12 följande:
    Jag kör iaf min livealot (samma material) på 30 grader (i tvättpåse) i tvättmaskin.
    jo, jag tänker likadant, men kommer nog att vara nervös första rundan:) det står enbart handtvätt även i den?
  • Ullis 10
    pumbalumba skrev 2009-07-18 17:05:27 följande:
    Pink blev det Ska spana efter en till i en annan passande färg. Jag tycker det är så otroligt snyggt med chalk och grå samt andra bleka färger men det funkar inte alls på mig
    som jag då - försvinner i de färgerna, men man kan ju bryta av med något i halsen kanske?
  • Ullis 10
    alias skrev 2009-07-18 18:11:47 följande:
    Jag är kanske något av ett UFO, men jag har inte ett enda pointelle-linne, trots att jag är ett OM-freak av stora mått och garderoben är överfull.Jag har liksom aldrig riktigt fallit för dem, tycker de är så tunna och korta ... Men nu när jag surfat runt på diverse bloggar och ser hur fina de är under kläderna, inser jag att jag nog måste ta klivet in i pointelle-världen.Men hur är de i storlek? Jag har 3 på de flesta OM-plaggen, 4 på en del.Om jag köper en pointelle långärmad i samma färg, vilken storlek ska jag köpa då?Linnet ska väl sitta lite tajt, men inte tröjan, eller?Tacksam för tips!
    Tröjan har jag samma strl som annars i, fast den är åt det större hållet, linnet är svårare..
  • Ullis 10
    Stargirl skrev 2009-07-19 15:02:09 följande:
    Lite OT men har detta hänt er?Förut var jag het gale i barnens kläder. Molo, Katvig, FITN, Ralph Lauren, Nova star, POP osv..... Jag shoppade knappt till mig själv utan bara till barnen. Nu har OM tagit över mitt intresse och jag bryr mig inte om kollektionerna för barnens kläder alls. Köper iofs fortfarande mängder med kläder till barnen men intresset för det har svalnat. Jag har ingen koll på vilka kläder POP har i höstens kollektion eller hur tryckern ser ut hos Molo....jag bara kliver in och shoppar.
    Nä inte än - har blivit både och istället, har full koll på Molo:)
  • Ullis 10
    Duntoffla skrev 2009-07-19 16:56:45 följande:
    OT- har någon tips på snygga jeans att ha till OM´s tunikor/toppar? Är ute efter lite ljusare och smalare modell men för någon som har rumpa som en ladugårdsvägg och breda lår
    Oj, fast en smalare midja? Du hittar du det så looova att inboxa mig:)!!!
  • Ullis 10

Och nu hemma med en 9th sweater, måste sluuta.. Han skrattade i butiken, jag lovar.. Men verkar ju väldigt användbar (trång över armarna dock). Powder.. Vilket linne ska jag ha under??

• Ullis 10
    Puffig Pingla skrev 2009-07-20 12:47:50 följande:
    Antingen spoiler (funkar i nästan alla färger till powder).Eller pointelle eller cupcake. Alla funkar med 9th sweater.Här är en ny färsk combo mollydolly-ina.blogspot.com/
    Fortfarande mkt kvar på 50 % om du är intr... Frågade om de kunde skicka..
  • Ullis 10

Hur är robe (marin el turkos) i storlek? Gillar ni den ni som har? Har normalt strl 2..

• Ullis 10
    Mabimao skrev 2009-07-20 15:02:52 följande:
    Ullis 10 skrev 2009-07-20 14:29:56 följande:
    Menar du plysch eller frotté?Jag har en i plysch och den är normal i storleken. Såååå skön.Jag tror paketet från Tyskland äntligen är här! Kan inte vara något annat.....sambon är och hämtar ut det. Återkommer med rapport.
    Plysch har jag (den grå m fjäril på ryggen) nu funderar jag på de mönstrade m frottekänsla...
    ok strl 2 funkar nog då om jag hittar:)

Spännande m paket!!
  • Ullis 10
    Morty skrev 2009-07-20 15:19:43 följande:
    Hej! Jag fick tag på en Grandmas Coat i storlek 2 via annons och var överlycklig så klart. Fick hem den och den är alltså grymt lång i ärmarna. *jag ser ju inte klok ut* Är det så 'normalt'? Eller de är rymliga i storleken? Den är helt OK i övrigt. Jag har en lovlier knit i storlek 2 och den är perfekt i ärmlängd. Blev ju så ledsen när den inte passade. Näe, den får jag nog flytta härifrån. (obs ingen annons!) Tror ni det kan funka med en 1:a istället....äh enklast är väl att försöka leta rätt på en i en affär och prova. Verkar vara svårt då de flesta sålt slut. Grandmas coat kommer bara till våren, eller?Har kikat in i era bloggar och ni är så fina allihop!
    De är långa i armarna o då har jag inte korta direkt..
  • Ullis 10
    Peak skrev 2009-07-22 19:25:12 följande:
    är sååå sugen på en Lovlier knit hmmm ska nog inte till Sthlm på ett tag så jag kanske får göra likadant!ingen som bor någon annanstans i Sverige, söder om Örebro någonstans? Där det finns en sådan tröja på rea eller annan OM rea? Fick just hem paket från Tyskland med kläder för 3000:- men habegäret är väckt!Fanns det OM i kosta eller hur var det?
    ja, finns lite i Kosta
  • Ullis 10

skulle det vara rea på en del menar du?

• Ullis 10

Hmm.. går ni ner i strl på makeout blouse?

Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna